Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zawieszenie plywa

Zawieszenie
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2017, 16:58

Udało Ci się kupić amortyzatory Sachsa, czy były tylko Kayaby?

lukasz.ch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 paź 2017, 21:28
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: lukasz.ch » 24 paź 2017, 20:14

Amory sachs sprezyny kyb

bender999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 lut 2015, 20:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bender999 » 26 paź 2017, 19:04

Żeby nie zakładać nowego tematu spróbuję podpytać tutaj. Wydaje mi się że auto nie prowadzi się już jak niegdyś a do tego wyząbkowało mi opony( 5miesięczne). Zakładam że problemem są amortyzatory. Czy wymieniać komplet amorków ze sprężynami czy wystarczy wymiana samych amorków? Przemieszczam się 1.8TQ Avant 2000r. W tym momencie auto jest trochę obniżone ale nie wiem na jakich komponentach. Nie chciałbym zakładać "wysokiego" zawiasu, te ok-30mm jest spoko. Czy bez wlepki da się to ogarnąć?
Regulamin!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 paź 2017, 16:31

Sprężyny wymienia się, gdy są pęknięte lub skorodowane. Wymianę można też rozważyć, gdy auto siedzi już za nisko w SPAM do rodzaju zawieszenia. W Twoim przypadku winne są raczej tylko amortyzatory, więc można tylko je wymienić. Amortyzator nie podniesie Ci auta, ponieważ do tego nie służy :). Mogę dobrać Ci amortyzatory, ale potrzebowałbym wlepkę. Jeśli jednak już jej nie ma, to podaj chociaż VIN (np. na PW). Wyząbkowane opony są często skutkiem niesprawnych amortyzatorów, które nie są już w stanie skutecznie dociskać koła do podłoża.

[ Dodano: 2017-10-27, 16:31 ]
Kolega przesłał mi na PW swój VIN i poniżej znajduje się zestawienie amortyzatorów do jego auta :). Mogę powiedzieć, że VIN ma mniejszy niż 4B-Y-200000 i posiada standardowe zawieszenie 1BA.

Przód:
- amortyzator: 4B0 412 031 BF / 4B0 412 031 BG,
- osłona: 4D0 412 137 C,
- odbój: 8D0 412 131 F.

Tył:
- amortyzator: 4B9 513 031 K / 4B9 513 031 M,
- odbój: 4B0 512 131 Q.

Jeśli kupisz odpowiedniki tych części, to auto wróci do fabrycznych nastawów <okok>.

bender999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 lut 2015, 20:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bender999 » 29 paź 2017, 11:03

mat1324, spec jakich mało! Dzięki
Regulamin!

lukasz.ch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 paź 2017, 21:28
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: lukasz.ch » 01 lis 2017, 19:35

Troche pospieszylem sie z opinia ze auto jezdzi bez zarzutow cos nie do koca jest z ukladem kierowniczym mam wrazenie ze w lewo reakcja na ruch kierownica jest szybsza niz w prawo do tego na nierownosciach mocniej szarpie kierownica wczoraj przejechalem sie a4 znajomego i tam wszystko jest jak trzeba. Znalazlem w necie informacje ze trzeba jeszcze ustawić tak zwany punkt S (mocowanie końcówki drążka do zwrotnicy- jest ustawialne góra - dół)
Cała procedura opisana w elsie (toe constant &#8220;S&#8221; lub S-point adjustment) Czy ktos moze ja blizej opisac? Jakies zdjecia...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lis 2017, 21:38

Pewnie chodzi Ci o krzywą zbieżności 'S'. Ogólnie chodzi o to, aby zbieżność przednich kół nie była różna w zależności od ugięcia zawieszenia, czyli np. podczas hamowania, gdy przód jest mocniej dociśnięty. Nie może wtedy zmieniać się zbieżność, ponieważ auto będzie uciekać w jedną stronę. Ustawią się ją na podniesionym aucie o 6 cm i reguluje za pomocą śruby u góry zwrotnicy. Po opuszczeniu auta i jego ugięciu wartość nie powinna przekroczyć danego zakresu. Instrukcja: << link >> :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja