Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPP 2.7 179 KM] Ciśnienie na cylindrach, czego oczekiwać?

Silniki wysokoprężne
Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

[ BPP 2.7 179 KM] Ciśnienie na cylindrach, czego oczekiwać?

Post autor: Dawid_Szczecin » 27 wrz 2017, 11:39

Witam,
Chciałem zapytać czy ktoś ma pojęcie jakie ciśnienie powinno być zmierzone na cylindrach by stwierdzić czy silnik jest już zużyty i wymaga remontu?

W wyniku jakiejś usterki postanowiłem zmierzyć ciśnienie na cylindrach u siebie.

----Kabina----

(22,5 Bar) Cylinder: 3|||||||Cylinder: 6 (23,0 Bar)
(23,0 Bar) Cylinder: 2|||||||Cylinder: 5 (23,5 Bar)
(24,0 Bar) Cylinder: 1|||||||Cylinder: 4 (20,0 Bar)

----Zderzak przód----

Przebieg auta około 390 tys. Pomiar na zimnym silniku, kręci rozrusznik, wtryski odpięte od ECU.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 27 wrz 2017, 23:30

Pomiar wykonuje sie tylko na cieplym silniku!
Tu masz link do calej procedury:

http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2 ... mpression/

Ale to cisnienie dla BPP to ja sprawdze w elsie bo wydaje mi sie ze byl przedzial 25-28bar.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 wrz 2017, 23:58

Instrukcja serwisowa sprawdzania ciśnienia sprężania << link >>.

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 28 wrz 2017, 06:54

Kurde z tego co zrozumiałem, wtryski mają byc normalnie podpięte i wtryskiwać paliwo podczas pomiarów? Oczywiście na innych cylindrach nie będzie sprężania bo są bez świec więc silnik nie zapali. Na tym jednym mierzonym to będzie ciśnienie i to nawet duże bo przy wtryskach paliwa będzie dochodziło do zapłonu pewnie. Wychodzi na to, że robiłem, źle tak czy siak. Dzięki za pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 wrz 2017, 10:39

Odłączenie wtyczki zaworu regulacyjnego ciśnienia paliwa spowoduje brak możliwości wytworzenia odpowiedniego ciśnienia paliwa wystarczającego do wtrysku dawki paliwa. Nawet jest napisane, aby odpalić na moment auto, aby ciśnienie spadło na szynach. Dzięki temu paliwo nie będzie podawane do cylindrów, więc auto nie odpali. Po ponownym wkręceniu świec, podpięciu wtyczki i zakręceniu rozrusznikiem, auto po chwili odpali, ponieważ zrobi sobie ciśnienie na szynach. Po całej zabawie trzeba usunąć wszystkie błędy, ponieważ trochę ich będzie.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 29 wrz 2017, 20:26

Pomiar wykonuje sie tylko na cieplym silniku!
A jak auto nie odpala albo ma problemy z odpalaniem to tez zrobisz pomiar na cieplym?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2017, 20:38

Wtedy trzeba pozbyć się problemu z odpalaniem :).

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 02 paź 2017, 20:29

A jak auto nie odpala albo ma problemy z odpalaniem to tez zrobisz pomiar na cieplym?
Tu się zgodzę, nie zawsze da się sprawdzić na ciepłym albo nie zawsze jest sens. Ja robiłem pomiar na zimnym bo szukałem usterki do rozebrania silnika (szukałem która głowica). Nie będę przecież rozbierał silnika całego by znaleźć problem i później zrobić pomiar na ciepłym :)

Też się zgodzę, że ogólnie jak silnik chodzi to się robi na ciepłym. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja