[BES 2.7 250 KM] W poszukiwaniu katalogowych osiągów
[BES 2.7 250 KM] W poszukiwaniu katalogowych osiągów
Witam,
Od pół roku jeżdżę A6c5 2.7BiT. do tej pory byłem zadowolony, choć nigdy nie cisnąłem go jakoś specjalnie. Ostatnio miałem kilka sparingów z kolegi Astrą J 1.6T 180KM. Wszystkie udupiłem, nie ważne czy z miejsca, czy 40-120, czy jakikolwiek inny. Po dotkliwych porażkach postanowiłem sprawdzić błędy na kompie. Wywaliło tylko jeden:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation.
Po przeczytaniu sporej ilości tematów zarówno tu, jak i na Sportaudi.pl zacząłem od logowania bloku 32 na dobrze rozgrzanym silniku, jakieś 20km od ostatniego kasowania błędów. Na pierwszych dwóch blokach było coś koło -2% i 3%. Dalej zabrałem się za trójnik przepustnicy. Okazało się, że poprzedni "grzebek" podczas składania auta po wymianie dodatkowej pompy v51 nie zapiął go do kolektora trójnik po prostu przylegał do niego, ale nie był naciągnięty i skręcony opaską. niestety nie wyjąłem go i nie sprawdziłem czy od dołu nie jest przypadkiem pęknięty. Później znowu jazda, jakieś tam testy apką tel przyspieszenia 0-100 (wyszło 9.2 i 9.3s) i znowu podgląd kanału 32. Wartości były coś ok. -3% i 1.9%. Powyższy błąd już się nie pokazał.
Moje pytania brzmią:
1. Coś robiłem nie tak z logowaniem kanału 32? Wszędzie piszą, że jak wartości są -10% i więcej to ma się nieszczelności, a ja miałem nieszczelność (co najmniej ten trójnik) przy -2%. Logowałem na LPG.
2. Wieczorem będę robił pozostałe logi (2-33, 3-115, 20-118, 93) - robić je na PB czy LPG? Mam TIPa, mogę robić je na drugim biegu? Wiem że lepiej było by na 3, ale trójka pewnie kończy się przy ok. 180-200....
Dodam jeszcze, że autem delikatnie potrafi telepać na jałowym.
Dzięki i pozdrawiam.
Od pół roku jeżdżę A6c5 2.7BiT. do tej pory byłem zadowolony, choć nigdy nie cisnąłem go jakoś specjalnie. Ostatnio miałem kilka sparingów z kolegi Astrą J 1.6T 180KM. Wszystkie udupiłem, nie ważne czy z miejsca, czy 40-120, czy jakikolwiek inny. Po dotkliwych porażkach postanowiłem sprawdzić błędy na kompie. Wywaliło tylko jeden:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation.
Po przeczytaniu sporej ilości tematów zarówno tu, jak i na Sportaudi.pl zacząłem od logowania bloku 32 na dobrze rozgrzanym silniku, jakieś 20km od ostatniego kasowania błędów. Na pierwszych dwóch blokach było coś koło -2% i 3%. Dalej zabrałem się za trójnik przepustnicy. Okazało się, że poprzedni "grzebek" podczas składania auta po wymianie dodatkowej pompy v51 nie zapiął go do kolektora trójnik po prostu przylegał do niego, ale nie był naciągnięty i skręcony opaską. niestety nie wyjąłem go i nie sprawdziłem czy od dołu nie jest przypadkiem pęknięty. Później znowu jazda, jakieś tam testy apką tel przyspieszenia 0-100 (wyszło 9.2 i 9.3s) i znowu podgląd kanału 32. Wartości były coś ok. -3% i 1.9%. Powyższy błąd już się nie pokazał.
Moje pytania brzmią:
1. Coś robiłem nie tak z logowaniem kanału 32? Wszędzie piszą, że jak wartości są -10% i więcej to ma się nieszczelności, a ja miałem nieszczelność (co najmniej ten trójnik) przy -2%. Logowałem na LPG.
2. Wieczorem będę robił pozostałe logi (2-33, 3-115, 20-118, 93) - robić je na PB czy LPG? Mam TIPa, mogę robić je na drugim biegu? Wiem że lepiej było by na 3, ale trójka pewnie kończy się przy ok. 180-200....
Dodam jeszcze, że autem delikatnie potrafi telepać na jałowym.
Dzięki i pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Ale się uczepiłeś tych 10% znalezionych na necie i grupy 032 i 033. Tu są inne sprawy. -10% to nie nieszczelność tylko zbyt bogata mieszanka. +10% to mogą być nieszczelności.
Korekty skaczą na wolnych jak żyd po pustym sklepie. Nie wiadomo czemu. Nie powiedziałeś jakie paliwo. Jednocześnie czas wtrysku stoi jak wryty. Przepływ nie zmienia się wiele. Bardzo ciekawy przypadek.
Nie możesz dogonić 1.6T bo auto wpada w tryb awaryjny. I to losowo.
Brakuje logu dynamicznego 002+033 który jest podstawą do diagnostyki. Brakuje też info na czym były logi i czy błędy były kasowane przed każdym (mimo że błędów nie ma i tak się kasuje)
Korekty skaczą na wolnych jak żyd po pustym sklepie. Nie wiadomo czemu. Nie powiedziałeś jakie paliwo. Jednocześnie czas wtrysku stoi jak wryty. Przepływ nie zmienia się wiele. Bardzo ciekawy przypadek.
Nie możesz dogonić 1.6T bo auto wpada w tryb awaryjny. I to losowo.
Brakuje logu dynamicznego 002+033 który jest podstawą do diagnostyki. Brakuje też info na czym były logi i czy błędy były kasowane przed każdym (mimo że błędów nie ma i tak się kasuje)
Kluczem do odpowiedzi jest tu LPG. Kto tam wie, co tam było ustawione.medmaxx pisze:1. Coś robiłem nie tak z logowaniem kanału 32? Wszędzie piszą, że jak wartości są -10% i więcej to ma się nieszczelności, a ja miałem nieszczelność (co najmniej ten trójnik) przy -2%. Logowałem na LPG.
O tych -10% było pisane (nawet temat jest podpięty) na Sportaudi. Nawet na tym forum były cytowane nie jednokrotnie teksty o tych % bezpośrednio z tamtego forum i nikt nic nie zarzucał. Uznałem więc te -10% jako swego rodzaju sprawdzone info.
Logi 115-118 na PB, resztę robiłem i na tym i na tym (i PB i LPG). % skakały i tu i tu. Ustawienia rozrządu podobnie.
Błędy wykasowałem jakieś 10km przed rozpoczęciem logów. Kolejne logi robiłem bez kasowania błędów.
Dziś zrobię dynamicznie 2-33 (zawsze myślałem że logi pracy sond robi się statycznie) na PB.
Najpierw należy doprowadzić do ładu i składu Pb, później dopiero zająć się LPG.
Dzięki za odzew, pozdrawiam.
Logi 115-118 na PB, resztę robiłem i na tym i na tym (i PB i LPG). % skakały i tu i tu. Ustawienia rozrządu podobnie.
Błędy wykasowałem jakieś 10km przed rozpoczęciem logów. Kolejne logi robiłem bez kasowania błędów.
Dziś zrobię dynamicznie 2-33 (zawsze myślałem że logi pracy sond robi się statycznie) na PB.
Najpierw należy doprowadzić do ładu i składu Pb, później dopiero zająć się LPG.
Dzięki za odzew, pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
nie siedzę na tym forum, nie wiem co tam napisali. Ale podejrzewam że dobrze napisali tylko Ty nie do końca dobrze zrozumiałeś. Ale nie martw się, też tego z początku nie rozumiałem.medmaxx pisze:O tych -10% było pisane (nawet temat jest podpięty) na Sportaudi
Generalnie wartości na plus to uboga mieszanka przyczyny:
-za dużo powietrza (źle mierzaca przepływka, lewe powietrze czyli nieszczelności itp)
-za mało paliwa (pompa, filtr paliwa, źle ustawione lpg, zatkane wtyskiwacze itp)
na minus to na dowrót czyli bogato:
-za dużo paliwa (pompa, źle ustawione lpg, lejące wtyskiwacze itp)
-za mało powietrza (źle mierzaca przepływka)
Generalnie niespodobało Ci sie jedno -10% w logu 033. Wartości pomiędzy 032 a 033 są ściśle powiązane przy czym 032 jest bardziej stałe. 032 to tzw. LTFT a 033 STFT. Z tym że VAG rozróżnia 2 LTFT, IDle (wolne obroty) i Run (przy obciążeniu). U Ciebie to wszystko mnozy się razy 2 bo masz jakby dwa silniki, dwa tzw. banki. czyli masz Bank1LTFTIdle Bank1LTFTRun Bank2LTFTIdle Bank2LTFTRun w 032. Natomiast w 033 masz Bank1 (% i V) i Bank2 (% i V). Więcej do zrozumienia tutaj:
http://szkolenia.intercars.com.pl/pliki ... zu_LPG.pdf
to się robi dosłownie minutę przed i to przed właściwie kazdym logiem najlepiej. Po 10km już w 032 coś tam się mogło usrtawić i wpłynąć na wynik.medmaxx pisze:Błędy wykasowałem jakieś 10km przed rozpoczęciem logów
Sondy, tak jak najbardziej, statyczne, czy na Pb czy na LPG to już różnie, najlepiej na obu. Natomiast ja napisałem, że są potrzebne do diagnostyki a nie do diagnostyki sondymedmaxx pisze:Dziś zrobię dynamicznie 2-33 (zawsze myślałem że logi pracy sond robi się statycznie) na PB.
Popieram. Mądre podejście.medmaxx pisze:Najpierw należy doprowadzić do ładu i składu Pb, później dopiero zająć się LPG.
Dlatego zakręć LPG na butli zrób logi na Pb z kasowaniem błędów. Dynamiczny 002+033, statyczny 033. Spisać wartości z 032 po zrobeniu statycznego 033. Wtedy będzie wiadomo czy na wyniki nie miało wpływu to że robiłeś logi zmieniając paliwa i nie kasując błędów.
Ciekawi mnie dlaczego auto wpada w awaryjny... Ale to pewnie jak Łukasz13 zagladnie sie dowiemy.
Poniżej świeże logi. Przed rozpoczęciem skasowałem błędy (żadnego nie było).
Dynamiczne:
002+033
115+118
Statyczne:
033
032
Dopiero w tym momencie przypomniałem sobie, że po każdym logu miałem kasować błędy Więc skasowałem (brak błędów) i powtórka 033:
033
między 002+033 a 115+118 było ze 300m przerwy, także jeden robiony za drugim. Później z 10km jazdy i zrobiłem statyczne. Cały czas na PB95.
Nieszczelności ?
Dynamiczne:
002+033
115+118
Statyczne:
033
032
Dopiero w tym momencie przypomniałem sobie, że po każdym logu miałem kasować błędy Więc skasowałem (brak błędów) i powtórka 033:
033
między 002+033 a 115+118 było ze 300m przerwy, także jeden robiony za drugim. Później z 10km jazdy i zrobiłem statyczne. Cały czas na PB95.
Nieszczelności ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Logi są całkiem w miare, turbiny dobrze wstają i pompują, reszta też w zasadzie bez większych problemów, co do porównania do astry, tak wtedy pewnie auto nie do końca było sprawne jak pisałeś, a6 pewnie sporo cięższa plus quatro plus automat wiec to deczko zabija osiągi...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
NIe. przed ostatnimi logami ponownie zrobiłem test 0-100, wyszło 9,1s. Wiem że apka w telefonie to nie to samo co RL, ale nie wierzę w przekłamanie na poziomie 1,5s.daw2 pisze:Poczułeś jakąś różnicę jak nałożyłeś ten trójnik na miejsce?
Panowie, a czy przypadkiem nie jest tak, że BES (i BEL w AllRoad) jako jedyne 2.7BiT montowane w A6 jest na szerokopasmówce? I stąd te skakanie odczytów sondy lambda?Łukasz13 pisze:Logi są całkiem w miare, turbiny dobrze wstają i pompują, reszta też w zasadzie bez większych problemów, co do porównania do astry, tak wtedy pewnie auto nie do końca było sprawne jak pisałeś, a6 pewnie sporo cięższa plus quatro plus automat wiec to deczko zabija osiągi...
Zwróćcie uwagę, że po skasowaniu błędów i ponownym zrobieniu loga 033 wszystkie wartości są -10% i mniej.... ale ja się na tym nie znam. Widzę tylko różnicę w logu 033 przed i po kasowaniu błędów (których nie było).
No nic, dziś jak pogoda pozwoli wykręcę i obejrzę trójnik pod względem pęknięć. Później rzucę jeszcze okiem na podciśnienia, te w zasięgu wzroku po odkręceniu osłon i Y.
Pozdrawiam.
Szkoda twojej roboty bo doładowanie masz ładne jak by tam coś było to wyszło by od razu w logach a i od początku musiał być dobrze założony ten trójnik ponieważ jak by z nim było coś nie tak to przyspiecha była by ok 13 sekund dochodziło by do falowania obrotów i mocnego szarpania. Daj logi z napinaczy łancuchów oczywiście dynamiczne oraz logi z cofania zaplonu grupa chyba 20 też dynamicznie.
Pomogłem? Kliknij
To że trójnik nie był zapięty na kolektor to jestem pewien na 100%. Nawet obejma była ściśnięta na max. Uprzedzając pytania, obejma za duża nie jest - po własnoręcznym montażu próbowałem go ściągnąć i ani drgnął (trójnik z kolektora). Poza tym wywalało wtedy ten błąd 17965 - po skręceniu już nie.daw2 pisze:Szkoda twojej roboty bo doładowanie masz ładne jak by tam coś było to wyszło by od razu w logach a i od początku musiał być dobrze założony ten trójnik ponieważ jak by z nim było coś nie tak to przyspiecha była by ok 13 sekund dochodziło by do falowania obrotów i mocnego szarpania. Daj logi z napinaczy łancuchów oczywiście dynamiczne oraz logi z cofania zaplonu grupa chyba 20 też dynamicznie.
Auto na jałowych drga. Nie jest to telepanie, ale odczuwalne dość mocne drganie które w V6 nie powinno mieć miejsca.
Więc raz jeszcze robić 90+93 oraz 2+20+21 ? Oczywiście na PB.
Raz jeszcze dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
BES i BEL nie mają sond szerokopasmowych - pierwszymi wolnossącymi silnikami w c5 na szerokopasmówce były 2.0 ALT i 3.0 ASN
aha katalogowo 2.7T polift automat 7,6 s do 100km/h - teraz pytanie czy te 1,5 sekundy nie znika w skrzyni po prostu
aha katalogowo 2.7T polift automat 7,6 s do 100km/h - teraz pytanie czy te 1,5 sekundy nie znika w skrzyni po prostu
Ostatnio zmieniony 02 paź 2017, 23:04 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga