Skrzynia a ECU
Skrzynia a ECU
Witam, pisałem w kilku innych postach o moim problemie z autem jednak nikt, ale to nikt nie był stanie odpowiedzieć na mój problem!
Problem polega na podświetlaniu się wszystkich kontrolek ze wskazań biegu na FIS'ie i braku możliwości odpalenia auta. Zaczęło się od błędu czujnika położenia pedału hamulca - wymieniony, za kolejnym razem był już czujnik położenia wału - wymieniony, teraz wyświetla non stop błąd 18258 - Utracony komunikat ECU przez CAN. Kiedyś miałem zatkane kanały odpływowe i po dużej ulewie zalało mi prawą stronę auta. Od razu wyciągnąłem sterownik i do domu suszyć. Póżniej wszystko było ok przez jakiś rok. Teraz znów.
Byłem u mechanika i od razu postawił diagnozę, że uszkodzony jest sterownik skrzyni biegów. Jak się okazało, że aby dostać taki sam to nie lada wyzwanie, bo jest dość rzadko spotykany, a cena wywalona w kosmos, to postanowiliśmy, że spróbujemy go naprawić. Zawiózł ów sterownik do magików od elektroniki samochodowej. Po powrocie błędów brak, auto pali normalnie. Ale niestety trwało to zaledwie 1,5 dnia!!!
Krew mnie już zalewa, bo kiedy wsiądę do auta ogarnia mnie lęk czy będę umiał go odpalić czy nie. Jak już zapali to fajnie, bo nic się nie dzieje, ale jest jedno ale! - kiedyś go muszę zgasić i odpalić ponownie, wtedy znów pojawia się lęk.
Czasem zaskoczy po którymś razie, a czasem stoję kilka dni!!
Czy naprawdę nie ma tu na forum jakiegoś fachowca, który umiałby mi powiedzieć co to może być za dziadostwo, że takie problemy sprawia? Gdzie mogę szukać pomocy!!
Chcę jechać na wakacje i coraz bardziej mam obawy czy aby na pewno tym autem. Jechać tam to spoko, ale jak będę musiał stanąć i go zgasić, to co zrobię jak nie będę umiał odpalić w połowie drogi?
Bardzo proszę o jakieś porady, a nie mam zamiaru liczyć na mechanika i gdybać płacąc za każdym razem kilka stówek i nie mieć pewności, że auto jest zrobione, a zaledwie przypuszczenia, że tym razem powinno być ok.
A jaką mam pewność, że jakbym dostał taki sterownik (sprawny), to że okaże się, że nie on jest winien?
Bardzo proszę o jakieś wskazówki, pomoc, cokolwiek co przybliży mnie do usunięcia usterki. Znając życie będzie to jakaś pierdoła.
Pozdrawiam Szumi
Problem polega na podświetlaniu się wszystkich kontrolek ze wskazań biegu na FIS'ie i braku możliwości odpalenia auta. Zaczęło się od błędu czujnika położenia pedału hamulca - wymieniony, za kolejnym razem był już czujnik położenia wału - wymieniony, teraz wyświetla non stop błąd 18258 - Utracony komunikat ECU przez CAN. Kiedyś miałem zatkane kanały odpływowe i po dużej ulewie zalało mi prawą stronę auta. Od razu wyciągnąłem sterownik i do domu suszyć. Póżniej wszystko było ok przez jakiś rok. Teraz znów.
Byłem u mechanika i od razu postawił diagnozę, że uszkodzony jest sterownik skrzyni biegów. Jak się okazało, że aby dostać taki sam to nie lada wyzwanie, bo jest dość rzadko spotykany, a cena wywalona w kosmos, to postanowiliśmy, że spróbujemy go naprawić. Zawiózł ów sterownik do magików od elektroniki samochodowej. Po powrocie błędów brak, auto pali normalnie. Ale niestety trwało to zaledwie 1,5 dnia!!!
Krew mnie już zalewa, bo kiedy wsiądę do auta ogarnia mnie lęk czy będę umiał go odpalić czy nie. Jak już zapali to fajnie, bo nic się nie dzieje, ale jest jedno ale! - kiedyś go muszę zgasić i odpalić ponownie, wtedy znów pojawia się lęk.
Czasem zaskoczy po którymś razie, a czasem stoję kilka dni!!
Czy naprawdę nie ma tu na forum jakiegoś fachowca, który umiałby mi powiedzieć co to może być za dziadostwo, że takie problemy sprawia? Gdzie mogę szukać pomocy!!
Chcę jechać na wakacje i coraz bardziej mam obawy czy aby na pewno tym autem. Jechać tam to spoko, ale jak będę musiał stanąć i go zgasić, to co zrobię jak nie będę umiał odpalić w połowie drogi?
Bardzo proszę o jakieś porady, a nie mam zamiaru liczyć na mechanika i gdybać płacąc za każdym razem kilka stówek i nie mieć pewności, że auto jest zrobione, a zaledwie przypuszczenia, że tym razem powinno być ok.
A jaką mam pewność, że jakbym dostał taki sterownik (sprawny), to że okaże się, że nie on jest winien?
Bardzo proszę o jakieś wskazówki, pomoc, cokolwiek co przybliży mnie do usunięcia usterki. Znając życie będzie to jakaś pierdoła.
Pozdrawiam Szumi
Kręci normalnie czy to mam podświetlone litery czy nie. Różnica polega jednak na tym, że kiedy litery są podświetlone równocześnie gaśnie kontrolka wciśnięcia pedału hamulca na lewarku skrzyni biegów i można kręcić tak długo, aż padnie akumulator.
[ Dodano: 2017-07-30, 02:09 ]
Czy naprawdę nikt na forum, nie wie o co może chodzić mojemu autu?
[ Dodano: 2017-07-30, 02:09 ]
Czy naprawdę nikt na forum, nie wie o co może chodzić mojemu autu?
Witam, dla dokładniejszego zobrazowania tematu przesyłam filmiki nagrane podczas wyskoczenia błędu. Jeden gdzie błąd jest ciągły i nie mam możliwości go skasować, a drugi, gdzie chwilę później auto się odblokowało co widać na zapaleniu siękontrolki wciśnięcia pedału hamulca.
Z racji tego, że magicy nie byli w stanie naprawić sterownika oddali mi kasę, a ja szukam dalej.
Pozdrawiam
Z racji tego, że magicy nie byli w stanie naprawić sterownika oddali mi kasę, a ja szukam dalej.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 mar 2019, 16:07 przez szumi, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyświetliło mi w tym czasie takie błędy:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 4B0 927 156 FK
Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 2222
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
P1850 - 35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 4B0 920 933 G
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D15
Coding: 00060
Shop #: WSC 00186
WAUZZZ4B95N011597 AUZ7Z0D2643860
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 4B0 927 156 FK
Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 2222
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
P1850 - 35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 4B0 920 933 G
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D15
Coding: 00060
Shop #: WSC 00186
WAUZZZ4B95N011597 AUZ7Z0D2643860
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
Witam ponownie!
Niestety siły mi opadły i nie mam pojęcia co z tym autem zrobić. Błąd powraca. Nawet miałem już usunięte jakieś zabezpieczenia, które ktoś zrobił i powodowały gdzieś zwarcie. Magik twierdził, że to była wina tego zabezpieczenia (nie całkiem zdemontowanego), ale jak mu zadzwoniłem, że niestety auto dalej ma te same objawy, to rozłożył ręce.
Niestety siły mi opadły i nie mam pojęcia co z tym autem zrobić. Błąd powraca. Nawet miałem już usunięte jakieś zabezpieczenia, które ktoś zrobił i powodowały gdzieś zwarcie. Magik twierdził, że to była wina tego zabezpieczenia (nie całkiem zdemontowanego), ale jak mu zadzwoniłem, że niestety auto dalej ma te same objawy, to rozłożył ręce.