[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Twoje wtryski są jeszcze w dobrym stanie . Są jedynie trochę zapieczone (dodatnie korekty w grupach 72-77), ale większość poliftowych wersji właśnie takie ma. Przed liftem była tendencja do lania . Dodatnia wartość oznacza, że wtrysk musi o te kilka/kilkanaście milisekund wcześniej podać paliwo, aby sumaryczna dawka się zgadzała. Natomiast ujemna wartość wskazuje czas jaki wtrysk czeka na podanie dawki paliwa, ponieważ podaje on za dużo paliwa (leje), więc musi być opóźniony. Korekty w grupach 13-14 masz w normie, więc na 99% przyczyną nie są wtryski. Jeśli chcesz polepszyć ich stan, to możesz użyć Liqui Moly Diesel SpĂźlung 2666, który trochę je oczyści. Nie można tego stosować, gdy wtryski leją, ponieważ po użyciu mogą jeszcze bardziej lać . Według producenta środek ten można podać bezpośrednio na pompę paliwa, ale w naszych autach jest to trochę niebezpieczne . Po drugie można sobie nieźle zapowietrzyć układ. Polecam poczekanie aż zapali się rezerwa i dopiero wtedy zalenie całej butelki do baku. Po zalaniu najlepiej od razu wyjeździć cały bak, aby prawie nic nie pozostało. Następnie należy zatankować do pełna i dolać drugą butelkę do paliwa w baku. Po opróżnieniu całego baku można dopiero sprawdzić czy coś się polepszyło w grupach 72-77. Teoretycznie wartości powinny spaść (u mnie tak było ). Korekty długookresowe nie zmieniają się co chwilę, tylko po dłuższym przebiegu, więc trzeba wyjeździć przynajmniej cały bak.
[ Dodano: 2017-09-29, 12:51 ]
Sterownik silnika jest w stanie tak wysterować czasem i dawką paliwa, że niestety, ale wtrysk nie będzie powodował drgań. Objawy wskazujące na uszkodzone wtryski to m.in.: przybywanie oleju, dymienie na postoju i w czasie jazdy oraz przycinanie przy odpalaniu. Po użyciu tego może być lepiej, więc chyba warto spróbować .
[ Dodano: 2017-09-29, 12:51 ]
Sterownik silnika jest w stanie tak wysterować czasem i dawką paliwa, że niestety, ale wtrysk nie będzie powodował drgań. Objawy wskazujące na uszkodzone wtryski to m.in.: przybywanie oleju, dymienie na postoju i w czasie jazdy oraz przycinanie przy odpalaniu. Po użyciu tego może być lepiej, więc chyba warto spróbować .
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, 13:02 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: München
Taka wartość na minusie nie powoduje napewno drgania silnika, bo po pierwsze jest taka odchylka w normie,tobi71 pisze:Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
Po drugie tu ludzie mieli wtryski, które tak lały, że motor się zacinał podczas rozruchu i "przybywało oleju", i silnik nie drżał.
U ciebie problem może być banalny, np poduszka pod silnikiem.
