Cześć koledzy i koleżanki. Potrzebuję pilnej porady. Dzisiaj jechałem trasą ok. 150 km. Na początku na ekspresówce leciałem 150-160 km/h i nie było problemu. Potem na wojewódzkiej drodze jechałem sobie spokojnie i nagle zaczęła kontrolka świec migać i auto straciło moc. Po mocniejszym depnięciu po jakim czasie przestała i auto nabrało mocy. Po chwili znowu to samo. Przejechałem tak ok. 60km. Na podwórku na jałowych obrotach słyszę co jakiś czas przez ok. 5 sek "rzegotanie" w okolicy kolektora ssacego / EGR. Auto 1,5 roku temu miało wymienioną turbinę (zaciągnięty olej), EGR był czyszczony.
Niestety kabel został w domu i nie mam jak sprawdzić co jest. Czy może to być zawór EGR? Czy przez weekend coś zrobię z tym? W niedzielę muszę wrócić do domu. Czy ewentualnie mogę z tym jakoś wrócić do domu i wtedy oddać auto do mechanika.
[ BRE 2.0 140 KM] PILNA POMOC miga kontrolka świec żarowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja w swojej Audi C5 przy problemie z EGR tylko świeci mi kontrolka silnika i nic więcej się nie dzieje auto ma normalna moc itd w twoim przypadku może dziać się co innego przez co auto wchodzi w tryb awaryjny. Jakbyś miał jak podłączyć to by rozjaśniło by problem co może być
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Spróbuj odpiąć wtyczkę od EGR i uruchom silnik. Wiadomo, że zapali się check ale przynajmniej będziesz słyszał, czy dalej coś rzegocze w silniku.
Zdejmij osłonę paska rozrządu i popatrz czy szystko jest na swoim miejscu (napinacz, rolka prowadząca).
Przyczyn może być wiele więc trzeba od czegoś zacząć.
Zdejmij osłonę paska rozrządu i popatrz czy szystko jest na swoim miejscu (napinacz, rolka prowadząca).
Przyczyn może być wiele więc trzeba od czegoś zacząć.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Dzięki kolego za info. Byłem wczoraj u mechanika, rozebraliśmy i poleciały zębatki w zaworze. Wstawiona jest używka, na szczęście ma w dobry stanie zębatki.
Ale syfu w starym egr'ku to było od groma. Nie zdawałem sobie sprawy, że tyle może się go nazbierać. Przepustnica która steruje ile spalin ma wprowadzić do kolektora, pracowała bez zacięcia. Na tym środkowym kole wytarły się zęby, aż w końcu 2 się ukruszyły i koło przepuszczało. Szkoda, że nie są to koła ze stali, albo żeby przynajmniej można było dostać te zębatki, a nie cały egr.
Ale syfu w starym egr'ku to było od groma. Nie zdawałem sobie sprawy, że tyle może się go nazbierać. Przepustnica która steruje ile spalin ma wprowadzić do kolektora, pracowała bez zacięcia. Na tym środkowym kole wytarły się zęby, aż w końcu 2 się ukruszyły i koło przepuszczało. Szkoda, że nie są to koła ze stali, albo żeby przynajmniej można było dostać te zębatki, a nie cały egr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce