[ BLB 2.0 140 KM] Po odpuszczeniu Gazu, auto wydaje dziwny c
[ BLB 2.0 140 KM] Po odpuszczeniu Gazu, auto wydaje dziwny c
Witam,
Mam nadzieję, że mi pomożecie. Bo nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale oddałem auto do mechanika w celu wymiany uszczelki z pod miski olejowej, wymiany oleju oraz filtra. Wszystko Git, ale gdy przyspieszam i odpuszczam gaz, nagle chrupota coś z pod auta, dziwny odgłos. Myślałem, że czegoś nie dokręcił, ale byłem z powrotem u niego, podniósł auto i stwierdził, że wszystko jest w porządku.
Tak pomyślałem czy nagle układ wydechowy jest nie szczelny gdzieś... (nie wiem)
Przed wizytą u Mechanika wszystko było w porządku...
Pozdrawiam
Mam nadzieję, że mi pomożecie. Bo nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale oddałem auto do mechanika w celu wymiany uszczelki z pod miski olejowej, wymiany oleju oraz filtra. Wszystko Git, ale gdy przyspieszam i odpuszczam gaz, nagle chrupota coś z pod auta, dziwny odgłos. Myślałem, że czegoś nie dokręcił, ale byłem z powrotem u niego, podniósł auto i stwierdził, że wszystko jest w porządku.
Tak pomyślałem czy nagle układ wydechowy jest nie szczelny gdzieś... (nie wiem)
Przed wizytą u Mechanika wszystko było w porządku...
Pozdrawiam
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: Po odpuszczeniu Gazu, auto wydaje dziwny c
kondziu28 pisze:Witam,
Mam nadzieję, że mi pomożecie. Bo nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale oddałem auto do mechanika w celu wymiany uszczelki z pod miski olejowej, wymiany oleju oraz filtra. Wszystko Git, ale gdy przyspieszam i odpuszczam gaz, nagle chrupota coś z pod auta, dziwny odgłos. Myślałem, że czegoś nie dokręcił, ale byłem z powrotem u niego, podniósł auto i stwierdził, że wszystko jest w porządku.
Tak pomyślałem czy nagle układ wydechowy jest nie szczelny gdzieś... (nie wiem)
Przed wizytą u Mechanika wszystko było w porządku...
Pozdrawiam
Stawiam 99% na padające turbo. Ja miełem takie odgłosy przy puszczaniu gazu jak mi turbo się zaczęło psuć w poprzednim audi. To taki odgłos chrobotania??
Dokładnie tak. Raczej turbo ponieważ kiedyś mi się odzywało poprzez odcięcie turbo później śmigało dobrze i teraz znowu odcięło mi turbo przy 120 km/h. Ale czy od razu nadaje się do renegracji? Słyszałem także coś o zmiennej geometrii, że trzeba przeczyścić. Samo turbo uważam, że dobrze ciągnie wiesz coś na ten temat ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Szukał bym używki niż regenerowanej. Odpowiedz prosta teraz są zamienniki a nie ori części Garretta czy KKK inna waga zamienników jakości materiałów i nigdy nie bedzie tak samo się zachowywało jak ori. A turbo używka dobry stan to jakieś 400 zł ori nie regenerowana. Jedynie jak przyjdzie warto sobie wyczyścić geometrie dla świętego spokoju wymienić uszczelki łączące turbo kolektor nowe śruby miedziowe ułatwi życie potem.
Kup używkę ori po regeneracji już nie będzie w życiu sie tak zachowywała jak ori. Albo wyciągnij stara zobacz jakie ma luzy itp. Wzdłużnego nie ma prawa być poprzeczny delikatny i stan łopatek. Jak będzie to wszystko ok zajmij się czysczeniem geometri + nowe uszczelni turbo kolektor bo nie raz ją wypala i też będziesz miał takie gwizdanie.
Po zdjęciu i ponownym założeniu miski olejowej coś zaczęło chrobotać?!? Coś mi tu nie pasuje.
Panowie ale się uczepiliście tej wymiany albo regeneracji turbawki
Turbo mojego A4 B7 2.0 BRD po wywaleniu DPF i dołożeniu kilku witamin przy zmianie biegów (przy ostrym deptaniu) nie tylko chrobocze ale dodatkowo wydaje dźwięki jakby było z podtlenkiem poza tym ładnie gwiżdże nawet na biegu jałowym
Najciekawsze jest to, że jeżdżę już tak jakieś 30kkm i jakoś nic się nie dzieje (nie odcina turbo, nie szarpie).
Panowie ale się uczepiliście tej wymiany albo regeneracji turbawki
Turbo mojego A4 B7 2.0 BRD po wywaleniu DPF i dołożeniu kilku witamin przy zmianie biegów (przy ostrym deptaniu) nie tylko chrobocze ale dodatkowo wydaje dźwięki jakby było z podtlenkiem poza tym ładnie gwiżdże nawet na biegu jałowym
Najciekawsze jest to, że jeżdżę już tak jakieś 30kkm i jakoś nic się nie dzieje (nie odcina turbo, nie szarpie).
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
Ładnie nazwane "upośledzone turbo"
Wiele silników TDI grupy VAG ma ten charakterystyczny chrobot choćby 1.9 AWX, AJM, AVF czy 2.0 BPW, BRE i BRD więc nie popadajmy w paranoję. Nie oznacza to od razu potrzeby wymiany turbosprężarki Na pewno nie zaszkodzi przyjrzeć się jej dokładniej i sprawdzić luzy na ośce wirnika.
kondziu28 jeśli objawy te zauważyłeś po małym serwisie misy olejowej to proponowałbym przyjrzeć się czy wszystko jest dobrze dokręcone i czy np. osłona termiczna nie dotyka gdzieś do wydechu itp.
Wiele silników TDI grupy VAG ma ten charakterystyczny chrobot choćby 1.9 AWX, AJM, AVF czy 2.0 BPW, BRE i BRD więc nie popadajmy w paranoję. Nie oznacza to od razu potrzeby wymiany turbosprężarki Na pewno nie zaszkodzi przyjrzeć się jej dokładniej i sprawdzić luzy na ośce wirnika.
kondziu28 jeśli objawy te zauważyłeś po małym serwisie misy olejowej to proponowałbym przyjrzeć się czy wszystko jest dobrze dokręcone i czy np. osłona termiczna nie dotyka gdzieś do wydechu itp.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!