- kuebk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
- Imię: Martin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
To sa koretky dawki paliwa i czasu otwarcia wtryskiwacza. Nie ma zadnych korekt krotkoterminowych.mat1324 pisze:Kanały 13-14 są to korekty krótkookresowe, czyli bieżące, a wartości z kanałów 72-77, to korekty długoterminowe
mat1324 pisze:Dodatnia wartość oznacza, że wtrysk musi o te kilka/kilkanaście milisekund wcześniej podać paliwo
Tutaj nic nie czeka ani nie przyspiesza, czas otwarcia wtrysku jest krotkszy albo dluzszy.mat1324 pisze: Natomiast ujemna wartość wskazuje czas jaki wtrysk czeka na podanie dawki paliwa
A nie powinny zblizyc sie do 0?mat1324 pisze:Teoretycznie wartości powinny spaść (u mnie tak było )
Na chlopski rozum popatrzyles w zla grupe i pomyliles jednostke.tobi71 pisze:Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
Jak chcesz miec pewnosc ze wtryski sa sprawne to wyjmij i zawiez do sprawdzenia. Korekcja wtryskiwaczy taka a nie inna wynika nie tylko ze stanu samego wtryskiwacza a tez z ogolnej kondycji calego silnika, poszczegolnych cylindrow.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 361
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Wtrysk jest zapieczony, gdyby lał miał byś w grupie 75 wartość -11 a jest 11tobi71 pisze:Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
To są chwilowe dawki paliwa i one nie decydują o tym czy wtrysk leje, czy jest zapieczony. W grupach 72-77 jest to ukryte . Jeśli nadusisz na gaz, to w grupach 13-14 nagle jeden będzie miał wartość ujemną, a za chwilę dodatnią, więc co wtrysk raz leje, a po chwili już jest zapieczony . Tak to nie działa . Masz delikatnie zapieczone wszystkie wtryski . Zastosuj środek, który Ci zaproponowałem - jedna butelka wlana do rezerwy, a potem druga do pełnego baku. Po tysiącu km wartości w grupach 72-77 powinny się zmniejszyć.tobi71 pisze:Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
Jak macie duze korekty w wiekszosci wystarczy wymienic podkładki i odpowiednio dokrecic rekordowo z -2.9 zrobiłem 0.50 a 2 dni temu z 1.8 w 3,0tdi uzyskalem 0.20 na prawde efekty czasami sa zaskakujace . czyszczenie-mycie +nowe uszczelki i podkladka . Odpowiednio dokrecamy i sie cieszymy z lepszej jazdy, mniej pali a lepiej jedzie .
Przeróbki - rzeźby to JA
Witam
Czy ktoś pomoże ?
Samochód po rozgrzaniu i postoju np. na światłach kopci na niebiesko-siwo, ale zdarza się to raz na jakiś czas, jest wtedy ostry, duszący smród spalin. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przeważnie wszystko wraca do normy. Oleju jest ponad stan, dlatego podejrzewam wtryski. Dziwi mnie to, że czasem jeździ cały dzień i jest ok, a potem nagle to samo...Na zimno wydaje mi się że pali bez problemu - 2-3s, na ciepło też, z tym że jak zgaszę go jak dymi, to 2 razy zauważyłem, że się zaciął na sekundę, po czym zapalił.
20:02:42 Group 072: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 1
-20.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
-4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:02:42 Group 073: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 2
-6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:02:42 Group 074: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 3
-26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:05:05 Group 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:05:05 Group 076: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 5
-26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
-10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:05:05 Group 077: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 6
-10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:01:10 Group 013: Idle Stabilization Cyl. 1-3 (Injection Quantity Deviation)
0.14 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
20:08:27 Group 014: Idle Stabilization Cyl. 4-6 (Injection Quantity Deviation)
1.04 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Czy ktoś pomoże ?
Samochód po rozgrzaniu i postoju np. na światłach kopci na niebiesko-siwo, ale zdarza się to raz na jakiś czas, jest wtedy ostry, duszący smród spalin. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przeważnie wszystko wraca do normy. Oleju jest ponad stan, dlatego podejrzewam wtryski. Dziwi mnie to, że czasem jeździ cały dzień i jest ok, a potem nagle to samo...Na zimno wydaje mi się że pali bez problemu - 2-3s, na ciepło też, z tym że jak zgaszę go jak dymi, to 2 razy zauważyłem, że się zaciął na sekundę, po czym zapalił.
20:02:42 Group 072: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 1
-20.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
-4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:02:42 Group 073: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 2
-6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:02:42 Group 074: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 3
-26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:05:05 Group 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:05:05 Group 076: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 5
-26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
-10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:05:05 Group 077: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 6
-10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
20:01:10 Group 013: Idle Stabilization Cyl. 1-3 (Injection Quantity Deviation)
0.14 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
20:08:27 Group 014: Idle Stabilization Cyl. 4-6 (Injection Quantity Deviation)
1.04 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Marek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga