Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z ryglem klapy wlewu paliwa

Elektryka
Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Problem z ryglem klapy wlewu paliwa

Post autor: Riker74 » 08 paź 2017, 11:17

Witam
Tak jak w temacie.
Po zamknięciu centralnym zamkiem klapka wlewu paliwa nie jest zaryglowana i można ja otworzyć. Jaka przyczyna i jak to usunąć? Proszę o sugestie.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 08 paź 2017, 11:39

To znany problem w C7. Po stwierdzeniu tego problemu naoliwiłem bolec, który blokuje klapkę, ale działało do na krótką metę. Z tego co czytałem w necie trzeba wymienić napęd blokady, ale to dużo rozbierania więc dałem sobie spokój.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 08 paź 2017, 16:15

pan42 pisze:To znany problem w C7. Po stwierdzeniu tego problemu naoliwiłem bolec, który blokuje klapkę, ale działało do na krótką metę. Z tego co czytałem w necie trzeba wymienić napęd blokady, ale to dużo rozbierania więc dałem sobie spokój.
Ale miałeś problem z niezamykamiem czy z zacinamiem się klapy?
Bolec wciskam palem i wyciskam bez problemu..tyle że własnie centralny go nie blokuje i moge go wycisnąć mimo zamknięcia auta.Nie bardzo jest gdzie ten bolec smarować..wszystko obudowane :/

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 08 paź 2017, 16:42

Klapka się nie zamyka. Olejem smarowałem bolec i go kilkakrotnie wciskałem. Zauważyłem, że bolec ma rysy, tak jakby dostał się piasek między bolec i uszczelkę gumową. I takie smarowanie pomogło, ale na krótko.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 08 paź 2017, 17:42

pan42 pisze:Klapka się nie zamyka. Olejem smarowałem bolec i go kilkakrotnie wciskałem. Zauważyłem, że bolec ma rysy, tak jakby dostał się piasek między bolec i uszczelkę gumową. I takie smarowanie pomogło, ale na krótko.
Własnie nasmarowałem bolec....i zaczeło się..Teraz klapka się zacięła i nie mogę jej wogóle otworzyć..Co robić?? nie wiem gdzie ta linka do awaryjnego otwierania..co zrobić? niepotrzebnie smarowałem :/

[ Dodano: 2017-10-08, 17:42 ]
i w dodatku urwałem linkę bo nie chciało sie otworzyć...pozamiatane..Czeka mnie wizyta w ASO przez własną głupotę..

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 08 paź 2017, 19:10

Ja pisałem co robiłem i jakie były efekty. Smarowanie ruszyło rygiel, ale prawdopodobnie też masz piach między bolcem i uszczelką. Spróbuj powciskać lekko klapkę - może ruszy
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 08 paź 2017, 21:25

pan42 pisze:Ja pisałem co robiłem i jakie były efekty. Smarowanie ruszyło rygiel, ale prawdopodobnie też masz piach między bolcem i uszczelką. Spróbuj powciskać lekko klapkę - może ruszy
Próbowałem. Nic nie pomaga.Jutro umówię się w ASO...musze to szybko usunąc bo mam dwa dalsze wyjazdy w tym tygodniu..dobrze że chociaż trochę paliwa w zbiorniku..
Wiadomo jaki koszt naprawy tego w ASO ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 paź 2017, 21:32

Cena roboczogodziny w ASO to ok. 300 zł, więc jeśli będą to robić 3 godziny, to licz ok. 1000 zł z częściami <uoee> .

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 09 paź 2017, 10:00

mat1324 pisze:Cena roboczogodziny w ASO to ok. 300 zł, więc jeśli będą to robić 3 godziny, to licz ok. 1000 zł z częściami <uoee> .
to byłby jakieś jaja :/ Gdzieś czytałem w innym wątku że ktoś 300 zł zapłacił :/To jeszcze byłoby pk..

[ Dodano: 2017-10-08, 22:35 ]
Czy to jest ta część ? :
http://allegro.pl/silownik-klapki-wlewu ... 98853.html
za droga to nie jest jak na oryginał..

[ Dodano: 2017-10-09, 10:00 ]
Więc w ASO koszt całkowity ok. 350 zł.
ale lokalny elektryk - elektronik zaproponował, że wymieni mi komutator w silniku za ok. 100 zł. Więc jak najbardziej skorzystam z tej opcji. Inna sprawa że trzeba będzie jakoś linkę urwaną połączyć do awaryjnego otwierania.

na moje pytanie w ASO czy to co teraz oferują to poprawiona wersja..pracownik tylko się zasmiał...Powiedział wprost że producent nie rozwiązał tego problemu i to jest masowo wymieniane bo problem jest znany...tak wygląda w Audi "przewaga dzięki technice"..brak słów.

Awatar użytkownika
ozi_dafit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Lokalizacja: kielce

Post autor: ozi_dafit » 09 paź 2017, 12:43

W a7 jest to samo. Za siłownik w ASO dałem coś około 100zł a wymiana to 10minut i robi się to od zewnątrz.
Wbijasz 4 cienkie wkrętaki w oznaczone miejsca wlewu paliwa przez co odblokowują się zatrzaski i wyciagasz caly mechanizm. Pamietaj tylko zeby do cięgła awaryjnego odblokowania coś przywiązac bo potem nie wciagniesz go na miejsce.
Tutaj mozesz zobaczyc jak to wyglada.

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 11 paź 2017, 13:23

ozi_dafit pisze:W a7 jest to samo. Za siłownik w ASO dałem coś około 100zł a wymiana to 10minut i robi się to od zewnątrz.
Wbijasz 4 cienkie wkrętaki w oznaczone miejsca wlewu paliwa przez co odblokowują się zatrzaski i wyciagasz caly mechanizm. Pamietaj tylko zeby do cięgła awaryjnego odblokowania coś przywiązac bo potem nie wciagniesz go na miejsce.
Tutaj mozesz zobaczyc jak to wyglada.
Dziękuję za film. Fajnie to pokazuje. U mnie będzie trudniej. Klapka zatrzaśnięta...czerwoną linkę urwałem...

[ Dodano: 2017-10-11, 13:23 ]
Problem rozwiązany.
Kilka uwag które mogą się komuś przydać.
aby otworzyć awaryjnie klapkę linką należy jedną ręką delikatnie pociągać a druga wciskać klapkę wlewu. Odskoczy łatwo. Ja tylko pociągnąłem i urwałem niestety.
Co do silnika rygla - jest on teoretycznie nierozbieralny. U mnie po siłowym otwarciu sklejonych powierzchni okazało się że środek skorodował i dostaje się woda..Ewidentna wada.
Nowy silniczek nie ma poprawionego błędu ale warto podczas montazu dodatkowo uszczelnić łączenie np. silikonem.
Ogólnie - koszt zakupu a ASO Silnika -110 zł, robocizna poza ASO - 50 zł.
Demontaż około 20 minut.Wkład wlewu nadaje się do dalszego użytku, mimo, ze w ASO twierdzą że trzeba go wymienić.
Pozdrawiam

damian406
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:17
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: damian406 » 25 lis 2017, 20:30

Witam,
Kupiłem a6 c7, która miała jakieś pół roku temu wymieniony silniczek klapki wlewu paliwa (w ASO). Nie wiem jak oni to zrobili ale klapka teraz za bardzo odstaje, nie zgrywa się z z karoserią. Oglądałem filmik wymiany w A7 i nie wiem jak można to złożyć w zły sposób ? Wie ktoś dlaczego klapka może odstawać ? Jest gdzieś jakaś regulacja dociągnięcia klapki ?

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 04 gru 2017, 15:00

Rozciągnęli uchwyty plastikowej kasety ,dlatego zalecana wymiana tej kasety.

Awatar użytkownika
watronik7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 13 lut 2012, 12:52
Lokalizacja: UK

Post autor: watronik7 » 15 gru 2017, 23:13

Problem rozwiazany poprzez wymiane zamka klapki paliwa. Zobacz link do instrukcji PDF w moim poscie na pierwszej stronie tutaj: LINK
A6 C6 --> A7 4G

Mercedes190d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 2022, 21:15
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 TFSI 450KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z ryglem klapy wlewu paliwa

Post autor: Mercedes190d » 12 cze 2022, 21:24

Witam. Odgrzeję kotleta. Dziś nie otworzyła mi się klapka. Czerwona linka nie działa, w tej chwili jest już wypięta bo po prostu mi wypadła, domyślam się że ktoś przede mną grzebał i żle założył albo już coś zerwane jest.
YouTube już przejrzany cały, ale nigdzie nie dojrzałem jak otworzyć wlew bez awaryjnego systemu nke jadąc do ASO. Pomyślałem, że gdyby dorwać krótką grzechotkę z torxem, może dałoby się odkręcić dwie śruby od mechanizmu od strony bagażnika i gdyby go obrócić - końcówka wyskoczy z zawiasu klapki.

P.S. Ma ktoś numer części tego mechanizmu? C7 2016 Avant.
Pozdrawiam

Edit:
Dla potomnych.
Da się rozebrać bez linki. Podważamy zewnętrzny plastik (ten z lakierem), wsuwamy szmatkę z cieńkim śrubokrętem i zsuwamy tą zaślepkę w lewo. Siedzi na prowadnicach więc idzie tylko w tą stronę. Mamy dostęp do klapki. Następnie cieńki śrubokręt albo wiertełko i wycinamy plastikowe blokady od rygielka z obydwu stron (ten który wciskając go - przekręca się a w moim przypadku nie przekręca). Możemy to rozwalić bo to i tak idzie do wymiany. Voilà. Można chociaż tankować.
Część zamówiona, 21 euro w Audi. W środę odbiór i montaż.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga