Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Brak mocy w dolnych obrotach silnika 3.0 tdi quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
lukaszwick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 01:42
Lokalizacja: Szkocja

Brak mocy w dolnych obrotach silnika 3.0 tdi quattro

Post autor: lukaszwick » 16 paź 2017, 15:43

Witam posiadam pewien problem, mianowicie od jakiegoś czasu auto nie ma mocy przy niskich obrotach silnika, nawet z pedałem gazu wciśniętym w podłogę, natomiast po przekroczeniu około 1800 obrotów auto wystrzeliwuje z pełną mocą? brak jakich kolwiek błędów w silniku.
A6 z 2013 roku posiadam 0d 2 lat i zrobiłem ponad 20k mil (47k mil obecnie) przy przebigu ok 37k mil wymieniałem olej w skrzyni s tronic w ASO.
Post umieszczam w rubryce skrzynie biegów dlatego, iż po jeździe próbnej przez pracownika aso, stwierdził że winę za to ponośi być może sprzęgło, ale jeszcze muszą to sprawdzić?
I oto nasówa się moje pytanie czy to możliwe aby sprzęgło padło przy takim przebiegu 47k mil? czy może próbują mnie naciągnąć, lub popełnili jakiś błąd podczas wymiany oleju w skrzyni rok temu po którym zrobiłem jakieś 10k mil, i dodam że móje przebiegi to głównie autostrada.
Proszę o pomoc w tym temacie bądź opinie czy możliwa jest opcja sprzęgła bądź mechatronika przy takim przebiegu bo nie ufam temu aso ponieważ oni robili wymianę oleju!!! Chyba że audi robi tak gówniane skrzynie? Dodam na koniec że nie ma żadnych szarpnięć przy zmianie biegów, czy innych dziwnych żeczy lub odgłosów.
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi bądź opinie.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 16 paź 2017, 15:45

Jeżeli silnik nie wchodzi na obroty - to nie sprzęgło.
Sprawdzić sterowanie turbiny (zapieczone kierownice?).

edit:
lukaszwick pisze:po jeździe próbnej przez pracownika aso, stwierdził że winę za to ponośi być może sprzęgło, ale jeszcze muszą to sprawdzić?
W S-tronicu masz 2 współosiowe sprzęgła. Jeśli sprzęgło by się ślizgało - to silnik wchodziłby na obroty a auto by nie przyśpieszało. Olej w skrzyni również by się grzał mocno - a to szkodzi elektronice.
lukaszwick pisze: Chyba że audi robi tak gówniane skrzynie?
Audi nie daje gównianych skrzyni po za multitronikiem. Jedynie zawyża koszty eksploatacyjne (wymiana mechatroniki) w S-Troniku :) Przebiegi autostradowe akurat służą S-Tronikowi.
Automaty ZF-a (Tiptronic) są bardzo dobre.

BTW - jeśli obroty silnika nie rosną szybko, tylko wolno (silnik się nie wkręca) - to nie skrzynia ani sprzęgło ani inne rzeczy. Pewnie brakuje powietrza, zanim się turbina nie rozkręci. Sprawdź filtr powietrza, sterowanie geometrią sprężarki, zrób ew. logi dynamiczne.

lukaszwick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 01:42
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: lukaszwick » 24 paź 2017, 00:11

Ok dziękuję za podpowiedzi <okok>

[ Dodano: 2017-10-23, 23:11 ]
Chciałbym dodać do tematu iż zauważyłem że na zimnym silniku auto jakby lepiej przyspieszało niż na rozgrzanym???
Mam termin w Aso na sprawdzenie ale dopiero 4 listopada więc zbieram wiadomości gdyż mogą się upierać przy tym sprzęgle, co mi się wydaje mało prawdopodobne!!!
Ktoś coś???

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 24 paź 2017, 14:08

Zakładam, że auto było podłączane do kompa i nie ma żadnych błędów?
Teoretycznie w skrzyni może być jakaś logika zapobiegania poślizgowi sprzęgła i redukująca moment obrotowy, jeśli do poślizgu dochodzi.
Gdyby ASO zaproponowało wymianę sprzęgieł na gwarancji - brać w ciemno!

lukaszwick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 01:42
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: lukaszwick » 24 paź 2017, 22:07

Auto było podłączane pod kompa ale nie przez aso!!!
Juz jest po gwarancji więc wątpię żeby naprawili w ramach gwarancji???
Obawiam się tego że być może to jakaś pierdoła, a oni zrobią wymiane sprzęgieł tylko dla kasy, na pewno zrobią wymianę części ale czy będzie ona potrzebna oto jest pytanie???
Piszę to ponieważ jeden z mechaników który sprawdzał auto powiedział że to jest coś że turbiną nie otrzymuje odpowiedniego ciśnienia i dlatego tak się dzieję, ale on nie wie dokładnie dlaczego? bo nie ma żadnych błędów, a sama turbina ma dobre parametry i na pewno to nie turbo!!! a że w aso mają lepsze kompy i może coś znajdą albo wymiana softu na nowy coś pomoże, tak mi sugerował mój mechanik???
Zastanawia mnie to że mechanik z aso tylko po jeździe próbnej od razu stwierdza sprzęgło??? przy tak niskim przebiegu i wymianie oleju w skrzyni rok temu i dziwny zbieg okoliczności jak dla mnie że w tym samym aso wymienili olej w skrzyni a teraz sprzęgło by padło nagle( przy 47k mil)???
Dlatego już to pisałem że nie ufam temu ASO być może to tylko moje paranoje???

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 paź 2017, 00:24

lukaszwick pisze:Piszę to ponieważ jeden z mechaników który sprawdzał auto powiedział że to jest coś że turbiną nie otrzymuje odpowiedniego ciśnienia i dlatego tak się dzieję, ale on nie wie dokładnie dlaczego? bo nie ma żadnych błędów, a sama turbina ma dobre parametry i na pewno to nie turbo!!!
Zrób logi dynamiczne i daj tu chłopakom do analizy. To może być turbina, jeśli zawsze z niskich obrotów silnik słabo "wstaje".

Jeśli to sprzęgła - powinny być w logach ślady po przegrzaniu oleju (za wysoka temperatura).

[ Dodano: 2017-10-24, 23:24 ]
Jeszcze jedno, zrób następujący test:
nagrzej silnik
wrzuć skrzynię na luz (N)
dodawaj gazu i sprawdź, czy silnik wchodzi na obroty szybko, czy powoli? Jeśli wolno lub z opóźnieniem - może to oznaczać problemy z turbina i jej sterowaniem. Dobrze byłoby mieć obok inne, sprawne auto do porównania reakcji na pedał gazu na postoju.

W tym trybie silnik ma ograniczone maksymalne obroty do (chyba) 4000 RPM - więc nie dziw się, że dalej się nie wkręci.

To mogą być sprzęgła, ale wtedy najczęściej pojawiałoby się delikatne szarpanie przy ruszaniu.

lukaszwick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 01:42
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: lukaszwick » 11 lis 2017, 20:10

Problem rozwiązany, zamykam temat.
Aso wgrało uaktualnienie do softa i to pomogło.
Dziękuję Damos za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja