ZAMIENNIKI
ZAMIENNIKI
Mam pytanie czy ktoś może się orientuje dlaczego nie ma zamienników do modelu samochodu audi a6 c7 2.0 TDI SILNIK CGLC rok 2011. - chodzi mi np: o koło zamachowe, wymiennik ciepła itp. W żadnym sklepie nie ma części - trzeba kupić w serwisie. 5 lat mineło od produkcji samochodów. Czy ma ktoś jakieś informacje?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Często jest tak, że producent danej części ma zapisane w kontrakcie, że nie może produkować danych części na zwykły rynek oraz nie może udostępnić 'przepisu' innym firmom. Dlatego po pewnym czasie (przeważnie 5 lat) nagle jest pełno zamienników i często pojawiają się części tylko ze zeszlifowanym znaczkiem OOOO, ponieważ zjechały z tej samej taśmy. Najgorzej jest z dostępnością części, które są nadal używane w nowych autach, ponieważ ich 'karencja' trochę się wydłuża .
[ Dodano: 2017-10-26, 00:04 ]
Przykładowo do Twojego auta koło zamachowe oraz sprzęgło produkuje LUK i to on pierwszy udostępni taki zestaw . Na niemieckich stronach jest już dostępne oryginalne koło LUKa w cenie ok. 375 euro .
[ Dodano: 2017-10-26, 00:04 ]
Przykładowo do Twojego auta koło zamachowe oraz sprzęgło produkuje LUK i to on pierwszy udostępni taki zestaw . Na niemieckich stronach jest już dostępne oryginalne koło LUKa w cenie ok. 375 euro .
Ostatnio zmieniony 26 paź 2017, 00:08 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Czyli można powiedzieć, ze jest nadzieja:) W kraju też znalazłem komplet nie mniej jednak kosztowało mnie to trochę czasu i poszukiwań bo panowie w sklepach motoryzacyjnych robią wielkie oczy i że nie mają ani dwumasy ani sprzęgła... a Taka Ciekawostka jedno z ASO za komplet sprzęgła, dwumasa i docisk wyceniło 7200 jak oddam stare( bo podobno coś odsyłają do audi) lub ponad 9000 jak zachowuje stare części dla siebie(powiem, że mnie zaskoczyło to, że miałbym oddać stare części). Inne zaś ASO wyceniło robote i częśći na ok 11 000 zł. To jak by był ktoś Ciekawy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przeważnie są to części, które można regenerować, np. rozrusznik, alternator, przeguby, półoś, sprzęgło, konwerter itp. Mają one zawsze w numerze literę X na końcu. Po oddaniu starej części dostajemy spory rabat. Czasami jest to nawet 50% . Na takie części jest dawana taka sama gwarancja jak na te fabrycznie nowe, a jakościowo nie odbiegają od nowych. Niestety, ale naprawę trzeba przeprowadzić w ASO, a stare części muszą być oryginalne i nieuszkodzone, czyli np. półoś niepogięta. Wtedy na rachunku mamy od razu niższą cenę. Można jednak zrobić to samemu i przy kupnie nowej musimy zdać starą, ale nie mamy pewności czy ją przyjmą .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Myślałem, że może to być regenerowane ale przecież sprzęgło i dwumas robi dostawca zewnętrzny (LUK) i jakoś mi się nie chce wierzyć, że zadawali by sobie tyle trudu aby to odsyłać z całej europy do AUDI a potem odsyłać do LUK potem LUK by to rozbierał, czyścił i regenerował...za 2000zł upustu ? Bardziej myślałem, że audi to bierze aby sprawdzić co się zużywa w częśći co się uszkadza i w jakim stopniu aby móc robić czy zlecać produkcję części aby się zużywały po konkretnym przebiegu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga