Witam. Jestem świeżym użytkownikiem tego forum. Od pewnego czsasu mam problem z odpalaniem mojej AUDI na rozgrzanym silniku.
Co pewien czas po zgaszeniu rozgrzanego silnika nie mogę go ponownie odpalić. Rozrusznik pięknie kręci a silnik nawet nie "zakaszle". Wydaje mi się nawet, że rozrusznik kręci wtedy jakby łatwiej (szybciej - mniejsze opory). Po odczekaniu kilkunastu minut silnik odpala normalnie bez problemu. Diagnostyka komputerem nie wykazuje żadnych błędów. Taka sytuacja zdarza się raz na klkanaście odpaleń i to tylko gdy silnik jest rozgrzany do temperatury nominalnej (90 stC). Po takim udanym odpaleniu silnik pracuje jak zawsze normalnie, równomiernie, bez ubytku mocy, bez jakiegoś dymienia. Na razie nie zdarzyło mi się aby silnik zgasł podczas jazdy.
Czy któryś z forumowiczów spotkał się już z takim problemem? Będę wdzięczny za każdą sugestię w tej materii.
[ AYM 2.5 155 KM] Co jakiś czas samochód nie odpala na ciepł
poszukaj sobie wcześniejszego tematu gdzie z jednym kolegą zmienialiśmy dawkę startową, zrób to samo, jak nie pomoże to logujesz.
układ paliwowy szczelny ? odpowietrzony ? filtr paliwa zalany po brzegi ?
układ paliwowy szczelny ? odpowietrzony ? filtr paliwa zalany po brzegi ?
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
skoro filtr był stary i zabrudzony to istnieje duże prawdopodobieństwo że to on robił te numery, mam nadzieje że go mechanik wymienił zalał po brzegi i przewód paliwowy tak samo, nie ma w nim żadnych pęcherzy powietrza, jeśli tak to jak samochód zachowuje się teraz ? dalej są takie same problemy jak opisywałeś ? efektem kiepskiego odpalanie silnika na ciepłym może być też źle ustawiony kąt wtrysku, ale żeby coś więcej powiedzieć muszę mieć logi, wszystkie informacje jak zrobić logi, które grupy itd itd znajdziesz tu na forum w moich odpowiedziach, a jest ich trochę i są nawet w ostatnich wątkach wystarczy że poszukasz.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Tak, wymianę filtru będę musiał dopiero zlecić mechanikowi (logi też musi zrobić serwis, ja się na tym nie znam). Niepokoi mnie natomiast to, że samochód nawet rozgrzany odpala bardzo dobrze, jedynie co jakiś czas nie chce zupełnie odpalić i muszę odczekać ok. 15 minut żeby go skutecznie odpalić. Dotychczasowe wizyty w serwisach nie pomogły w rozwiązaniu problemu.
kupujesz kabel za około 50 zł w google pod hasłem jak wagować swoje auto jest pełna instrukcja jak i co zrobić, tak szczerze to nie wiem czy serwis ci logi zrobi, co do wymiany filtra nadmieniam ci że po tej wymianie i tak układ trzeba ponownie odpowietrzać, i przy wymianie trzeba przypilnować aby filtr po sam koniec był zalany i wszystkie przewody też. Nie wiem czy znajdziesz takich specjalistów którym się będzie chciało z tym bawić bo zazwyczaj to wygląda tak że owszem zalewają filtr, odpalają pokazując właścicielowi że wszystko działa i do widzenia. Potem nagle jest problem, tak szczerze to radzę ci abyś zgłębił trochę informacji i zrobił to samemu, a takie coś jak wymiana filtra nie jest trudne, gorzej z odpowietrzeniem bo trzeba mieć sprzęt lub sobie samemu taki zrobić, odpowietrzyć (instrukcja też jest w internecie) na końcu zrobić logi, ale zrobisz jak zechcesz.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać