Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6. C5. 2.4] Wspomaganie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Karkowa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 gru 2008, 12:31
Lokalizacja: Wa-wa

[A6. C5. 2.4] Wspomaganie

Post autor: Karkowa » 30 mar 2009, 19:35

Witam jeżeli pompa narazie lekko wyje przy skręcaniu i falują obroty przy skręcaniu to jak długo jeszcze pożyje da coś zmiana płynu??

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 30 mar 2009, 20:19

A sprawdzałeś poziom płynu ??
Może jest za mało ??
Moja pompa tak kiedyś w mercu wyła jak miałem za mało...

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 31 mar 2009, 09:03

Nie wiem jak inni, ale ja zmieniłem płyn wyciągając go strzykawką, bo nie mogę znaleźć spustu (nie wiem czy w ogóle istnieje - płyn kupiłem oryginalny w ASO - zielony). Całą operację wykonałem na wyłączonym silniku. Na uruchomionym motorze sprawdziłem stan płynu i dolałem do górnej granicy bagnetu. Nadmienię że wcześniej byłem w serwisie audi, i usłyszałem diagnozę, że ciężki silnik, to na pewno poleciała maglownica (?), i dodatkowo pompa do wymiany. Nie chciało mi sie wierzyć więc zmieniłem płyn, uzupełniłem, a i w tym czasie wymieniłem też końcówkę drążka kier. Problem z dochodzącym dźwiękiem zanikł definitywnie.
Pozdrawiam, Quick.

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 31 mar 2009, 10:04

Quick ja zrobiłem podobnie, 1 litr na poszedł na dolewki i odsysanie, potem kilka ruchów kierą na wyłączonym motorze, tak kilka razy aby brud wypłukać, drugi literek już czyściutki

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 31 mar 2009, 11:11

Quick pisze:ja zmieniłem płyn wyciągając go strzykawką, bo nie mogę znaleźć spustu (nie wiem czy w ogóle istnieje
a ile udało Ci się wyciągnąć :?:
co do spustu to jest, a dokładnie odłącza się od zbiorniczka "ten cieńszy przewód" kręci w prawo i lewo kierownicą, można też załączyć silnik na chwilę i wykonać tą samą operację
bo nie ma innej szansy na wymianę całego płynu bo w pompie zostanie sporo

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 31 mar 2009, 12:19

wyciągnąłem tylko to co było w zbiorniku, ile sięgnąłem strzykawką. Raczej obawiałbym się odpalić silnik, i kręcić kierownicą bez płynu w zbiorniku, wolałbym nie zpowietrzyć układu (jak potem odpowietrzyć, wolę się dowiedzieć na przykładzie doświadczeń innych majsterkowiczów <nono> ).
Grunt że działa bez uwag :-D
Pozdrawiam, Quick.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 31 mar 2009, 15:09

Quick pisze:wyciągnąłem tylko to co było w zbiorniku, ile sięgnąłem strzykawką
to co jest w ziorniczku to jest pryszcz
w całym układzie jest niespełna litr
nie da się tego zapowietrzyć, przecież jest obieg zamknięty, jakoś w ASO czy też warsztatach (kto wie czy w warsztatach) wymieniają cały płyn
ja robiłem powyżej opisaną metodą i jest gites, jak ktoś ma pytania to walić

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 31 mar 2009, 15:13

Witaj ja na lekko wyjącej pompie zrobiłem jakieś 7 tys kilometrów i dalej chodziła ale denerwowała mnie jej głośna praca i kupiłem nową
Pozdrawiam Olek

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 03 kwie 2009, 02:18

kolega morfeusz27 ma racje... i zwykla wymiana plynu z plukaniem czesto pomaga na wycie pompy. stara pompa mi sie rozleciala , wymienilem na nowa i wyla... wymienilem plyn przeplukalem i teraz nawet niegwizdnie.! pzdr

Marek3003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 16 sty 2011, 22:40
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Marek3003 » 07 lut 2011, 10:54

Witam, nie mogę znalezc nigdzie jaki płyn do wspomagania? Serwis podaje G00400M2 co w katalogach jako zamiennik widnieje febi - syntetyk. Ale na zbiorniczku płynu pisze - tylko mineralny? Jest febi mineralny, także do grupy VW i oba są zielone. Ale który - syntetyk czy mineralny???? Jeśli mam syntetyk to zalanie mineralnym chyba nie wchodzi w rachubę. Ale dlaczego ten napis na zbiorniczku?

[ Dodano: 2011-02-07, 10:56 ]
P.S. Przepraszam, ponieważ nie ma rozdziału Układ kierowniczy to gdzie pisać te posty w silniku czy w zawieszeniu?
Pozdrawiam.

Marek3003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 16 sty 2011, 22:40
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Marek3003 » 07 lut 2011, 11:18

Rozumiem, czyli tylko oryginał. Dziwne tylko, że na oryginale nie piszą syntetyk czy mineralny. Dziwne jest też to, że każą lać ten sam płyn do auta nowego jak i 12 letniego. Nadal mam wątpliwości.
Pozdrawiam.

Marek3003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 16 sty 2011, 22:40
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Marek3003 » 07 lut 2011, 11:33

Ok. Dzięki, ale na zbiorniczku jest G002000. Podobno został on wycofany w 2006. Ciekawy czy był mineralny, pewnie tak. Jeśli w moim nikt nie wymieniał płyny a instrukcja przewiduje chyba tylka kontrolę dla serwisów co 60 tyś. to pewnie mam jeszcze oryginał. Mam nadziję, że można zmienić minerał na syntetyk. W skrzyni biegów automatycznej w poprzednim autku skończyła się taka zmiana - wymianą skrzyni.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga