[BLB 2.0 140km] problem z EGR i przepustnicą
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Nie wypowiadam się bez uprzedniego sprawdzenia informacji. Tak też jest i tym razem - Sprawdziłem w ETCE. Silniki BLB, BNA, BRF, BRE.pan42 pisze:Sprawdź w ETCe jaki jest EGR w BLB, bo górny jest OK i tam są obie przepustnice, a dolne zdjęcie pokazuje przepustnicę, ale nie do tego silnika
Sprawdziłem też w katalogu sklepu iparts. 03G128063J Przepustnica (moduł sterujący) występuje w silniku BLB.
Część z Twojego zdjęcia to zawór EGR - zwróć uwagę, że nie ma tam żadnej klapy przepustnicy. W "boczniku" znajduje się klapka dopuszczająca spaliny do wlotu świeżego powietrza.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Tu na tej aukcji http://www.ebay.ie/itm/291526232855 można "zajrzeć" do "głównego przelotu". Nie ma tam żadnej klapki. "Napęd w czarnej obudowie" służy do sterowania klapki w "boczniku".
Piszę to dla zainteresowanych. Kolega Andrzej staje się drażliwy wobec przedstawianych argumentów. I wobec tego kończę z nim dyskusję w tym temacie.
Piszę to dla zainteresowanych. Kolega Andrzej staje się drażliwy wobec przedstawianych argumentów. I wobec tego kończę z nim dyskusję w tym temacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krotoszyn
Szukam po internecie i chyba koledzy tomnik i wojciech007 mają jednak rację.
Tutaj aukcja zaworu EGR jest opisane że do silnika BLB . Ale faktycznie o ile dobrze rozumiem nie ma w środku klapki zamykającej przepływ ( w tej dużej )
Zawór EGR - widoczny brak w środku klapki sterującej.
A tutaj link z aukcją do przepustnicy i jest w aukcji że pasuje do silnika BLB.
Ale generalnie jest tego bardzo mało na internecie i ciężko znaleźć więc już sam nie wiem.
I strasznie droga jest.
Przepustnica
Przepustnica
pan42 mówisz że rozbierałeś EGR i czyściłeś jesteś pewien że była w nim klapka sterująca?
a wojciech007 twierdzisz że winy jest EGR a przepustnica dobra a moja znów nie była mocno zabrudzona więc może jednak na odwrót jak myślisz?
Przejrzałem już chyba cały internet i licze już tylko na waszą pomoc.
Tutaj aukcja zaworu EGR jest opisane że do silnika BLB . Ale faktycznie o ile dobrze rozumiem nie ma w środku klapki zamykającej przepływ ( w tej dużej )
Zawór EGR - widoczny brak w środku klapki sterującej.
A tutaj link z aukcją do przepustnicy i jest w aukcji że pasuje do silnika BLB.
Ale generalnie jest tego bardzo mało na internecie i ciężko znaleźć więc już sam nie wiem.
I strasznie droga jest.
Przepustnica
Przepustnica
pan42 mówisz że rozbierałeś EGR i czyściłeś jesteś pewien że była w nim klapka sterująca?
a wojciech007 twierdzisz że winy jest EGR a przepustnica dobra a moja znów nie była mocno zabrudzona więc może jednak na odwrót jak myślisz?
Przejrzałem już chyba cały internet i licze już tylko na waszą pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Oczywiście, że zdjęcia wstawione przez tomnika są od silnika BLB. Sam mam taki i przepustnicę i EGR miałem kilka razy wyjętą. Ale nie o to chodzi w tym temacie.
Do autora napiszę jeszcze raz: zawór EGR miałeś czysty, ale pod tą plastikową osłoną jest silnik sterujący klapą i to tutaj jest u Ciebie problem, a zatem cały EGR do wymiany. Błąd dotyczący przepustnicy dotyczył braku połączenia, a zatem mógł się pojawić po odłączeniu od niej wtyczki. Dlatego piszę, że na razie jej nie wymieniaj.
PS. Kolego pan nie ma co tu się obrażać, bo po to jest forum, aby dzielić się doświadczeniami. A w błędzie może być każdy i to żadna ujma.
Pozdrawiam.
Do autora napiszę jeszcze raz: zawór EGR miałeś czysty, ale pod tą plastikową osłoną jest silnik sterujący klapą i to tutaj jest u Ciebie problem, a zatem cały EGR do wymiany. Błąd dotyczący przepustnicy dotyczył braku połączenia, a zatem mógł się pojawić po odłączeniu od niej wtyczki. Dlatego piszę, że na razie jej nie wymieniaj.
PS. Kolego pan nie ma co tu się obrażać, bo po to jest forum, aby dzielić się doświadczeniami. A w błędzie może być każdy i to żadna ujma.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krotoszyn
Dzięki bardzo wojciech007 za uzasadnienie i pomoc.
Jednak obawiam się że przepustnica też może być walnięta bo po przeczyszczeniu EGR skasowałem błędy i znów po dniu jeżdżenia wyskoczyły te same błędy, od przepustnicy też a jeżeli wyskoczył by przez brak połączenia to po wykasowaniu nie powinien się znów pojawić.
Byłem u mechanika który mi czyścił EGR i też potwierdził że jest osobno EGR i przepustnica.
Ale Tobie kolego Pan42 też dziękuje za zainteresowanie tematem.
EGR będe wymieniał dopiero za 2-3 tygodnie więc dam wtedy znać czy wystarczyło czy będzie trzeba dalej szukać.
Pozdrawiam
Jednak obawiam się że przepustnica też może być walnięta bo po przeczyszczeniu EGR skasowałem błędy i znów po dniu jeżdżenia wyskoczyły te same błędy, od przepustnicy też a jeżeli wyskoczył by przez brak połączenia to po wykasowaniu nie powinien się znów pojawić.
Byłem u mechanika który mi czyścił EGR i też potwierdził że jest osobno EGR i przepustnica.
Ale Tobie kolego Pan42 też dziękuje za zainteresowanie tematem.
EGR będe wymieniał dopiero za 2-3 tygodnie więc dam wtedy znać czy wystarczyło czy będzie trzeba dalej szukać.
Pozdrawiam
Historia :
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
Oczywiście, że w BLB, EGR I przepisania to dwa osobne elementy. Kolega pan42 wstawił nawet prawidłowy EGR od tego silnika, myśląc że w dużym kanale jest tam klapka przepustnicy, a faktycznie jest to tylko oś, która w mniejszym kanale jest połączona z małą klapką od spalin. Właściwa przepustnica w tym silniku jest zamocowana do obudowy EGR od jego spodu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krotoszyn
Witam ponownie.
Wczoraj odebrałem auto z wymienionym EGR-em.
Po powrocie do domu odpaliłem kompa, program i skasowałem błędy które świeciły już przed wymianą ( sa na początku posta ) . Zadowolony że się skasowały i nie wróciły ponownie byłem pewien że problem rozwiązany. Dziś jechałem trochę więcej kilometrów i problem znów wrócił tzn. szarpie, powyżej 100km/h jeżeli dam od razu pedał gazu do końca, jak odpuszczę to przestaje szarpać.
Przed chwilą podłączyłem kompa i widzę że znów jest błąd ( na zdjęciach pokazane błędy )
Wcześniej był jeszcze błąd od przepustnicy który już się ponownie nie pokazał.
Ma ktoś jakieś sugestie?
Zastanawiam się czy może filtr paliwa może mieć coś z tym wspólnego.
Na prawdę nie mam pojęcia gdzie dalej szukać.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[ Dodano: 2017-11-22, 21:50 ]
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Bo nie wiem gdzie teraz dalej szukać przyczyny
[ Dodano: 2017-11-27, 00:05 ]
Koledzy ma ktoś jakieś pomysły?
Zauważyłem też że jakby zaczął brać więcej oleju bo dolewałem z półtora miesiąca a dziś się kontrolka żółta zapalila. Jak sądzicie może to mieć coś wspólnego z tym?
[ Dodano: 2017-12-02, 00:15 ]
Koledzy wymieniłem filtr paliwa i już nie ma szarpania. Sprawa rozwiązana
Wczoraj odebrałem auto z wymienionym EGR-em.
Po powrocie do domu odpaliłem kompa, program i skasowałem błędy które świeciły już przed wymianą ( sa na początku posta ) . Zadowolony że się skasowały i nie wróciły ponownie byłem pewien że problem rozwiązany. Dziś jechałem trochę więcej kilometrów i problem znów wrócił tzn. szarpie, powyżej 100km/h jeżeli dam od razu pedał gazu do końca, jak odpuszczę to przestaje szarpać.
Przed chwilą podłączyłem kompa i widzę że znów jest błąd ( na zdjęciach pokazane błędy )
Wcześniej był jeszcze błąd od przepustnicy który już się ponownie nie pokazał.
Ma ktoś jakieś sugestie?
Zastanawiam się czy może filtr paliwa może mieć coś z tym wspólnego.
Na prawdę nie mam pojęcia gdzie dalej szukać.
[ Dodano: 2017-11-22, 21:50 ]
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Bo nie wiem gdzie teraz dalej szukać przyczyny
[ Dodano: 2017-11-27, 00:05 ]
Koledzy ma ktoś jakieś pomysły?
Zauważyłem też że jakby zaczął brać więcej oleju bo dolewałem z półtora miesiąca a dziś się kontrolka żółta zapalila. Jak sądzicie może to mieć coś wspólnego z tym?
[ Dodano: 2017-12-02, 00:15 ]
Koledzy wymieniłem filtr paliwa i już nie ma szarpania. Sprawa rozwiązana
Historia :
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km