Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Sprężyna powietrzna przód 4Z7616051D do Allroada

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Sprężyna powietrzna przód 4Z7616051D do Allroada

Post autor: LesiU » 14 paź 2017, 22:26

Czy ktoś z właścicieli Allroadów z założonymi sprężynami powietrznymi o numerze katalogowym 4Z7616051D mógłby zrobić im zdjęcie, jak wyglądają?

Mam u siebie założone o numerze 47Z616040C, tj. tego typu:
https://blog.europaparts.com/app/wp-con ... ent-09.jpg

Jedna już przepuszcza powietrze. Jako że obecne które posiadam, i większość "chińczyków", są dosyć podatne na uszkodzenia ze względu na brak osłony miecha i elementów, na których on siada przy obniżaniu auta, rozglądam się za czymś o lepszej jakości, lepiej zabezpieczonym przez uszkodzeniem.

Podobno najnowsza rewizja oryginalnej sprężyny, właśnie o numerze 4Z7616051D, jest bardziej pancerna i lepiej zabezpieczona, ale nie udało mi się znaleźć jej zdjęć w internecie.

Swego czasu brałem pod uwagę firmę Arnott, ale jest u nich problem z jakością wykonania, w dodatku polecane przez nich amortyzatory Bilstein mają za słabe tłumienie i przez to auto się gorzej prowadzi (sprężyny Arnotta 2gen są podobno twardsze o około 30%).

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 22:33

Możesz też założyć 4Z7 616 051 B lub 4Z7 616 051 D :).

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 14 paź 2017, 22:40

No tak w szczególności ta druga będzie zupełnie inna od 4Z7616051D ;-)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 22:57

Twoja z literką C została wycofana z produkcji i sprzedaży. Nie ma do niej nawet zamiennika w oryginale. Wygląda na to, że była z wadą. Z końcówką D zastąpiła tę z B na końcu.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 15 paź 2017, 18:13

LesiU pisze:Czy ktoś z właścicieli Allroadów z założonymi sprężynami powietrznymi o numerze katalogowym 4Z7616051D mógłby zrobić im zdjęcie, jak wyglądają?
Wygląda tak samo jak każda inna stosowana w allroadzie. Wszystkie miechy z przodu, niezależnie od okresu produkcji wyglądają tak samo.
LesiU pisze:Podobno najnowsza rewizja oryginalnej sprężyny, właśnie o numerze 4Z7616051D, jest bardziej pancerna i lepiej zabezpieczona, ale nie udało mi się znaleźć jej zdjęć w internecie.
Jest lepszej jakości i bardziej wytrzymała guma. nic poza tym się nie zmieniło i żadnej osłony tam nie ma. Osłona była dopiero w C6.
Nie kupuj nowej, tylko wyślij do regeneracji do firmy limak z Brzegu Dolnego. Naprawdę robią to dobrze. Jak chcesz koniecznie z osłoną to możesz zakupić zamiennik Arnott-a Robią poduszki do C5 z osłoną gumy.

Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 15 paź 2017, 20:03

Ja również polecam te z limaka, mają te same gumy continentala co oryginały z literą d w audi tylko kosztują ułamek ceny.

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 17 paź 2017, 11:31

elwarka1 pisze:Wygląda tak samo jak każda inna stosowana w allroadzie. Wszystkie miechy z przodu, niezależnie od okresu produkcji wyglądają tak samo.
elwarka1 pisze:Jest lepszej jakości i bardziej wytrzymała guma. nic poza tym się nie zmieniło i żadnej osłony tam nie ma. Osłona była dopiero w C6.
Dzięki...kurczę, szkoda, bo do tanich nie należą, a liczyłem że nowsze rewizje będą lepiej zabezpieczone przez zanieczyszczeniem/uszkodzeniem.
elwarka1 pisze: Nie kupuj nowej, tylko wyślij do regeneracji do firmy limak z Brzegu Dolnego. Naprawdę robią to dobrze.
Dzięki, ale nie skorzystam. Nic nie napisali o użytych materiałach, sprzedają "chińczyki" i w tym kontekście wpis: "Amortyzatory po regeneracji nie odbiegają parametrami od nowych części zamiennych" to i owo wyjaśnia :-)
elwarka1 pisze: Jak chcesz koniecznie z osłoną to możesz zakupić zamiennik Arnott-a Robią poduszki do C5 z osłoną gumy.
W kwestii Arnotta wypowiedziałem się w pierwszym poście. W skrócie - "dziękuję, postoję" :-)

EDYTA: No dobra, Arnott obecnie oferuje amortyzatory "custom valved" więc może są już lepiej dopasowane do ich sprężyn gen 2. Niemniej sam fakt, że przez kilka lat nic sobie nie robili z tego, że poprzednie żółte Bilsteiny były mocno niedopasowane pod względem charakterystyki, plus wątpliwa jakość wykonania, skreślają ich w kontekście pieniędzy, jakie sobie wołają za swoje produkty.

[ Dodano: 2017-10-17, 11:31 ]
Dostałem wycenę z ASO. Ponad 3700zł/szt. za sprężynę... trochę przeginają z tymi cenami :/

Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 19 paź 2017, 09:15

LesiU pisze: elwarka1 napisał/a:

Nie kupuj nowej, tylko wyślij do regeneracji do firmy limak z Brzegu Dolnego. Naprawdę robią to dobrze.

Dzięki, ale nie skorzystam. Nic nie napisali o użytych materiałach, sprzedają "chińczyki" i w tym kontekście wpis: "Amortyzatory po regeneracji nie odbiegają parametrami od nowych części zamiennych" to i owo wyjaśnia
Skąd informacja że sprzedają chinczyki? Byłem u nich i wymieniałem u siebie i nie mogę złego słowa napisać o ich produktach ponieważ po rozmowie z pracownikami potwierdzili mi że stosują te same gumy continentala co audi w swoich.
Wpis że sprzedają chinczyki bez jakichkolwiek dowodów potwierdzających to lekkie przegięcie...

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 19 paź 2017, 09:22

Wystarczy wejść na ich stronę i przejrzeć ofertę. Innych nowych na przód do Allroada C5 nie mają, niż te poniżej, a przecież są to "chińczyki":

https://sklep-airmatic.pl/pl/c5-allroad ... przod.html

Swoją drogą, czy pokazali na dowód fakturę z zamówieniem kołnierzy gumowych z Continental (albo czy na samej gumie jest wybite, że to ContiTech)? :-)
Bo to, że pracownik coś powiedział, to trochę średnio wiarygodne źródło informacji.

EDIT:
Gumowe kołnierze do regeneracji można sobie bardzo tanio sprowadzić z Chin/Hong-Kongu. Kwestia właściwego zaciśnięcia pierścieni uszczelniających.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 19 paź 2017, 09:46

Mój kolega w allroadzie przejechał już 80 tysięcy na miechu z limaka. Ja jeżdżę już 2 lata i jest wszystko Ok. Niestety nie widzę dla Ciebie alternatywy. Musisz wywalić 3700 w aso. A tak na marginesie u mnie były wymieniane w aso przy przebiegu 115 tys obie z przodu na ori. Jedna wysrała się przy przebiegu 170. 65 tys to trochę mało co jak na ori? Ale co dziwne z tylu cały czas fabryczne.

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 19 paź 2017, 09:53

Dzięki, dobrze wiedzieć. Kolega też ma regenerowane czy nowe "chińczyki"?
Które zakładałeś w ASO? Już wtedy były 4Z7616051D? Tak czy siak, 65k to trochę mało...
U mnie to samo - 220k na budziku a z tyłem wszystko w porządku. W sumie ten wyciek z prawego przodu to też na razie tragedii nie ma. Powietrze zaczyna schodzić na zgięciu miecha dopiero na dwóch najniższych poziomach.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 19 paź 2017, 09:57

Ja brałem ten regenerowany. Kurier przywiózł mi już zregenerowany i zabrał mój. Nie czekaj z wymiana, bo szybko padnie Ci kompresor.

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 05 maja 2018, 23:44

Dzięki, aczkolwiek miałem na myśli Twojego kolegę :-)
Tak, dlatego nie schodzę na poziomy na których ucieka powietrze. Autem w zasadzie na razie nie jeżdżę, właśnie żeby nie zamęczyć kompresora.

[ Dodano: 2018-05-05, 23:44 ]
Odświeżam temat i jednocześnie biję się mocno w pierś - z braku sensownych alternatyw, skusiłem się na miechy regenerowane w firmie Limak. Wymieniłem oba z przodu i po około 4-5 miesiącach, na razie nie mam powodów do narzekań.

Przy okazji uczulam na bardzo dokładne ustawienie mosiężnego pierścienia zaciskowego na przewodzie. Ja na początku ustawiałem go tak, żeby po włożeniu przewodu w korpus miecha, pierścień przylegał do swojej wnęki w korpusie. Nakrętka zaciskowa nie jest jednak wystarczająco długa i nie ściskała pierścienia tak jak powinna (za słabo na niego nachodziła, albo wręcz wcale) i przez to układ powolutku gubił ciśnienie.
Lepiej jest tak ustawić pierścień na przewodzie, by mieć pewność że nakrętka na niego odpowiednio siądzie i zaciśnie. Ameryki może nie odkryłem, ale była to moja pierwsza wymiana miechów, no i takie niuanse wyszły dopiero "w praniu" :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga