Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[BLB 2.0 140km] problem z EGR i przepustnicą

Silniki wysokoprężne
andre91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krotoszyn

[BLB 2.0 140km] problem z EGR i przepustnicą

Post autor: andre91 » 23 paź 2017, 00:33

Witam

Mam problem z którym nie moge sobie poradzić.

Od dłuższego czasu podczas przyspieszania, jeżeli od razu wcisnę pedał gazu do końca to auto zaczyna szarpać ( przyspiesza powoli ale szarpie ), najbardziej jest to odczuwalne gdy auto jest zimne i na 4 biegu. Jeżeli jeżdżę bez gwałtownego przyspieszania to nie ma żadnych problemów. Dodam że na desce nie świecą żadne błędy ale są po podpięciu pod komputer ( błędy poniżej w zdjęciach )
błąd : 16785
błąd : 17055
błąd : 19558


2 dni temu odebrałem auto od mechanika który wyczyścił mi EGR . Zaraz po odebraniu było ok jednak już na drugi dzień zaczął delikatnie szaprać a teraz już jest jak przed czyszczeniem. Podłączyłem pod kompa. Nie mogę nigdzie na necie znaleźć rozwiązania tych błędów.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam :)

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 23 paź 2017, 06:45

Czyszczenie EGR jest skuteczne, gdy jest on jeszcze w dobrym stanie. Twój ma już tak zużyte osie przepustnic i prawdopodobnie walnięty napęd klapy wirowej, że pozostaje tylko wymiana na nowy. Ja osobiście czyściłem EGR dwa razy, a po pierwszym czyszczeniu wytrzymał tylko rok i wyskakiwał błąd przepływomierza. Poziom syfu jaki tam się gromadzi zależy od stanu silnika i turbo. Jeżeli puszczają olej do dolotu to w EGR jest szlam na pół centymetra.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

andre91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: andre91 » 23 paź 2017, 10:13

Dzięki za podpowiedz. Nie pocieszyłeś mnie.
A wystarczy sama wymiana EGR czy przepustnice też by trzeba?
Jak myślisz warto inwestować w używany czy lepiej od razu nowy kupić ? Bo pewnie nie będzie tani więc się zastanawiam.
I tak sobie myślę bo zauważyłem że ostatnio jakby częściej muszę robić dolewkę oleju czy to może mieć coś z tym wspólnego?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 23 paź 2017, 10:45

Dolewka oleju nie ma nic z tym wspólnego.
Bardziej w drugą stronę. Jeżeli turbina puszcza olej to zabrudza on EGR, ale Ty i tak musisz go wymienić bo jest problem ze sterowaniem. Prawdopodobnie zęby w trybach się skończyły.
Wystarczy sama wymiana EGR, bez przepustnicy, a czy kupisz nowy czy używany to już Twój wybór. Sam musisz sobie odpowiedzieć. Nowy to nowy, a używany to jak się trafi (może działać 3 lata, ale może też 3 dni)

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 23 paź 2017, 11:18

EGR w silniku BLB zawiera wszystko w jednej obudowie, czyli klapę wirową i klapkę od dopływu spalin. U Ciebie szwankują obie więc zakup nowego jest najlepszym wyjściem
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

andre91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: andre91 » 23 paź 2017, 12:10

Dzięki bardzo za pomoc. Dam znać jak wymienię EGR czy problem znikł. Mam nadzieje że to wystarczy. Na razie bez przepustnicy wymienię.

Kojarzycie może jaka jest cena i jaką firmę wybrać żeby nie kupić jakiegoś badziewia.
Historia :
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 23 paź 2017, 12:41

Oryginał ok. 700 zł
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

andre91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: andre91 » 23 paź 2017, 23:48

Byłem dziś u znajomego mechanika który mi czyścił EGR i mówił że wcale nie był mocno zabrudzony. Powiedziałem mu wasze opinie i pokazałem błędy, i powiedział że on by też wymienił w takiej sytuacji EGR i ten silnik przepustnicy od którego jest błąd 19558. Z tego co napisał "pan42" - " EGR w silniku BLB zawiera wszystko w jednej obudowie" to zastanawiam się czy mój mechanik wie o co chodzi. Czy faktycznie są to osobne części czy w całości jeżeli zakupię nowy EGR.

Mam jeszcze jedno zdjęcie z programu odnośnie tego błędu.


Obrazek

Bo trzeci błąd odnośnie świecy raczej akurat w tym wypadku chyba nie powinien mieć nic wspólnego dobrze myśle?
błąd 17055 - obwód pradowy świecy żarowej cylindra 1

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 24 paź 2017, 06:39

Podnieś maskę i spójrz na prawą stronę silnika. Gumowa rura wchodzi do EGR i na jego wlocie jest przepustnica sterująca dopływem powietrza, jak spojrzysz w głąb komory silnikowej to zobaczysz, że do EGR dochodzi metalowa rurka doprowadzająca spaliny z kolektora wydechowego i tam jest druga przepustnica sterująca ilością tych spalin dostarczanych do silnika. W Twoim przypadku obie przepustnice działają nieprawidłowo więc teoretycznie dobrą masz tylko obudowę EGR :>
Jeżeli mechanik twierdzi, ze w EGR nie było dużo nagaru to świadczy, że obie przepustnice są mechanicznie zużyte i nieprawidłowo się otwierają, abo nie domykają. Błąd świecy żarowej nie ma z tym nic wspólnego. Nowa świeca kosztuje ok. 50 zł i jej wymiana jest prosta. Jeżeli nie masz problemów z odpalaniem na zimnym silniku to możesz odpuścić jej wymianę.
.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

andre91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: andre91 » 24 paź 2017, 23:47

To tak podsumowując :

EGR jest na 100% do wymiany waszym zdaniem?

Pan42 napisał :
W Twoim przypadku obie przepustnice działają nieprawidłowo
Czyli teoretycznie też muszę jednak wymienić przepustnice?

wojciech007 napisał :
Jeżeli turbina puszcza olej to zabrudza on EGR, ale Ty i tak musisz go wymienić bo jest problem ze sterowaniem. Prawdopodobnie zęby w trybach się skończyły.
Wystarczy sama wymiana EGR, bez przepustnicy, a czy kupisz nowy czy używany to już Twój wybór.
Czy najpierw spróbować wymienić samego EGR i zobaczyć czy będzie ok?
Bo nie ukrywam że jednak koszty EGR i wymiany małe nie są.

Jeżeli zostawię kompa podpiętego pod autem to niby otwarcie EGR się zmienia najmniej jest 15% a najwięcej 100 %.

Problemu z odpalaniem nie mam ale trochę trzęsie budą jak jest zimny to pewnie przez tą świecę.
A jeżeli chodzi o świece to wystarczy jak wymienię 1 czy raczej wszystkie trzeba? Z tego co widziałem to od 50zł się zaczynają cenowo ale są też droższe i czy warto dopłacać do droższej?
Ale mechanik mówił mi że tak prosto nie jest wymienić bo trzeba część silnika rozebrać przy głowicy czy jakoś tak.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 25 paź 2017, 06:13

andre91 pisze:teoretycznie też muszę jednak wymienić przepustnice?
Czytaj ze zrozumieniem, już dwa razy pisałem, że obie przepustnice są w jednej obudowie nazwanej EGR więc jak go wymienisz to nic nie musisz dodatkowo kupować. Gdybyś miał kumatego mechanika to można sprawdzić czy w napędzie przepustnicy powietrza nie są wytarte zęby - w sieci jest sposób druciarski jak je odbudować. Jeżeli dla Twojego mechanika odkręcenie pokrywy silnika i wymiana świecy nie jest prostą sprawą /sam zrobisz to w max. 20 min/ to zmień mechanika. W silniku BLB są świece metalowe więc ich wymiana nie niesie żadnego ryzyka, odkręcają się bez problemu bo są w w strefie olejowej. Masz auto z 2004 roku więc naturalną sprawą jest zużycie pewnych podzespołów i albo da się je usprawnić poprzez czyszczenie, albo jak to nie pomaga to się je wymienia.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 25 paź 2017, 13:56

EGR i przepustnica to dwa oddzielne elementy.
Wymień tylko EGR.

andre91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: andre91 » 25 paź 2017, 14:58

pan42 napisał :
Czytaj ze zrozumieniem, już dwa razy pisałem, że obie przepustnice są w jednej obudowie nazwanej EGR więc jak go wymienisz to nic nie musisz dodatkowo kupować
wojciech007 napisał :
EGR i przepustnica to dwa oddzielne elementy.
Dlatego właśnie napisałem jeszcze raz.

Czyli jeżeli zakupie cały zawór EGR to już nic więcej nie muszę wymieniać?
Przykładowo jeżeli coś takiego zamówię:

http://allegro.pl/skv-zawor-egr-audi-a4 ... 39118.html - zamiennik

http://allegro.pl/zawor-egr-vdo-siemens ... 94609.html - oryginał


przepraszam że tak głowę zawracam ale no akurat na mechanice średnio się znam ale za to na kompie dobrze i mam programy do aut więc mogę wtedy ja pomóc komuś jeżeli będzie ktoś z okolic potrzebował wsparcia.

Jeżeli chodzi o mechanika to ciężko tu w okolicy o kogoś uczciwego i dobrego. Mój mechanik jest w porządku ale nie jest internetowy więc tylko na doświadczeniu działa i dużo rzeczy sam mu tłumacze co jest do zrobienia a on to robi.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 25 paź 2017, 18:38

Na aukcjach dostępny jest właśnie sam zawór EGR i to musisz wymienić.
Miałeś jeszcze błąd przepustnicy, ale mógł powstać przy odpinaniu od niej wtyczki dlatego na razie tego nie ruszaj.
A kolega pan42 nie ma racji. EGR i przepustnica są w dwóch różnych obudowach.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 25 paź 2017, 19:45

Są teoretycy i praktycy, ja osobiście odkręcałem i czyściłem EGR dwa razy. Zobacz https://sc01.alicdn.com/kf/HTB14Vk1HFXX ... 50x350.png i tutaj widać dokładnie obie przepustnice w jednej obudowie <okok>
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl