[ BLB 2.0 140 KM] A6 c6 2.0 tdi trzęsie
[ BLB 2.0 140 KM] A6 c6 2.0 tdi trzęsie
Witam mam od dłuższego. Czasu problem samochód. Trzesie sie miedzy 1600 a 1800 obrotow na biegu jalowym podczas jazdy jak utrzymule sie obroty powyrzej 2 tysiecy to zatrzesie przestanie i tak co chchwile, bledow komputer nie ma wtryski zregenerowalem kolo dwumasowe razem ze sprzeglem zostalo wymienione. Juz nie pomyslow co to moze byc dodam ze cos rzezi jak by w misce olejowej. Z gory dziekuje za pomac.
byłe:
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU
Z którego roku jest to Audi? Pytam ponieważ jeśli rzęzi z okolicy miski olejowej to może to być napęd pompy olejowej.
Odnośnie trzęsienia się silnika (lub też całego nadwozia) to sprawdziłbym ustawienie rozrządu a konkretnie ustawienie kół wałków względem siebie.
Odnośnie trzęsienia się silnika (lub też całego nadwozia) to sprawdziłbym ustawienie rozrządu a konkretnie ustawienie kół wałków względem siebie.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
u mnie jest to samo, szarpie silnikiem pomiędzy 1400-1600 (1700), na 1,2,3 biegu gdy silnik zimny i gdy chcę utrzymać np. stałą prędkość 40-60 km/h jadąc w kolumnie aut. U mnie na bank będą do roboty pompowtryski, jeden na zimnym silniku lekko odbiega w dozowaniu dawki.
Sprawdź pompę olejową, tam są wałki wyrównoważające, wystarczy że są lekko obrócone względem siebie i wału korbowego i już silnik może szarpać. Zobacz też napęd pompy, czy masz na kołach zębatych, czy łańcuszek. U ciebie może być na łańcuszku, to radzę szybko wymienić napęd pompy na koła i obowiązkowo ten imbusik, bo jak padnie napęd pompy to wtedy robi się słabo. Na forum jest sporo informacji i napędzie pompy olejowej. Sparwdż też stan imbusa i gniazda w wałku, czy gniazdo nie jest wyrobione.
Sprawdź pompę olejową, tam są wałki wyrównoważające, wystarczy że są lekko obrócone względem siebie i wału korbowego i już silnik może szarpać. Zobacz też napęd pompy, czy masz na kołach zębatych, czy łańcuszek. U ciebie może być na łańcuszku, to radzę szybko wymienić napęd pompy na koła i obowiązkowo ten imbusik, bo jak padnie napęd pompy to wtedy robi się słabo. Na forum jest sporo informacji i napędzie pompy olejowej. Sparwdż też stan imbusa i gniazda w wałku, czy gniazdo nie jest wyrobione.
Nastała cisza w temacie. Prawdopodobnie autor problem rozwiązał więc przecież nie musi już nic pisać...
Jeszcze jeden ciekawy przypadek mi się przypomniał;
pacjentem było A4 B7 z silnikiem 2.0TDI BRD 170KM z osprzętem Siemens 2008r z przebiegiem 148000km. Również było szarpanie silnikiem ale pomiędzy 1800 a 2800 obrotów. Posprawdzane wszystko łącznie z wymianą wałka balansującego pompy olejowej, podmianą PD, ustawieniem rozrządu, wymianą kilku czujników...
Przyczyną była pęknięta sprężyna zaworu wydechowego na 4-tym cylindrze.
Po wymianie sprężyny objawy zniknęły jak ręką odjął.
Podpowiedź otrzymałem od mechanika, który twierdził, że wiele takich napraw robił. Dotyczyło to silnika BRD ale kto wie...
Jeszcze jeden ciekawy przypadek mi się przypomniał;
pacjentem było A4 B7 z silnikiem 2.0TDI BRD 170KM z osprzętem Siemens 2008r z przebiegiem 148000km. Również było szarpanie silnikiem ale pomiędzy 1800 a 2800 obrotów. Posprawdzane wszystko łącznie z wymianą wałka balansującego pompy olejowej, podmianą PD, ustawieniem rozrządu, wymianą kilku czujników...
Przyczyną była pęknięta sprężyna zaworu wydechowego na 4-tym cylindrze.
Po wymianie sprężyny objawy zniknęły jak ręką odjął.
Podpowiedź otrzymałem od mechanika, który twierdził, że wiele takich napraw robił. Dotyczyło to silnika BRD ale kto wie...
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk