Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6C6 BRAK MOCY a pęknięty wężyk??

Silniki wysokoprężne
Lookash19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 paź 2017, 20:46
Lokalizacja: Przasnysz

A6C6 BRAK MOCY a pęknięty wężyk??

Post autor: Lookash19 » 19 paź 2017, 22:09

Witam
Jak w temacie. Audi A6C6 straciło moc. Check engine wywaliło brak pełnego zakresu doładowania turbiny. Po oględzinach doszukałem się wyraźniego pęknięcia węża gumowego IC o symbolu 4F0145738H. Jego wymiana niestety nic nie dała. Teraz będę celował w zmianę filtra paliwa +dodatek tec200 do zbiornika oraz wyczyszczę ssak paliwa. Brak mocy jest na pełnym zakresie. Na pierwszych biegach ma nieco więcej powera, od 4biegu muli nieziemsko. Vmax na poziomie 110-120km/h. Z górki wyciągnie 130, ale nie więcej. Sprawia wrażenie 1.0 a nie 2.0tdi.
Mam zamiar zmienić olej i wypłukać motor ponieważ od czasu do czasu wywala oil min mimo iż poziom oleju jest (od zmiany 8000km). Zakładam spadek parametrów oleju ponieważ jazda z prędkością skutera wymusza częste wysokie obroty. Turbo wyraźnie odcina w granicach 2800-2900obrotów. 3100obrotów wymaga kilkudziesięciu sekund i płaskiej powierzchni.
Zawór N75 przeczyszczony. Nie zakładam awarii ponieważ test aktywny interfejsem diagmostycznym pokazuje jego działanie. W dodatku doszukałem się wężyka który sprawia wrażenie jeakby był przerwany, ale być może tak powinno być??
Proszę kolegów posiadaczy jednostek 2litrowych o pomoc w zdiagnozowaniu czy wąż jest uszkodzony czy też ten typ tak musi mieć.
Pozdrawiam
Załączniki
22657149_1730666576975074_1422600334_n.jpg

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 20 paź 2017, 12:14

A kierownica dziala,podcisnienie przy turbinie jest?

Lookash19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 paź 2017, 20:46
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Lookash19 » 20 paź 2017, 12:27

A więc tak kierownica działa normalnie, żadnych zmian ani nietypowych zachowań. Co do turbiny chodzi normalnie, wydaje dźwięk jak wcześniej może minimalnie głośniej. Trochę trzęsie budą przy dodawaniu gazu na biegu jałowym ale tak samo było i przedtem, a zrobiłem dobre 12tys km od zakupu. Zakładam że turbo chodzi normalnie (było robione/regenerowane). W kwestii ciśnienia to zakupiłem wakuometr z myślą o sprawdzeniu tego ale nie wiem zbytnio w którym wężu je sprawdzić. Będę wdzieczny za podpowiedź.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 20 paź 2017, 12:45

Objawy wskazują na tryb awaryjny związany z kierownicami wewnątrz turbiny.
Skąd wiesz, ze kierownica działa normalnie? Chyba, że mylisz kierownice spalin z kierownicą kół skrętnych? (bez urazy, nie nabijam się)
Tak wyglądają zapieczone kierownice spalin:
Obrazek
a tak czyste:
Obrazek
Lookash19 pisze:W kwestii ciśnienia to zakupiłem wakuometr z myślą o sprawdzeniu tego ale nie wiem zbytnio w którym wężu je sprawdzić.
Wakuometr mierzy ci podciśnienie (mniejsze od atmosferycznego, dążące do próżni) a turbosprężarka generuje ciśnienie: większe, od atmosferycznego, dążące do (tu przesada) nieskończoności.
Ty potrzebujesz manometr lub ew. manowakuometr.

Ale jeszcze przed tym potrzebujesz podłączyć auto do kompa i odczytać błędy :)

Lookash19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 paź 2017, 20:46
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Lookash19 » 20 paź 2017, 13:05

No to teraz daleś mi kolego do myślenia... Ogólnie problem wystąpił po ostrej trasie (300km z czego prawie połowa 170-180km/h po autostradzie). Pomyślałem o właściwych kierownicach ale założyłem że powinno czuć się jakieś niepokojące zachowanie/dźwięki. Czy zatem pozostaje mi wyjęcie turbiny i zajrzenie do środka? Czy trop związany z filtrem paliwa (kilka dni wcześniej zatankowałem prawie do pełna pusty zbiornil na Słowenii i podejrzewałem stację o słabą jakość paliwa) wydaje się błędny?

[ Dodano: 2017-10-20, 13:05 ]
Komputer wywala w sekcji silnika jedynie błąd 2świec żarowych (ale o tym wiedziałem już wczęśniej) oraz brak pełnego zakresu regulacji turbiny. Wieczorem podepnę VAGa to spiszę dokładnie co i jak.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 20 paź 2017, 13:08

Lookash19 pisze:brak pełnego zakresu regulacji turbiny.
To sugeruje, że kierownice nie mają pełnego zakresu ruchu, albo element sterujący nie może ich tam przemieścić z powodów będących wewnątrz elektroniki. Nie wiem, czy masz tam sterowanie podciśnieniowe (N75) czy jakiś układ wykonawczy, elektryczny (jak miałem w BMW)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga