Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 AAH] Nie włączają się wentylatory.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

[2.8 AAH] Nie włączają się wentylatory.

Post autor: Larix » 20 paź 2017, 10:42

Miałem dzisiaj nieprzyjemną przygodę. Nie włączyły się wentylatory i silnik zagrzał się do 110 C :-|
Na razie ustaliłem, że pomimo iż na zasilaniu przekaźnika 217 jest 12 V to prądu jest zbyt mało aby zapalić żarówkę w próbówce :roll:
Podanie + kablem z bezpiecznika w skrzynce na gniazdo przekaźnika uruchamia wentylatory.
Więc prąd ginie pomiędzy skrzynką bezpieczników a skrzynką przekażników. Czy ktoś może ma doswiadczenie gdzie szukac przyczyny ? Czy jest tam jeszcze jakieś złącze czy tylko kabel ?
Żeby wyciągnąć wiązkę musiałbym pół auta rozebrać bo nic nie widać. Chyba zrobię bypass bo już nie wiem co robić...

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2017, 12:09

Larix, nie znam tych schematów więc Ci tu nie odpowiem na Twoje pytanie ale czy próbowałeś zmostkować piny we wtyczce przy czujniku w chłodnicy który uruchamia wentylatory?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 20 paź 2017, 12:14

Próbowałem , nie pomaga. Przekaźnik cyka ale nie podaje prądu bo ten prąd na wejściu (do przekaźnika) jest za słaby. Podanie prądu na wejście przekaźnika dodatkowym kablem uruchamia cały układ bezproblemowo. Podanie prądu bezpośrednio z bezpiecznika to samo.
Prąd zanika gdzieś pomiędzy bezpiecznikiem a przekaźnikiem.
P.S.
Dodam, że wyciągałem ostatnio silniki klimatronika spod deski ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2017, 12:17

Larix pisze:P.S.
Dodam, że wyciągałem ostatnio silniki klimatronika spod deski ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.
wiesz co, nie znam się za bardzo ale przy klimie jest dwubiegowy system i inne przekaźniki niż przy zwykłym i to może mieć jakiś wpływ. Ale tu ktoś bardziej zaawansowany w temacie by się przydał.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 21 paź 2017, 09:52

Bodajże na forum A4, jest dość konkretny temat jak sprawdzać te sprawy. Myśle że podobnie jest w A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga