Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BLB 2.0 140 KM] Po odpuszczeniu Gazu, auto wydaje dziwny c

Silniki wysokoprężne
juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 10 lis 2017, 16:00

KLICHO co masz na myśli, że to zjawisko nie jest czasem dobre? Rozwiń temat proszę.
Chyba nie chcesz napisać, że swobodny przepływ spalin (po usunięciu kata lub DPFa) jest szkodliwy dla turbosprężarki?
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 10 lis 2017, 16:05

Surge
Surge to niestabilność dotycząca całego systemu kompresji i jest opisany jako oscylacje które skutkują dużymi skokami amplitudy ciśnienia i przepływu. Surge występuje tylko przy ściśliwych przepływach, natomiast rotating stall pojawia się w przypadku ściśliwych i nieściśliwych przepływów. Surge powoduje zauważalne spadki wydajności oraz sprawności systemu. Oscylujące ciśnienie może może spowodować uszkodzenie kompresora poprzez duże mechaniczne obciążenia całego systemu kompresji. Dodatkowo fluktuacje ciśnienia i przepływu mogą powodować chemiczne procesy w systemie kompresji. Występują 4 typy surge, rozróżniamy je na podstawie amplitudy oraz częstotliwości oscylacji. Mild surge, classic surge, deep surge i modified surge. Deep surge jest najczęściej występującym i towarzyszy mu niska częstotliwość fluktuaji, duża amplituda oscylacji i ujemny przepływ.


http://www.turbospec.pl/wiedza.html wiecej tutaj :) Więc podniecaniem się że turbo wyje jak upośledzone to ...

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 10 lis 2017, 16:20

Czekaj czekaj KLICHO Pokaż mi gdzie ktoś pisał o podniecaniu się z wycia turbo to po pierwsze. Po drugie sugerujesz swoją wypowiedzią, że usuwanie "kłopotliwych" elementów układu wydechowego ma negatywny wpływ na pracę turbosprężarki. Nie jest to do końca prawdą. Po trzecie robisz reklamę turbospecowi zamiast wyciąć tylko tekst z ich strony...
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 10 lis 2017, 16:50

"Turbo mojego A4 B7 2.0 BRD po wywaleniu DPF i dołożeniu kilku witamin przy zmianie biegów (przy ostrym deptaniu) nie tylko chrobocze ale dodatkowo wydaje dźwięki jakby było z podtlenkiem ;p poza tym ładnie gwiżdże nawet na biegu jałowym <lol> " <--- twoje słowa :)

Nie robie nikomu reklamy tylko akurat tu jest dobrze opisany ten problem czyli Surge. I przy starych konskrukcjach udrażnianie wydechu jest na + tylko przy nowych już nie do końca :) Tylko mówie że często czysty przelot ukazuje stan turbiny a może inaczej słychać jej stan :)

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 11 lis 2017, 01:20

Dokładnie tak napisałem ale nie w kontekście "podniety" z głośnego turbo, tylko dlatego, że użytkownicy (między innymi ty) piszą żeby regenerować lub kupić w dobrym stanie używane turbo kiedy zaczyna chrobotać lub głośniej gwizdać.
Moja wypowiedź miała na celu pokazanie, że da się przejeździć 30000km po udrożnieniu wydechu z takim niekoniecznie lubianym przez wszystkich efektem dźwiękowym i nic złego się nie dzieje. Być może powinienem dopisać, że mi ten dźwięk nie przeszkadza żeby ktoś nie pomyślał, że to euforia.
Koniec OT.
Do autora tematu: sprawdź stan swojej turbosprężarki i jeśli okaże się, że jest w dobrym stanie (nie ma dużych luzów na wirniku) to jeździj i nie przejmuj się tym specjalnie, chyba że pomimo tego zdecydujesz się na zakup drugiej używanej. Miej wtedy świadomość, że problem ten powróci prawdopodobnie szybko powróci.
Gdyby okazało się, że są luzy i to duże to wtedy sam zdecydujesz czy regeneracja czy używka.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 11 lis 2017, 23:51

Jeszcze moze miec wypalona uszczelke miedzy turbo a kolektor :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja