Witam wszystkich. Po pierwsze sprawa tyczy się a4 b7 3.0tdi asb ze skrzynią 6hp19a JAX. Wiem że to nie to forum jednak skrzynie i silniki te same i szukam u Was pomocy.
Sprawa wygląda w następujący sposób. Jadąc powoli na 3 biegu tj około 40 km/h po mocniejszym dodaniu gazu w zakresie obrotów około 2,5 tys następuje drganie całej podłogi. Czuć to na całym aucie. Na obrotomierzu obroty delikatnie szarpią (100 obrotów) i auto jedzie dalej normalnie.
Auto podpinałem pod vcds'a. Wibracja następuje dokładnie w momencie spięcia konwertera na sztywno jest informacja TC CLOSED pokazuje wtedy uslizg około 160 obrotów gdzie wczesniej jest około 40-60 obrotów.
Konwerter jest założony regenerowany z Automat Sentyrz z Krakowa. Przebieg na nim to równe 30 tys km. Skrzynia również jest po regeneracji - wyrzucała wcześniej 2 bieg.
Pytanie moje jest następujące: czy winnym za to jest konwerter? Dodatkowo ostatnio pojawiły się wibracje tak jak by z prawego przedniego koła. Nie wiem na ile jest to powiązane. Wymienione obie poduchy pod skrzynią, prawy przegub wewnętrzny oraz łącznik wału ze skrzynią. Brak jest zauważalnego luzu w całym napędzie i zawieszeniu.
Inną rzeczą która mam wrażenie jest połaczona z konwerterem to jego szumienie na postoju. Po zapięciu biegu D jest cisza. Czasem ale bardzo zadko również szumi przy wolnych prędkościach jadąc bez gazu (szczególnie 1 bieg)
Dość już mam niestworzonych opowieści mechaników więc proszę o pomoc.
Z góry dzięki
Wibracja/trzęsienie podłogi na 3 biegu Tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przy uszkodzonym konwerterze podczas jego zapinania (3 → 4) czuć drgania oraz falują obroty. Po jego zapięciu, czyli podczas jazdy na wyższych biegach ze stałą prędkością obroty mogą falować nawet o +/- 100. Jeśli robiłeś nie dawno konwerter oraz skrzynię, to oddaj ją na gwarancję.
Jeśli chodzi o drgania z prawej strony, to sprawdź przegub zewnętrzny. Wewnętrzny jakiej firmy założyłeś?
[ Dodano: 2017-09-25, 14:46 ]
Według mnie jest to na 99% konwerter, który został źle zregenerowany. Znam sporo przypadków, że nie wytrzymał nawet 30 tysięcy km albo został wsadzony używany. Przeważnie dawają rok gwarancji i jeśli ktoś robi 10-20 tysięcy km rocznie, to jest prawie pewne, że nic się w tym czasie nie stanie. Dopiero po roku zaczynają się schody i jest problem. Nowy olej oraz skasowanie adaptacji powoduje, że po wymianie konwertera jest idealnie, ale jak skrzynia na nowo wyuczy się, to jest coraz gorzej.
Jeśli chodzi o drgania z prawej strony, to sprawdź przegub zewnętrzny. Wewnętrzny jakiej firmy założyłeś?
[ Dodano: 2017-09-25, 14:46 ]
Według mnie jest to na 99% konwerter, który został źle zregenerowany. Znam sporo przypadków, że nie wytrzymał nawet 30 tysięcy km albo został wsadzony używany. Przeważnie dawają rok gwarancji i jeśli ktoś robi 10-20 tysięcy km rocznie, to jest prawie pewne, że nic się w tym czasie nie stanie. Dopiero po roku zaczynają się schody i jest problem. Nowy olej oraz skasowanie adaptacji powoduje, że po wymianie konwertera jest idealnie, ale jak skrzynia na nowo wyuczy się, to jest coraz gorzej.
Konwerter i skrzynia robiona równo 2 lata temu. Oba praktycznie na raz.
O ile nie mam problemu z wysylką konwertera to ze skrzynią już gorzej.
Obawiam się takiej właśnie diagnozy zę konwerter sprawny i trzeba będzie ponownie pruć skrzynię. Znowu uszczelnienia itp. Najgorsze że nie dowiem sie czy to konwerter dopóki znów nie założę skrzyni.
Dzwoniłem nawet do tej firmy która regenerowała mój konwerter i nie ma problemu z jego "ponowną" regeneracją o ile jest faktycznie uszkodzony.
Wewnętrzny przegub założony SKF'a. Oryginalny nie miał jakiegoś strasznego luzu ale wolałem dla pewności wymienić. Zewnętrzne też sprawdzałem na podnośniku szarpakach itp. Zero oznak zużycia.
Edit: Wg. mnie też jestem prawie pewny że to konwerter jest winowajcą.
W przyszłym tygodniu skrzynia idzie w dół i będę działał w temacie.
Gdyby tylko te nowe konwertery nie kosztowały po 2,5-3,0 tys złotych było by łatwiej![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
O ile nie mam problemu z wysylką konwertera to ze skrzynią już gorzej.
Obawiam się takiej właśnie diagnozy zę konwerter sprawny i trzeba będzie ponownie pruć skrzynię. Znowu uszczelnienia itp. Najgorsze że nie dowiem sie czy to konwerter dopóki znów nie założę skrzyni.
Dzwoniłem nawet do tej firmy która regenerowała mój konwerter i nie ma problemu z jego "ponowną" regeneracją o ile jest faktycznie uszkodzony.
Wewnętrzny przegub założony SKF'a. Oryginalny nie miał jakiegoś strasznego luzu ale wolałem dla pewności wymienić. Zewnętrzne też sprawdzałem na podnośniku szarpakach itp. Zero oznak zużycia.
Edit: Wg. mnie też jestem prawie pewny że to konwerter jest winowajcą.
W przyszłym tygodniu skrzynia idzie w dół i będę działał w temacie.
Gdyby tylko te nowe konwertery nie kosztowały po 2,5-3,0 tys złotych było by łatwiej
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Przerabiałem temat nie dawno i finał był taki ze wymieniłem całość skrzynie i konwerter a padł sam konwerter -po prostu miałem drugi komplet. Mam sprawna skrzynie i uszkodzony konwerter na handel jak cos. Moim zdaniem zle zrobiony konwerter. Radziłem sie xxx okolicznych szpecow od automatów i kazdy radził zeby wybrac porzadna firme do regeneracji konwertera bo padały nawet zaraz po 1 przejezdzie a maxymalnie 60tys . I wiadomo olej to podstawa ....
Przeróbki - rzeźby to JA 

Czy znasz jakość ich pracy oraz ile ich konwertery wytrzymują? Ewentualnie jakieś inne firmy godne polecenia? I tak będe go wysyłał i tak więc nie robi mi różnicy gdzie.mat1324 pisze:..., to wyślij go do Teo Motors (Swadzim, k. Poznania). ...
W ogóle da się regenerować ponownie konwerter? Wg mnie chyba tak ale pewny nie jestem.
MISQ widzisz właśnie długo szukałem jakiejś polecanej firmy i wybrałem właśnie AutoMat Sentyrz bo i na rynku są długo i opinie w necie też spoko. Jednak stało się jak sie stało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Znam ich, ponieważ serwisuję tam swoją skrzynię
. Trochę za bardzo się cenią, ale jakość jest też na wysokim poziomie. Ostatnio bardziej przestawili się na kompletne remonty, a nie diagnozowanie skrzyni, ale nadal są jednymi z lepszych w Polsce. Regenerowany konwerter powinien wytrzymać ok. 100-150 tysięcy km. Wiele części robią sami oraz oferują wzmacniane konwertery do mocniejszych aut (po tuningu).
[ Dodano: 2017-09-26, 16:39 ]
Zadzwoń i zapytaj się
.

[ Dodano: 2017-09-26, 16:39 ]
Zadzwoń i zapytaj się

Ja jak zadzwonłem do nich to cena za regenerację od 600 do 1000 zł w zależności co się stałomat1324 pisze:Jeśli chcesz mieć porządnie zregenerowany konwerter, to wyślij go do Teo Motors (Swadzim, k. Poznania). Regeneracja zajmuje im przeważnie jeden dzień roboczy, a często mają już zregenerowane na półce.
Natomiast proponują regenerowany fabrycznie przez ZDF