Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] Synchronizacja wałków rozrzadu

Silniki wysokoprężne
zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 26 sty 2015, 20:10

karolsieradz pisze:Jest 0,0 czyli nie ma przy czym pogrzebać ;p


A jak drugi wałek? wchodzą blokadki ?

jarecki01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:18
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ljungby

Post autor: jarecki01 » 04 paź 2017, 19:06

Mam Vag Can Pro i potrzebuję pomocy w odczycie synchronizacji tym programem.

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 08 paź 2017, 23:21

jarecki01 VCP jest podobny w obsłudze do VCDS. Musisz wejść w 01Silnik/Engine i kliknąć wartości mierzone lub bloki pomiarowe. Nie pamiętam dokładnie.
Programik intuicyjny, jeśli miałeś do czynienia z VCDS lub VAG COM to dasz radę ;)
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

mysiul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 23 kwie 2017, 07:01
Lokalizacja: Duklin

Post autor: mysiul » 12 paź 2017, 20:13

Miałem problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu (wywalał błąd w vcds), wartość wynosiła -1,5, a po wymianie tego czujnika wynosi obecnie -2,9, przy większych obrotach -3,5. Mechanik, który wymieniał czujnik twierdzi, że nie dotykał się rozrządu, poprawił przy okazji tylko sam napinacz. Prosiłem o skorygowanie wartości to pierwotnego ustawienia i oczywiście robi problem. Bo twierdzi, że wszystko musi robic od nowa (chce 350 zł) Co tu może być grane? Czy nowy czujnik położenia wałka rozrządu mógł spowodować taką rozbieżność ? Silnik BRF 136 KM, 2007 r. Czy rzeczywiście, aby dokonać korekty ustawień wszystko trzeba ściągać ?

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 14 paź 2017, 01:08

mysiul najwyraźniej pan "mechanik" przestawił ci rozrząd (za pewne używając korektora lub markera zamiast blokad) a teraz umywa rączki i chce cię wyd..ać na kasę jeszcze raz.
Ściągasz tylko zewnętrzną obudowę paska rozrządu.
Jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice oraz posiadasz VCDS to proponuję skorygować synchronizację własnoręcznie i po tym zabiegu odwiedzić tego jaśnie pana i wytłumaczyć mu, że napiwki daje się za porządnie wykonaną pracę a nie za druciarstwo.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

mysiul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 23 kwie 2017, 07:01
Lokalizacja: Duklin

Post autor: mysiul » 14 paź 2017, 20:34

Jestem po rozmowie i udało mi się wynegocjować, że jednak to poprawi. Prośil mnie jednak abym dokonał zakupu następujących części z ASO: 6 x śrub kół zębatych rozrządu (nr cześci N10109210), szpilka napinacza dwustronna (nr 06G109459) oraz nakrętka paska rozrządu? (jaki nr ma ta część?). Czy, aby na pewno wartość 0 jest najlepsza dla tego silnika? Bo w krążą rożne opinie użytkowników w necie (mam na myśli dynamikę/spalanie)

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 15 paź 2017, 00:16

Wow cieszę się, że pan "m" okazał resztkę honoru i poprawi ustawienie rozrządu <brawo> bez dodatkowych opłat (mam nadzieję).
Odnośnie samej synchronizacji to generalnie każdy silnik pracuje inaczej. Zależy to głównie od indywidualnego stanu. Myślę jednak, że najlepiej jest ustawić kąt na 0* i to będzie wyznacznik do ewentualnych późniejszych korekt.
Odnośnie śrub oraz szpilki i nakrętki to szczerze jeśli skręca się je z odpowiednim momentem (używając klucza dynamometrycznego a nie na pałę) to przy korekcie kąta nie trzeba ich wymieniać. Wszystko zależy od tego w jaki sposób zostało to dokręcone.
Pan m nie musi przecież luzować napinacza paska rozrządu przy robieniu korekty kąta. Poluzować trzeba tylko śruby (6 szt) kół wałków ale coś mi się wydaje, że pan m chyba do końca nie wie jak to zrobić...
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

mysiul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 23 kwie 2017, 07:01
Lokalizacja: Duklin

Post autor: mysiul » 15 paź 2017, 07:44

A jaka jest wartość wg instrukcji dokręcenia tych śrub ?

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 15 paź 2017, 10:34

Śruby kół wałków rozrządu (6 szt.) 25Nm, nakrętka rolki napinacza 20Nm + dokręcić 45*, nakrętka rolki prowadzącej 22Nm.
Przy korekcie synchronizacji luzujemy tylko po 3 śruby na kołach wałków rozrządu przy czym należy wiedzieć, że najpierw luzujemy 3 śruby na kole prawym (stojąc przodem do silnika), ustawiamy poluzowane koło aż uda nam się uzyskać wartość 0* w blokach pomiarowych (każdorazowo pamiętamy o dokręceniu śrub przed próbą uruchomienia silnika), następnie blokujemy (ustawione już) koło prawe (bolcem blokującym lub wiertłem śr 6mm), luzujemy koło lewe i przesuwamy w lewo lub w prawo do momentu kiedy uda się bez oporu i przycinania wetknąć drugi bolec lub wiertło w otwór do blokowania koła po czym dokręcamy śruby koła (lewego) wałka rozrządu. Jak się już obie blokady bez żadnych zacięć znajdują w otworach do blokowania; dokręcamy śruby mocujące koła wałków momentem 25Nm, wyciągamy bolce blokujące i uruchamiamy silnik.
Wiem, że było to już wielokrotnie opisywane ale co tam ;)
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

mysiul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 23 kwie 2017, 07:01
Lokalizacja: Duklin

Post autor: mysiul » 15 paź 2017, 14:42

Szukam dobrego cwaniaka, który doskonale się orientuje w silnikach 2.0 TDI w lubelskim polecisz jakiś warsztat ?

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 15 paź 2017, 20:40

Nie chciałbym nikogo polecać ponieważ kiedyś miałem mega problem z A6 C5 i odwiedziłem kilka warsztatów wydając sporą ilość PLNów a mimo to problem pozostał. Mechanicy tak mi silnik "naprawiali", że się wk####łem i sam rozebrałem silnik na części po czym wymieniłem co trzeba i zapomniałem o problemie. Od tamtej pory omijam warsztaty i mechaników szerokim łukiem.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

jarecki01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:18
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ljungby

Post autor: jarecki01 » 25 paź 2017, 19:29

juniorexx pisze:jarecki01 VCP jest podobny w obsłudze do VCDS. Musisz wejść w 01Silnik/Engine i kliknąć wartości mierzone lub bloki pomiarowe. Nie pamiętam dokładnie.
ProJgramik intuicyjny, jeśli miałeś do czynienia z VCDS lub VAG COM to dasz radę ;)
Jak bym miał ,używał to bym nie zadawał pytania tylko to wykonał.
Czy naprawdę nikt na forum nie używa vcp?

mysiul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 23 kwie 2017, 07:01
Lokalizacja: Duklin

Post autor: mysiul » 03 lis 2017, 20:48

cd... mojej sprawy...... Wczoraj odebrałem auto od mechanika, zapewnił mnie, że ustawi rozrząd na zero. Dzisiaj sprawdzam vcds`em, patrzę a tu -2,0...... Czy jest możliwe, że różnica wynika z niedokładności oprogramowania mojego i mechanika? Albo nie wiem pasek się...... rozluźnił, w ciągu 1 dnia uzytkowania ? załamka

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2017, 21:27

Jakim interfejsem sprawdzasz?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 03 lis 2017, 23:07

Moim zdaniem to mechanik źle ustawił. Skoro masz interfejs to poświęć te 15min i sam ustaw. Będziesz wiedział, że jest ustawione na 0, a jak następnego dnia będzie inna wartość to trzeba szukać czemu tak się dzieje.
Ustawienie -2 to z tego co pamiętam to jest ustawienie rozrządu na blokadach i tak pewnie zrobił to mechanik. Wszystkie blokady pozakładał i skręcił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl