Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BLB 2.0 140 KM] Po odpuszczeniu Gazu, auto wydaje dziwny c

Silniki wysokoprężne
kondziu28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 03 lut 2016, 12:47
Lokalizacja: Oława

[ BLB 2.0 140 KM] Po odpuszczeniu Gazu, auto wydaje dziwny c

Post autor: kondziu28 » 31 paź 2017, 23:30

Witam,
Mam nadzieję, że mi pomożecie. Bo nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale oddałem auto do mechanika w celu wymiany uszczelki z pod miski olejowej, wymiany oleju oraz filtra. Wszystko Git, ale gdy przyspieszam i odpuszczam gaz, nagle chrupota coś z pod auta, dziwny odgłos. Myślałem, że czegoś nie dokręcił, ale byłem z powrotem u niego, podniósł auto i stwierdził, że wszystko jest w porządku.
Tak pomyślałem czy nagle układ wydechowy jest nie szczelny gdzieś... (nie wiem)
Przed wizytą u Mechanika wszystko było w porządku...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: Po odpuszczeniu Gazu, auto wydaje dziwny c

Post autor: jacob » 02 lis 2017, 02:07

kondziu28 pisze:Witam,
Mam nadzieję, że mi pomożecie. Bo nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale oddałem auto do mechanika w celu wymiany uszczelki z pod miski olejowej, wymiany oleju oraz filtra. Wszystko Git, ale gdy przyspieszam i odpuszczam gaz, nagle chrupota coś z pod auta, dziwny odgłos. Myślałem, że czegoś nie dokręcił, ale byłem z powrotem u niego, podniósł auto i stwierdził, że wszystko jest w porządku.
Tak pomyślałem czy nagle układ wydechowy jest nie szczelny gdzieś... (nie wiem)
Przed wizytą u Mechanika wszystko było w porządku...
Pozdrawiam

Stawiam 99% na padające turbo. Ja miełem takie odgłosy przy puszczaniu gazu jak mi turbo się zaczęło psuć w poprzednim audi. To taki odgłos chrobotania??

kondziu28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 03 lut 2016, 12:47
Lokalizacja: Oława

Post autor: kondziu28 » 02 lis 2017, 10:07

Dokładnie tak. Raczej turbo ponieważ kiedyś mi się odzywało poprzez odcięcie turbo później śmigało dobrze i teraz znowu odcięło mi turbo przy 120 km/h. Ale czy od razu nadaje się do renegracji? Słyszałem także coś o zmiennej geometrii, że trzeba przeczyścić. Samo turbo uważam, że dobrze ciągnie :) wiesz coś na ten temat ?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 02 lis 2017, 12:15

Jeżeli turbo hałasuje to samo czyszczenie geometrii nic nie pomoże, trzeba regenerować.

kondziu28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 03 lut 2016, 12:47
Lokalizacja: Oława

Post autor: kondziu28 » 02 lis 2017, 20:59

Kiepsko... Orientujecie się jakie koszty ? w 2 tyś idzie się zamknąć?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 03 lis 2017, 09:35

Regeneracja kosztuje 800-1000zł.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 03 lis 2017, 10:05

Szukał bym używki niż regenerowanej. Odpowiedz prosta teraz są zamienniki a nie ori części Garretta czy KKK inna waga zamienników jakości materiałów i nigdy nie bedzie tak samo się zachowywało jak ori. A turbo używka dobry stan to jakieś 400 zł ori nie regenerowana. Jedynie jak przyjdzie warto sobie wyczyścić geometrie dla świętego spokoju wymienić uszczelki łączące turbo kolektor nowe śruby miedziowe ułatwi życie potem.

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Post autor: jacob » 04 lis 2017, 05:20

Skoro odcięło Ci turbo już kilka razy to diagnoza moja trafna w 100% . Zrób jak koledzy piszą :)

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 06 lis 2017, 06:14

Chyba że mu gwiżdże bo masz gdzieś uciekające powietrze a jak Ci odcina turbo to na stół i rozbieraj i czyść całą geometrie na połysk.

kondziu28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 03 lut 2016, 12:47
Lokalizacja: Oława

Post autor: kondziu28 » 06 lis 2017, 17:01

Robię też krótkie odcinki i wnioski są proste.. Zalałem wczoraj Shell V-Power Nitro Plus i byłem wczoraj przepalić trochę na Autostradzie, po tej jeździe chodzi lepiej i nie odcina mi jej, acz kolwiek takie chrobotanie jest. Pojeżdże jeszcze trochę i będą myslał nad regeneracją :) Dzięki za info.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 08 lis 2017, 17:28

Kup używkę ori po regeneracji już nie będzie w życiu sie tak zachowywała jak ori. Albo wyciągnij stara zobacz jakie ma luzy itp. Wzdłużnego nie ma prawa być poprzeczny delikatny i stan łopatek. Jak będzie to wszystko ok zajmij się czysczeniem geometri + nowe uszczelni turbo kolektor bo nie raz ją wypala i też będziesz miał takie gwizdanie.

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 09 lis 2017, 01:24

Po zdjęciu i ponownym założeniu miski olejowej coś zaczęło chrobotać?!? Coś mi tu nie pasuje.
Panowie ale się uczepiliście tej wymiany albo regeneracji turbawki <lol>
Turbo mojego A4 B7 2.0 BRD po wywaleniu DPF i dołożeniu kilku witamin przy zmianie biegów (przy ostrym deptaniu) nie tylko chrobocze ale dodatkowo wydaje dźwięki jakby było z podtlenkiem ;p poza tym ładnie gwiżdże nawet na biegu jałowym <lol>
Najciekawsze jest to, że jeżdżę już tak jakieś 30kkm i jakoś nic się nie dzieje (nie odcina turbo, nie szarpie).
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 09 lis 2017, 14:12

Bo masz pusty wydech + masz większe turbo z większym doładowaniem masz tzw "cofkę" jak niektórzy mówią ja na to mówie upośledzone turbo.

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 10 lis 2017, 00:19

Ładnie nazwane ;p "upośledzone turbo" <rotfl>
Wiele silników TDI grupy VAG ma ten charakterystyczny chrobot choćby 1.9 AWX, AJM, AVF czy 2.0 BPW, BRE i BRD więc nie popadajmy w paranoję. Nie oznacza to od razu potrzeby wymiany turbosprężarki ;) Na pewno nie zaszkodzi przyjrzeć się jej dokładniej i sprawdzić luzy na ośce wirnika.
kondziu28 jeśli objawy te zauważyłeś po małym serwisie misy olejowej to proponowałbym przyjrzeć się czy wszystko jest dobrze dokręcone i czy np. osłona termiczna nie dotyka gdzieś do wydechu itp.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 10 lis 2017, 09:06

Tylko wlasnie to zjawisko czasami nie jest dobre :) bo to jest tzw Surge :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl