Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 wrz 2017, 12:45

Czy to możliwe aby ten wtrysk powodował drgania silnika po odpaleniu?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2017, 12:51

Twoje wtryski są jeszcze w dobrym stanie <okok>. Są jedynie trochę zapieczone (dodatnie korekty w grupach 72-77), ale większość poliftowych wersji właśnie takie ma. Przed liftem była tendencja do lania :| . Dodatnia wartość oznacza, że wtrysk musi o te kilka/kilkanaście milisekund wcześniej podać paliwo, aby sumaryczna dawka się zgadzała. Natomiast ujemna wartość wskazuje czas jaki wtrysk czeka na podanie dawki paliwa, ponieważ podaje on za dużo paliwa (leje), więc musi być opóźniony. Korekty w grupach 13-14 masz w normie, więc na 99% przyczyną nie są wtryski. Jeśli chcesz polepszyć ich stan, to możesz użyć Liqui Moly Diesel SpĂźlung 2666, który trochę je oczyści. Nie można tego stosować, gdy wtryski leją, ponieważ po użyciu mogą jeszcze bardziej lać :(. Według producenta środek ten można podać bezpośrednio na pompę paliwa, ale w naszych autach jest to trochę niebezpieczne <uoee> . Po drugie można sobie nieźle zapowietrzyć układ. Polecam poczekanie aż zapali się rezerwa i dopiero wtedy zalenie całej butelki do baku. Po zalaniu najlepiej od razu wyjeździć cały bak, aby prawie nic nie pozostało. Następnie należy zatankować do pełna i dolać drugą butelkę do paliwa w baku. Po opróżnieniu całego baku można dopiero sprawdzić czy coś się polepszyło w grupach 72-77. Teoretycznie wartości powinny spaść (u mnie tak było :p ). Korekty długookresowe nie zmieniają się co chwilę, tylko po dłuższym przebiegu, więc trzeba wyjeździć przynajmniej cały bak.

[ Dodano: 2017-09-29, 12:51 ]
Sterownik silnika jest w stanie tak wysterować czasem i dawką paliwa, że niestety, ale wtrysk nie będzie powodował drgań. Objawy wskazujące na uszkodzone wtryski to m.in.: przybywanie oleju, dymienie na postoju i w czasie jazdy oraz przycinanie przy odpalaniu. Po użyciu tego może być lepiej, więc chyba warto spróbować :] .
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, 13:02 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 wrz 2017, 13:01

Tego się spodziewałem po koledze. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2017, 13:02

To znaczy czego <lol> ?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 wrz 2017, 13:45

Cieszę się że nie trzeba inwestować we wtrysk którego podejrzewałem że mi mocno leje.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2017, 14:17

Wręcz przeciwnie, ponieważ jest on trochę zapieczony :).

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 wrz 2017, 17:08

Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 29 wrz 2017, 18:54

tobi71 pisze:Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
Taka wartość na minusie nie powoduje napewno drgania silnika, bo po pierwsze jest taka odchylka w normie,
Po drugie tu ludzie mieli wtryski, które tak lały, że motor się zacinał podczas rozruchu i "przybywało oleju", i silnik nie drżał.
U ciebie problem może być banalny, np poduszka pod silnikiem.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 29 wrz 2017, 19:02

mat1324 pisze:Kanały 13-14 są to korekty krótkookresowe, czyli bieżące, a wartości z kanałów 72-77, to korekty długoterminowe
To sa koretky dawki paliwa i czasu otwarcia wtryskiwacza. Nie ma zadnych korekt krotkoterminowych.
mat1324 pisze:Dodatnia wartość oznacza, że wtrysk musi o te kilka/kilkanaście milisekund wcześniej podać paliwo
mat1324 pisze: Natomiast ujemna wartość wskazuje czas jaki wtrysk czeka na podanie dawki paliwa
Tutaj nic nie czeka ani nie przyspiesza, czas otwarcia wtrysku jest krotkszy albo dluzszy.
mat1324 pisze:Teoretycznie wartości powinny spaść (u mnie tak było )
A nie powinny zblizyc sie do 0? ;)
tobi71 pisze:Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
Na chlopski rozum popatrzyles w zla grupe i pomyliles jednostke.

Jak chcesz miec pewnosc ze wtryski sa sprawne to wyjmij i zawiez do sprawdzenia. Korekcja wtryskiwaczy taka a nie inna wynika nie tylko ze stanu samego wtryskiwacza a tez z ogolnej kondycji calego silnika, poszczegolnych cylindrow.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 29 wrz 2017, 19:10

tobi71 pisze:Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
Wtrysk jest zapieczony, gdyby lał miał byś w grupie 75 wartość -11 a jest 11
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 wrz 2017, 20:13

Jasno i na temat.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2017, 20:44

tobi71 pisze:Wtrysk nr.4 posiada wartość -61, więc na chłopski rozum leje a nie jest zapieczony.
To są chwilowe dawki paliwa i one nie decydują o tym czy wtrysk leje, czy jest zapieczony. W grupach 72-77 jest to ukryte :). Jeśli nadusisz na gaz, to w grupach 13-14 nagle jeden będzie miał wartość ujemną, a za chwilę dodatnią, więc co wtrysk raz leje, a po chwili już jest zapieczony <mysli>. Tak to nie działa :p. Masz delikatnie zapieczone wszystkie wtryski <okok>. Zastosuj środek, który Ci zaproponowałem - jedna butelka wlana do rezerwy, a potem druga do pełnego baku. Po tysiącu km wartości w grupach 72-77 powinny się zmniejszyć.

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 30 wrz 2017, 07:08

Jak macie duze korekty w wiekszosci wystarczy wymienic podkładki i odpowiednio dokrecic rekordowo z -2.9 zrobiłem 0.50 a 2 dni temu z 1.8 w 3,0tdi uzyskalem 0.20 na prawde efekty czasami sa zaskakujace . czyszczenie-mycie +nowe uszczelki i podkladka . Odpowiednio dokrecamy i sie cieszymy z lepszej jazdy, mniej pali a lepiej jedzie .
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

nmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 21:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: nmarek » 13 paź 2017, 21:51

Witam
Czy ktoś pomoże ?
Samochód po rozgrzaniu i postoju np. na światłach kopci na niebiesko-siwo, ale zdarza się to raz na jakiś czas, jest wtedy ostry, duszący smród spalin. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przeważnie wszystko wraca do normy. Oleju jest ponad stan, dlatego podejrzewam wtryski. Dziwi mnie to, że czasem jeździ cały dzień i jest ok, a potem nagle to samo...Na zimno wydaje mi się że pali bez problemu - 2-3s, na ciepło też, z tym że jak zgaszę go jak dymi, to 2 razy zauważyłem, że się zaciął na sekundę, po czym zapalił.

20:02:42 Group 072: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 1
-20.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
-4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

20:02:42 Group 073: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 2
-6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

20:02:42 Group 074: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 3
-26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

20:05:05 Group 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

20:05:05 Group 076: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 5
-26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
-10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

20:05:05 Group 077: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 6
-10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

20:01:10 Group 013: Idle Stabilization Cyl. 1-3 (Injection Quantity Deviation)
0.14 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3

20:08:27 Group 014: Idle Stabilization Cyl. 4-6 (Injection Quantity Deviation)
1.04 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Marek

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 13 paź 2017, 23:41

Najpierw bym sie przyjrzal DPFowi, potem wtryskiwaczom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga