Zawieszenie plywa
Żeby nie zakładać nowego tematu spróbuję podpytać tutaj. Wydaje mi się że auto nie prowadzi się już jak niegdyś a do tego wyząbkowało mi opony( 5miesięczne). Zakładam że problemem są amortyzatory. Czy wymieniać komplet amorków ze sprężynami czy wystarczy wymiana samych amorków? Przemieszczam się 1.8TQ Avant 2000r. W tym momencie auto jest trochę obniżone ale nie wiem na jakich komponentach. Nie chciałbym zakładać "wysokiego" zawiasu, te ok-30mm jest spoko. Czy bez wlepki da się to ogarnąć?
Regulamin!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sprężyny wymienia się, gdy są pęknięte lub skorodowane. Wymianę można też rozważyć, gdy auto siedzi już za nisko w SPAM do rodzaju zawieszenia. W Twoim przypadku winne są raczej tylko amortyzatory, więc można tylko je wymienić. Amortyzator nie podniesie Ci auta, ponieważ do tego nie służy
. Mogę dobrać Ci amortyzatory, ale potrzebowałbym wlepkę. Jeśli jednak już jej nie ma, to podaj chociaż VIN (np. na PW). Wyząbkowane opony są często skutkiem niesprawnych amortyzatorów, które nie są już w stanie skutecznie dociskać koła do podłoża.
[ Dodano: 2017-10-27, 16:31 ]
Kolega przesłał mi na PW swój VIN i poniżej znajduje się zestawienie amortyzatorów do jego auta
. Mogę powiedzieć, że VIN ma mniejszy niż 4B-Y-200000 i posiada standardowe zawieszenie 1BA.
Przód:
- amortyzator: 4B0 412 031 BF / 4B0 412 031 BG,
- osłona: 4D0 412 137 C,
- odbój: 8D0 412 131 F.
Tył:
- amortyzator: 4B9 513 031 K / 4B9 513 031 M,
- odbój: 4B0 512 131 Q.
Jeśli kupisz odpowiedniki tych części, to auto wróci do fabrycznych nastawów
.

[ Dodano: 2017-10-27, 16:31 ]
Kolega przesłał mi na PW swój VIN i poniżej znajduje się zestawienie amortyzatorów do jego auta

Przód:
- amortyzator: 4B0 412 031 BF / 4B0 412 031 BG,
- osłona: 4D0 412 137 C,
- odbój: 8D0 412 131 F.
Tył:
- amortyzator: 4B9 513 031 K / 4B9 513 031 M,
- odbój: 4B0 512 131 Q.
Jeśli kupisz odpowiedniki tych części, to auto wróci do fabrycznych nastawów

Troche pospieszylem sie z opinia ze auto jezdzi bez zarzutow cos nie do koca jest z ukladem kierowniczym mam wrazenie ze w lewo reakcja na ruch kierownica jest szybsza niz w prawo do tego na nierownosciach mocniej szarpie kierownica wczoraj przejechalem sie a4 znajomego i tam wszystko jest jak trzeba. Znalazlem w necie informacje ze trzeba jeszcze ustawić tak zwany punkt S (mocowanie końcówki drążka do zwrotnicy- jest ustawialne góra - dół)
Cała procedura opisana w elsie (toe constant “S” lub S-point adjustment) Czy ktos moze ja blizej opisac? Jakies zdjecia...
Cała procedura opisana w elsie (toe constant “S” lub S-point adjustment) Czy ktos moze ja blizej opisac? Jakies zdjecia...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pewnie chodzi Ci o krzywą zbieżności 'S'. Ogólnie chodzi o to, aby zbieżność przednich kół nie była różna w zależności od ugięcia zawieszenia, czyli np. podczas hamowania, gdy przód jest mocniej dociśnięty. Nie może wtedy zmieniać się zbieżność, ponieważ auto będzie uciekać w jedną stronę. Ustawią się ją na podniesionym aucie o 6 cm i reguluje za pomocą śruby u góry zwrotnicy. Po opuszczeniu auta i jego ugięciu wartość nie powinna przekroczyć danego zakresu. Instrukcja: << link >>
.
