Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Podczs uruchomienia silnika przez pewien czas skaczą obroty

Silniki benzynowe
lamprtinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2017, 11:48
Lokalizacja: Włocławek

Podczs uruchomienia silnika przez pewien czas skaczą obroty

Post autor: lamprtinho » 24 lis 2017, 11:57

Witam. Mam problem z moją audi a6 c5 z 2003r silnik 3.0 automat w LPG.
Otóż za każdym razem gdy odpalę silnik w audi skaczą obroty często tak skaczą że samochód cały buja się w prawo i lewo. Obroty skaczą jakieś 2 minuty później wszystko się uspokaja i auto jezdzi jak jezdziło.Również zaczyna migać kontrolka silnika na desce rozdzielczej miga z kilka razy i później świeci się cały czas. Ta kontrolka świeci mi się cały czas również dlatego ponieważ mam gaz zamontowany w aucie i mechanik mi powiedział że o czasu do czasu będzie wyskakiwała ponieważ gdzieś na końcu wydechu jest jakiś czujniczek który wkrywa emisje spalin i on wykrywa inne spaliny wlasnie gaz i wywala błąd jak podłącze go pod komputer i usunę błąd to kontrolka znika i jakos po kilku dniach znowu się zapala

Mam też problem z tym iż ucieka mi plyn chłodniczy. Wczoraj musiałem aż 2 raz zalać po 1l płynu bo wyskakiwał komunikat o zbyt małej ilości płynu w chłodniczy zauważyłem również że jak zgaszę silnik i otworzę korek wlewu płynu chłodniczego to mocne ciśnienie wybija płyn i w zbiorniczu pojawia się go przed minimum. Dzisiaj jestem umówiony na podłączenie audi pod komputer zobaczymy co mi powiedzą.

Liczę panowie na pomoc z góry Bardzo wam dziękuje.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2017, 12:10

Mam nadzieję, że nie jest to uszczelka pod głowicą, ponieważ ciśnienie w układzie i ubywanie płynu jest dobrą oznaką <uoee> .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 24 lis 2017, 12:13

lamprtinho pisze:Ta kontrolka świeci mi się cały czas również dlatego ponieważ mam gaz zamontowany w aucie i mechanik mi powiedział że o czasu do czasu będzie wyskakiwała ponieważ gdzieś na końcu wydechu jest jakiś czujniczek który wkrywa emisje spalin i on wykrywa inne spaliny wlasnie gaz i wywala błąd jak podłącze go pod komputer i usunę błąd to kontrolka znika i jakos po kilku dniach znowu się zapala
zmień mechanika, takie teksty to sobie może mówić przy gazie II gen. A tu mam nadzieje jest sekwencja.
Hmmm...2-3 minuty i sie uspokaja. Nie uspokaja się właśnie czasem tus po przełączneiu na gaz? W połaczeniu z checkiem twoja ustarka śmierdzi mi gaziarzem-mirkiem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 lis 2017, 12:26

moja szklana kula mówi mi że masz za ubogą mieszankę na gazie , korekty lecą na + i po odpaleniu na benzynie jest zalany w trupa PB stąd falowanie ;)

ale to tylko spekulacje , bez Vag i diagnostyki to można zgadywać - wykluczysz LPG zakręcając butlę , wyłączając gaz , opinając aklumulatro żeby błędy pokasowac i pojeździć na PB , jak objawy znikną to wiemy że LPG do regulacji ;)

lamprtinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2017, 11:48
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lamprtinho » 24 lis 2017, 17:09

Otoż panowie byłem podłaczyć autko pod komputer wykryło aż 11błędów jestem w szoki
4,5,6 błąd tak powiedział mi mechanik któy podłączał pod komputer go że to te same błędy dotyczące 1 fałki Vałki nie wiem jak to się pisze.Jego węch wyczuł że smierdzi płynem w aucie i jak otworzył maskę.
wyciągnął bagnet od oleju sprawdzał i jest sam olej nie doszedł żaden płyn również w zbiorniczku do płynu chodniczego nie ma śladów oleju. Wspominał coś o wyczerpującej się głowicy czy jakoś tak. Sladów płynu chłodniczego na silniku nie wykryliśmy.

Gaz jest V generacji nie wiem kto go zakładał ponieważ juz był jak go kupiłem
Po dłuższej trasie wracając do domu przełączyłem autko na benzynke zrobiłem jakies 10km rano gdy go odpaliłem obroty były ok nie skakały przełączyłem na gaz pojezdziłem troche zgasiłem tak autko odpalam już problem wrócił ale najlepsze jest to że znowu pojezdziłem na benzynie zgasiłem na beznynie poczekałem z 2 godziny odpalam i znowu skaczą obroty
Teraz się dzieją takie cuda że jak lece w trasie to czuje jak szarpie.

[ Dodano: 2017-11-24, 17:09 ]
Mechanik mi powiedział że mam zbyt ubogą dawke gazu musze jechać do gazownika żeby mi zwiększył.
Również dupnie jest z tym że gaz v gen nie ma parownika czy jakoś tak że np dopiero gaz się załącza przy 50 stopniach a u mnie jest tak ze odpale aamochod minie z kilka sekund i juz się włącza na gaz nawet jak samochod jest zimny to i tak on się już przełączy kazali mi przed zgaszeniem samochodu niech z kilka minut pochodzi na czystej benzynce ale wiecie jak to panowie jest nie raz zapomni się nie raz z pośpiechu gasi się samochód i wychodzi czy takie coś mogło uszkodzić samochód

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 lis 2017, 17:11

V generacja czyli vialle? Wtrysk fazy ciekłej?

lamprtinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2017, 11:48
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lamprtinho » 24 lis 2017, 17:23

Icom jtg http://holenderskielpg.com.pl/icom-jtg-hp,38.html Napisane jest że bezpośredni wtrysk

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 lis 2017, 17:33

Ok ICOM to też wtrysk fazy ciekłej , proponował bym.znaleźć kogoś kto to ogarnia i to przejży.

W zbiorniku LPG jest pompa która jest niestety podatna na uszkodzenia z powodu jakości gazu , a ona w PL jest raczej średnia

lamprtinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2017, 11:48
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lamprtinho » 24 lis 2017, 17:42

Pompa już raz była wymieniana za poprzzedniego własciciela własnie mówił że ta pompa działa na zasadzie roboczogodzin czy jakoś tak.Niestety nie znam żadnrgo dobrego gazownika w mojej okolicy Mieszkam we Włocławku czy w obrębie 50-100km znasz może jakiegoś dobrego gazownika?

Martwi mnie to że mechanik powiedział że wysiada któraś fałka vałka 4.5.6 błąd własnie tego dotyczył
i dlaczego spierdziela ten płyn chłodniczy i gdzie on ucieka skoro pod autem nie ma żadnego wycieku na ziemie kostkę itp itd

[ Dodano: 2017-11-24, 17:42 ]
Rozmawiałem właśnie z poprzednim właścicielem i pytałem się go jak objawiało się uszkodzenie pompy gazu u niego i napisał mi ze było ją glośno słychać i bezpiecznik wysadza

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 lis 2017, 19:34

bez konkrentych błędów itd. logów itd. to zgadywanka

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 24 lis 2017, 20:49

Pompa tu nei ma nic do tego. Zrób tak jak mówił bendzji, z LPG. na 99% to to.

kolczyk21002100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: stargard szcz

Post autor: kolczyk21002100 » 25 lis 2017, 00:46

a właśnie pompa ma tu dużo <uoee> posiadam taką instalacje ale vialle masz za bogatą mieszankę na lpg, komputer od gazu współpracuje a wręcz wszelkie informacje zbiera od kompa pb, i w ten sposób stosuje mieszankę, winna jest pompa która daje za słabe ciśnienie i zamiast być w fazie ciekłej jest częściowo w lotne ( tak miej więcej w teorii) komp wskakuje na bogatą czyli na + ( czek) i jak odpalasz na pb to sobie komp nie może poradzić z ubożeniem mieszanki, bo wiadomo że lpg to troszkę inne paliwko :) , jak mam właśnie z ty problem i wygląda to identycznie, a jeśli chodzi o przełączanie na lpg , to nie trzeba żadnej temperatury, wystarczy że sondy zaczynają pracować i dostarczać informacje, fajna instalka tylko brak konkretnych fachowców, ja robie wszystko sam, regenerowałem swoją ale z mojego błedu nie dałem jednego oringa (nie zauważyłem ), dlatego mam problem, teraz czekam na zestaw naprawczy i kolejny raz będę ja rozbierał. jak ci przeszkadza falowanie to weź zrób tak, jak odpalisz rano i zacznie falować, to go zgaś, i zapal jeszcze raz to przestanie, ja tak mam <lol> , a tak przyokazji jest wiele na temat instalacji V generacji na http://lpg-forum.pl/

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 25 lis 2017, 08:43

Sorry wczoraj popatrzyłem na temat po łebkach, nie zauważyłem że to 5gen. Myślałem że mówicie o pompie paliwa.
Dalej myślę że to właśnie różnica mieszanek, źle ustawiony gaz. Tylko że autor żeby to auto dobrze chodziło musi właśnie przejechać te kilka km na Pb żeby komputer zaadaptował się do Pb. Szkoda że nie wrzuciłeś jakie błędy są.
Gorzej że ten płyn chłodniczy ucieka...

lamprtinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2017, 11:48
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lamprtinho » 25 lis 2017, 17:07

Właśnie tak zrobię że pojeździe na benzynie i zaobsereuje.a czy może winić gaz że 3 błędy wyskoczyly podobne i mechanik mówił że falka wysiada

kolczyk21002100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: stargard szcz

Post autor: kolczyk21002100 » 26 lis 2017, 12:20

koledzy w v generacji nie ustawia sie żadnego gazu, polecam poczytać, jest tam komputer w którym nic nie ustawisz możesz jedynie diagnozować, lamprtinho, poczytaj forum którego link ci przesłałem, a te trzy błędy to nie wiemy jakie więc nikt ci z fusów wróżyć nie będzie, podaj kody błędów a postaramy ci sie pomóc, pozdrawiam i zapraszam do lektury

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja