[INNY] 1.8t AWT Pali cewki na 1 cylindrze, wywala kontrolkę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 11:09
- Lokalizacja: Z daleka
[INNY] 1.8t AWT Pali cewki na 1 cylindrze, wywala kontrolkę
Hej wszystkim... Piszę bo już zaczynają mnie i mechanikowi się pomysły kończyć.. od od3 m-cy mam problem z moją 1.8T awt. Pali cały czas cewkę na tym samym cylindrze. Ciśnienie na tłokach ok. Żadnych błędów. Od czerwca wymienione 4 na Beru na tym samym cylindrze. W końcu wymieniłam na oryg. i świece i cewki, sytuacja niestety się powtórzyła. Auto czasami ma kopa i czuć turbo czasami jedzie jak zwykłe 1.8. Nie ma znaczenia czy to benzyna czy LPG. Wywalało raz na jakiś czas kontrolkę oleju, systematycznie sprawdzam czy jest ok. Turbo po trasie 120km czerwone jak węgle w piecu. Temp. oleju przy spokojnej jeździe max 2500 obrotów skacze do 110 stopni. Latem na autostradzie skoczyła do 150 przy porządnym "bucie" (jednorazowy przypadek). Ostatnio po 15min jeździe w granicach 5000obr. poszła para ze zbiorniczka cieczy chłodzącej. Węże do chłodnicy twarde. W wknd po trasie przy ogrzewaniu w środku, raz leciało zimne raz ciepłe powietrze. Ktoś z Was ma może jakiś pomysł co sprawdzić??? Z góry dzięki..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 11:09
- Lokalizacja: Z daleka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 11:09
- Lokalizacja: Z daleka
świece wymienione na NGK platynowe w lipcu, po 1-2tyg była ta jedna co pali cewkę zalana lekko olejem. Wymienione na oryg i po 2 m-cach czyste suche niepoprzepalane.. Przejrzany cały układ elektryczny b. dokładnie nawet żarówka była podpinana po wtyczki od cewek:D
[ Dodano: 2017-10-09, 15:39 ]
Jeszcze 1 sprawę zauważyłam... Paliwo w oleju... Jak wydedukowałam? Sprawdzałam olej na bagnecie i upadła mi kropla na kałużę.. Istna tęcza... Ktoś coś???
[ Dodano: 2017-10-09, 15:39 ]
Jeszcze 1 sprawę zauważyłam... Paliwo w oleju... Jak wydedukowałam? Sprawdzałam olej na bagnecie i upadła mi kropla na kałużę.. Istna tęcza... Ktoś coś???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 11:09
- Lokalizacja: Z daleka
Witam.
Moj brat mial podobny problem w 2.0 AWT mechanicy nie dali rady naprawic wiec sami to zrobilismy.
Okazalo sie ze komputer gazu nie wlaczal wtrysku benzynowego, auto na benzynie chodzilo na trzy gary a na gazie juz na wszystkie. Skutkowalo to paleniem sie cewki ( spalilismy trzy he he) wymiana kompa gazu na nowy poskutkowala i problem sie skonczyl. Instalacja byla brc
Jakis gazownik powiedzial co zmostkowac na wtyczce z gazu zeby to sprawdzic ale juz nie pamietam koloru kabla. A gazownik z Gliwic bo moj oczywiscie nie wiedzial.Numeru juz do niego niestety niemam.
Pozdrawiam
Moj brat mial podobny problem w 2.0 AWT mechanicy nie dali rady naprawic wiec sami to zrobilismy.
Okazalo sie ze komputer gazu nie wlaczal wtrysku benzynowego, auto na benzynie chodzilo na trzy gary a na gazie juz na wszystkie. Skutkowalo to paleniem sie cewki ( spalilismy trzy he he) wymiana kompa gazu na nowy poskutkowala i problem sie skonczyl. Instalacja byla brc
Jakis gazownik powiedzial co zmostkowac na wtyczce z gazu zeby to sprawdzic ale juz nie pamietam koloru kabla. A gazownik z Gliwic bo moj oczywiscie nie wiedzial.Numeru juz do niego niestety niemam.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 11:09
- Lokalizacja: Z daleka
No to tak.... Wymieniony czujnik ciśnienia oleju, zdjęta i wyczyszczona miska olejowa, wyczyszczone wszystkie wężyki od podciśnienia i podające olej, wymieniony jeden od turbo, wycięty kat. bo był walnięty, płukanka silnika... Auto prawie jak nowe. Temp. oleju nie podskakuje do góry.
Ale... zakręcony gaz na butli, bo gdzieś chyba przepuszcza reduktor jak to powiedział mój magik ... Auto teraz po 2-3 sek przerzuca się automatycznie na gaz. Umówiłam się z gazownikami na za tydzień... Może listwa od gazu.... I dlatego kolor oleju się zmieniał... Będę wiedziała więcej dam znać Cała reszta w należytym porządku..
[ Dodano: 2017-10-30, 08:58 ]
niestety nadal lipa... jeździłam tydzień na BP, raz zdarzyło się, że wciskając gaz (odjeżdżając ze świateł), zauważyłam że na włączonym silniku obroty z 0 się podniosły (jak ruszyłam) jednorazowy przypadek. W sb włączyłam gaz i dojeżdżając do progu zwalniającego, zgasło. Wczoraj ta sama sytuacja... Sprawdzone wtryski od gazu-przy każdym z nich ścisakny kombinerkami zaczął falować.. F..ck..
Co do temp oleju w trasie nie dochodzi do 100st-delikatnie poniżej przy 160-170km/h. Przy ok 100km/h ok wskazówka pomiędzy 80/90st. Więc jedna sprawa wyeliminowana-czujnik ciś oleju.. Będę wiedzieć coś więcej dam znać.
Ale... zakręcony gaz na butli, bo gdzieś chyba przepuszcza reduktor jak to powiedział mój magik ... Auto teraz po 2-3 sek przerzuca się automatycznie na gaz. Umówiłam się z gazownikami na za tydzień... Może listwa od gazu.... I dlatego kolor oleju się zmieniał... Będę wiedziała więcej dam znać Cała reszta w należytym porządku..
[ Dodano: 2017-10-30, 08:58 ]
niestety nadal lipa... jeździłam tydzień na BP, raz zdarzyło się, że wciskając gaz (odjeżdżając ze świateł), zauważyłam że na włączonym silniku obroty z 0 się podniosły (jak ruszyłam) jednorazowy przypadek. W sb włączyłam gaz i dojeżdżając do progu zwalniającego, zgasło. Wczoraj ta sama sytuacja... Sprawdzone wtryski od gazu-przy każdym z nich ścisakny kombinerkami zaczął falować.. F..ck..
Co do temp oleju w trasie nie dochodzi do 100st-delikatnie poniżej przy 160-170km/h. Przy ok 100km/h ok wskazówka pomiędzy 80/90st. Więc jedna sprawa wyeliminowana-czujnik ciś oleju.. Będę wiedzieć coś więcej dam znać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
No ale przy ściśnięciu na Pb węży od gazu falował?
Ja bym z chęcią zobaczył logi.
Z innych myśli to zmienić wtryski LPG miejscami, fizycznie. Jeśli jest to co mówi kolega o tym wtrysku że nie jest włączany to odpiąć wtyczkę na Pb i sprawdzić czy jest różnica w pracy silnika. Wtrysk Pb też można zmienić miejscami zapewne.
Ja bym z chęcią zobaczył logi.
Z innych myśli to zmienić wtryski LPG miejscami, fizycznie. Jeśli jest to co mówi kolega o tym wtrysku że nie jest włączany to odpiąć wtyczkę na Pb i sprawdzić czy jest różnica w pracy silnika. Wtrysk Pb też można zmienić miejscami zapewne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Wiem, że pisałeś dlatego ja też uprzejmie proszę co do gaziarzy to... różnie z nimi bywa... jak i z mechanikami i wszystkim. Dlatego dałem takie podpowiedzi. Są to raczej proste rzeczy do ogarnięcia samemu... chyba jedyne czego bym sie bał robić sam to podmiany wtrysku Pb miejscami, a moje zdolności mechaniczne są na prawde kiepskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 11:09
- Lokalizacja: Z daleka
Wiem, wiem:D często na wszystko nie wystarcza mi czasu. Jak byłam u mechanika, zapomniałam mu powiedzieć żeby je zapisał. Wsiądę do końca tyg do auto i osobiście je zrobię. Ale coraz częściej zaczynam podejrzewać że to coś z gazem nie halo...
[ Dodano: 2017-11-13, 10:22 ]
No to logów nie zrobiłam, bo nie mogłam się połączyć vagiem 13.11. Nie widział żadnego portu. Ale... Ponieważ już byłam zdeterminowana do granic ostateczności i żebym miała wszystko w 100% ogarnięte, postanowiłam zainterweniować w Czakramie w gł BRC. Ponieważ instalacja ma 6 m-cy i był cały czas problem, gościu od gwarancji zew. zaproponował mi wizytę u nich. Zgodziłam się. Termin miałam na ubiegły pt. Ale coś mi się nie podobało i coś podpowiadało (trochę z Waszą pomocą) , żeby jeszcze zakupić wtryskiwacz i podmienić na tym felernym cylindrze. Wymieniony-i jak ręką odjął :D. To było we wt po pd. Niestety długo się nie nacieszyłam. Wyjeżdżając do Tarnowa, wywaliło check. Ponieważ godzina nie sprzyjała aby podjechać do jakiegokolwiek mechanika, a przede mną było 400km za tel, i dzwonię do pierwszego lepszego pogotowia VAG. Wywaliło:
2 Faults Found:
17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit
P1358 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 35-00 - System too Lean
Skasował i pojechałam, później w trakcie też wywaliło check, ale już kulturalnie nie przekraczając na A2 100km/h pojechałam. Wjechali na warsztat (zapewniali, że mają jednych z najlepszych elektroników i elektryków sam) od 8.30 do 16.00 grzebali.. Posprawdzali (przynajmniej tak stwierdzili) wsio pod wzgl elektr. i było ok. Testowali w 6 mechaników. Wracając 230km/h po autostradzie-gra i huczy :D i o to mi chodziło :D
Okazało się, że mapy wtryskowe były tak rozjechane, że auto nie miało prawa jeździć... Teraz jedynie uszczelka pod pokrywą zaworów bo gdzieś wyciek i poduszka silnika. Tylko martwi mnie jeszcze jedna sprawa... jak ją tak przegoniłam, znów podniosła się temp do jakiś 102-105. Przy takiej prędkości może tak być, czy szukać dalej przyczyny????
Tak czy inaczej, za wszelkie rady odnośnie szukania usterki od strony wtrysków/paliwa
DZIĘKUJĘ
[ Dodano: 2017-11-13, 10:22 ]
No to logów nie zrobiłam, bo nie mogłam się połączyć vagiem 13.11. Nie widział żadnego portu. Ale... Ponieważ już byłam zdeterminowana do granic ostateczności i żebym miała wszystko w 100% ogarnięte, postanowiłam zainterweniować w Czakramie w gł BRC. Ponieważ instalacja ma 6 m-cy i był cały czas problem, gościu od gwarancji zew. zaproponował mi wizytę u nich. Zgodziłam się. Termin miałam na ubiegły pt. Ale coś mi się nie podobało i coś podpowiadało (trochę z Waszą pomocą) , żeby jeszcze zakupić wtryskiwacz i podmienić na tym felernym cylindrze. Wymieniony-i jak ręką odjął :D. To było we wt po pd. Niestety długo się nie nacieszyłam. Wyjeżdżając do Tarnowa, wywaliło check. Ponieważ godzina nie sprzyjała aby podjechać do jakiegokolwiek mechanika, a przede mną było 400km za tel, i dzwonię do pierwszego lepszego pogotowia VAG. Wywaliło:
2 Faults Found:
17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit
P1358 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 35-00 - System too Lean
Skasował i pojechałam, później w trakcie też wywaliło check, ale już kulturalnie nie przekraczając na A2 100km/h pojechałam. Wjechali na warsztat (zapewniali, że mają jednych z najlepszych elektroników i elektryków sam) od 8.30 do 16.00 grzebali.. Posprawdzali (przynajmniej tak stwierdzili) wsio pod wzgl elektr. i było ok. Testowali w 6 mechaników. Wracając 230km/h po autostradzie-gra i huczy :D i o to mi chodziło :D
Okazało się, że mapy wtryskowe były tak rozjechane, że auto nie miało prawa jeździć... Teraz jedynie uszczelka pod pokrywą zaworów bo gdzieś wyciek i poduszka silnika. Tylko martwi mnie jeszcze jedna sprawa... jak ją tak przegoniłam, znów podniosła się temp do jakiś 102-105. Przy takiej prędkości może tak być, czy szukać dalej przyczyny????
Tak czy inaczej, za wszelkie rady odnośnie szukania usterki od strony wtrysków/paliwa
DZIĘKUJĘ