Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BES 2.7 250 KM] W poszukiwaniu katalogowych osiągów

Silniki benzynowe
medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

[BES 2.7 250 KM] W poszukiwaniu katalogowych osiągów

Post autor: medmaxx » 28 wrz 2017, 12:26

Witam,
Od pół roku jeżdżę A6c5 2.7BiT. do tej pory byłem zadowolony, choć nigdy nie cisnąłem go jakoś specjalnie. Ostatnio miałem kilka sparingów z kolegi Astrą J 1.6T 180KM. Wszystkie udupiłem, nie ważne czy z miejsca, czy 40-120, czy jakikolwiek inny. Po dotkliwych porażkach postanowiłem sprawdzić błędy na kompie. Wywaliło tylko jeden:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation.

Po przeczytaniu sporej ilości tematów zarówno tu, jak i na Sportaudi.pl zacząłem od logowania bloku 32 na dobrze rozgrzanym silniku, jakieś 20km od ostatniego kasowania błędów. Na pierwszych dwóch blokach było coś koło -2% i 3%. Dalej zabrałem się za trójnik przepustnicy. Okazało się, że poprzedni "grzebek" podczas składania auta po wymianie dodatkowej pompy v51 nie zapiął go do kolektora <uoee> trójnik po prostu przylegał do niego, ale nie był naciągnięty i skręcony opaską. niestety nie wyjąłem go i nie sprawdziłem czy od dołu nie jest przypadkiem pęknięty. Później znowu jazda, jakieś tam testy apką tel przyspieszenia 0-100 (wyszło 9.2 i 9.3s) i znowu podgląd kanału 32. Wartości były coś ok. -3% i 1.9%. Powyższy błąd już się nie pokazał.

Moje pytania brzmią:
1. Coś robiłem nie tak z logowaniem kanału 32? Wszędzie piszą, że jak wartości są -10% i więcej to ma się nieszczelności, a ja miałem nieszczelność (co najmniej ten trójnik) przy -2%. Logowałem na LPG.
2. Wieczorem będę robił pozostałe logi (2-33, 3-115, 20-118, 93) - robić je na PB czy LPG? Mam TIPa, mogę robić je na drugim biegu? Wiem że lepiej było by na 3, ale trójka pewnie kończy się przy ok. 180-200....

Dodam jeszcze, że autem delikatnie potrafi telepać na jałowym.
Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 wrz 2017, 12:39

jak już to 033 bo to jest korekta krótka , 032 to korekta długa to mogło trochę trwać zanim zaczęląby uciekać np. na -10%

logi rób 002+033 , 115+118 , 090+093 - najlepiej na PB i oddzielnie LPG , kasuj błedy przed logiem

no najlepiej na 3 biegu , wtedy odpowiednie obciążenie jest

medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medmaxx » 28 wrz 2017, 18:28

Zrobiłem logi:

statyczne:
002+033
090+093

dynamiczne:
115+118

W logach sondy wpadła wartość poniżej -10%. Czyli zaczynać od nieszczelności?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 28 wrz 2017, 20:26

z tym przyspieszeniem 0-100 (powiedzmy ze w miare dokladnie) te 9,x to kicha, to poziom 1.8t/2.4V6.
Ten BiT powinien to osiagnac ponizej 7s.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 29 wrz 2017, 10:49

Ale się uczepiłeś tych 10% znalezionych na necie i grupy 032 i 033. Tu są inne sprawy. -10% to nie nieszczelność tylko zbyt bogata mieszanka. +10% to mogą być nieszczelności.
Korekty skaczą na wolnych jak żyd po pustym sklepie. Nie wiadomo czemu. Nie powiedziałeś jakie paliwo. Jednocześnie czas wtrysku stoi jak wryty. Przepływ nie zmienia się wiele. Bardzo ciekawy przypadek.
Nie możesz dogonić 1.6T bo auto wpada w tryb awaryjny. I to losowo.

Brakuje logu dynamicznego 002+033 który jest podstawą do diagnostyki. Brakuje też info na czym były logi i czy błędy były kasowane przed każdym (mimo że błędów nie ma i tak się kasuje)
medmaxx pisze:1. Coś robiłem nie tak z logowaniem kanału 32? Wszędzie piszą, że jak wartości są -10% i więcej to ma się nieszczelności, a ja miałem nieszczelność (co najmniej ten trójnik) przy -2%. Logowałem na LPG.
Kluczem do odpowiedzi jest tu LPG. Kto tam wie, co tam było ustawione.

medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medmaxx » 29 wrz 2017, 12:24

O tych -10% było pisane (nawet temat jest podpięty) na Sportaudi. Nawet na tym forum były cytowane nie jednokrotnie teksty o tych % bezpośrednio z tamtego forum i nikt nic nie zarzucał. Uznałem więc te -10% jako swego rodzaju sprawdzone info.

Logi 115-118 na PB, resztę robiłem i na tym i na tym (i PB i LPG). % skakały i tu i tu. Ustawienia rozrządu podobnie.

Błędy wykasowałem jakieś 10km przed rozpoczęciem logów. Kolejne logi robiłem bez kasowania błędów.

Dziś zrobię dynamicznie 2-33 (zawsze myślałem że logi pracy sond robi się statycznie) na PB.

Najpierw należy doprowadzić do ładu i składu Pb, później dopiero zająć się LPG.

Dzięki za odzew, pozdrawiam.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 29 wrz 2017, 14:40

medmaxx pisze:O tych -10% było pisane (nawet temat jest podpięty) na Sportaudi
nie siedzę na tym forum, nie wiem co tam napisali. Ale podejrzewam że dobrze napisali tylko Ty nie do końca dobrze zrozumiałeś. Ale nie martw się, też tego z początku nie rozumiałem.
Generalnie wartości na plus to uboga mieszanka przyczyny:
-za dużo powietrza (źle mierzaca przepływka, lewe powietrze czyli nieszczelności itp)
-za mało paliwa (pompa, filtr paliwa, źle ustawione lpg, zatkane wtyskiwacze itp)
na minus to na dowrót czyli bogato:
-za dużo paliwa (pompa, źle ustawione lpg, lejące wtyskiwacze itp)
-za mało powietrza (źle mierzaca przepływka)
Generalnie niespodobało Ci sie jedno -10% w logu 033. Wartości pomiędzy 032 a 033 są ściśle powiązane przy czym 032 jest bardziej stałe. 032 to tzw. LTFT a 033 STFT. Z tym że VAG rozróżnia 2 LTFT, IDle (wolne obroty) i Run (przy obciążeniu). U Ciebie to wszystko mnozy się razy 2 bo masz jakby dwa silniki, dwa tzw. banki. czyli masz Bank1LTFTIdle Bank1LTFTRun Bank2LTFTIdle Bank2LTFTRun w 032. Natomiast w 033 masz Bank1 (% i V) i Bank2 (% i V). Więcej do zrozumienia tutaj:
http://szkolenia.intercars.com.pl/pliki ... zu_LPG.pdf
medmaxx pisze:Błędy wykasowałem jakieś 10km przed rozpoczęciem logów
to się robi dosłownie minutę przed i to przed właściwie kazdym logiem najlepiej. Po 10km już w 032 coś tam się mogło usrtawić i wpłynąć na wynik.
medmaxx pisze:Dziś zrobię dynamicznie 2-33 (zawsze myślałem że logi pracy sond robi się statycznie) na PB.
Sondy, tak jak najbardziej, statyczne, czy na Pb czy na LPG to już różnie, najlepiej na obu. Natomiast ja napisałem, że są potrzebne do diagnostyki a nie do diagnostyki sondy ;)
medmaxx pisze:Najpierw należy doprowadzić do ładu i składu Pb, później dopiero zająć się LPG.
Popieram. Mądre podejście.
Dlatego zakręć LPG na butli zrób logi na Pb z kasowaniem błędów. Dynamiczny 002+033, statyczny 033. Spisać wartości z 032 po zrobeniu statycznego 033. Wtedy będzie wiadomo czy na wyniki nie miało wpływu to że robiłeś logi zmieniając paliwa i nie kasując błędów.
Ciekawi mnie dlaczego auto wpada w awaryjny... Ale to pewnie jak Łukasz13 zagladnie sie dowiemy.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 29 wrz 2017, 14:54

medmaxx pisze:Ten BiT powinien to osiagnac ponizej 7s.
po logach widać że seria, a więc gdzieś około 7,5 do 100 - jak był nowy :]

medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medmaxx » 30 wrz 2017, 13:47

Poniżej świeże logi. Przed rozpoczęciem skasowałem błędy (żadnego nie było).

Dynamiczne:
002+033
115+118

Statyczne:
033
032
Dopiero w tym momencie przypomniałem sobie, że po każdym logu miałem kasować błędy :/ Więc skasowałem (brak błędów) i powtórka 033:
033

między 002+033 a 115+118 było ze 300m przerwy, także jeden robiony za drugim. Później z 10km jazdy i zrobiłem statyczne. Cały czas na PB95.

Nieszczelności ?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 01 paź 2017, 19:56

Logi są całkiem w miare, turbiny dobrze wstają i pompują, reszta też w zasadzie bez większych problemów, co do porównania do astry, tak wtedy pewnie auto nie do końca było sprawne jak pisałeś, a6 pewnie sporo cięższa plus quatro plus automat wiec to deczko zabija osiągi...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 01 paź 2017, 20:39

Poczułeś jakąś różnicę jak nałożyłeś ten trójnik na miejsce?
Pomogłem? Kliknij

medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medmaxx » 02 paź 2017, 07:45

daw2 pisze:Poczułeś jakąś różnicę jak nałożyłeś ten trójnik na miejsce?
NIe. przed ostatnimi logami ponownie zrobiłem test 0-100, wyszło 9,1s. Wiem że apka w telefonie to nie to samo co RL, ale nie wierzę w przekłamanie na poziomie 1,5s.
Łukasz13 pisze:Logi są całkiem w miare, turbiny dobrze wstają i pompują, reszta też w zasadzie bez większych problemów, co do porównania do astry, tak wtedy pewnie auto nie do końca było sprawne jak pisałeś, a6 pewnie sporo cięższa plus quatro plus automat wiec to deczko zabija osiągi...
Panowie, a czy przypadkiem nie jest tak, że BES (i BEL w AllRoad) jako jedyne 2.7BiT montowane w A6 jest na szerokopasmówce? I stąd te skakanie odczytów sondy lambda?
Zwróćcie uwagę, że po skasowaniu błędów i ponownym zrobieniu loga 033 wszystkie wartości są -10% i mniej.... ale ja się na tym nie znam. Widzę tylko różnicę w logu 033 przed i po kasowaniu błędów (których nie było).

No nic, dziś jak pogoda pozwoli wykręcę i obejrzę trójnik pod względem pęknięć. Później rzucę jeszcze okiem na podciśnienia, te w zasięgu wzroku po odkręceniu osłon i Y.

Pozdrawiam.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 02 paź 2017, 09:04

Szkoda twojej roboty bo doładowanie masz ładne jak by tam coś było to wyszło by od razu w logach a i od początku musiał być dobrze założony ten trójnik ponieważ jak by z nim było coś nie tak to przyspiecha była by ok 13 sekund dochodziło by do falowania obrotów i mocnego szarpania. Daj logi z napinaczy łancuchów oczywiście dynamiczne oraz logi z cofania zaplonu grupa chyba 20 też dynamicznie.
Pomogłem? Kliknij

medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medmaxx » 02 paź 2017, 09:51

daw2 pisze:Szkoda twojej roboty bo doładowanie masz ładne jak by tam coś było to wyszło by od razu w logach a i od początku musiał być dobrze założony ten trójnik ponieważ jak by z nim było coś nie tak to przyspiecha była by ok 13 sekund dochodziło by do falowania obrotów i mocnego szarpania. Daj logi z napinaczy łancuchów oczywiście dynamiczne oraz logi z cofania zaplonu grupa chyba 20 też dynamicznie.
To że trójnik nie był zapięty na kolektor to jestem pewien na 100%. Nawet obejma była ściśnięta na max. Uprzedzając pytania, obejma za duża nie jest - po własnoręcznym montażu próbowałem go ściągnąć i ani drgnął (trójnik z kolektora). Poza tym wywalało wtedy ten błąd 17965 - po skręceniu już nie.

Auto na jałowych drga. Nie jest to telepanie, ale odczuwalne dość mocne drganie które w V6 nie powinno mieć miejsca.

Więc raz jeszcze robić 90+93 oraz 2+20+21 ? Oczywiście na PB.

Raz jeszcze dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 paź 2017, 11:25

BES i BEL nie mają sond szerokopasmowych - pierwszymi wolnossącymi silnikami w c5 na szerokopasmówce były 2.0 ALT i 3.0 ASN

aha katalogowo 2.7T polift automat 7,6 s do 100km/h - teraz pytanie czy te 1,5 sekundy nie znika w skrzyni po prostu
Ostatnio zmieniony 02 paź 2017, 23:04 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga