[ AKE 2.5 180 KM] Jaki sterownik ECU?
tu się akurat zgodzę że przy odczytaniu nic złego nie będzie, gorzej jest przy zapisie i lubi się to czasem wypier....ć brzydko mówiąc i trzeba lecieć na programator, nie wiem czy dobrze zrobiłeś że chcesz się tym sam bawić, mi kiedyś za wgranie oryginału gość policzył 50 zł, co do porównywania mapy to sam to możesz zrobić, znajdź sobie w necie zwykły prosty program WinOLS i otwórz w nim swoją odczytaną mapę, oraz mapę pobraną z internetu ze sterownika z końcówka "E" lub "F" tak jak ci napisał kolega bendzji, porównaj obie mapy i będziesz widział.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
no to będzie mały problem bo sterownik z końcówką E,F a nawet i D nie posada kodowania manual na 1 oś
więc szkoda kupować używany bo i tak niczego to nie zmieni, w necie poszperałem i sprawdziłem te 3 innych softów niestety nie widzę.

jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
bendzji pisze:może nie było fabrycznie AKE w ośce w manualu?
ja mam 2000 rok modelowo jest to 2001 bo nawet vin pokazuje że 2001, sterownik z końcówką D i nie ma kodowania na ośkę, te 2 które podałeś znalazłem na "chiptunersach" w jednym jest kodowanie na ośke, ale tylko automat, w drugim manual AWD, Są też inne końcówki sterowników np Q,K itd itd ale już nie od AKE, a to spowoduje co zapewne wiesz zmniejszenie mocy silnika bo mapa np będzie na 155,163,150km a to się raczej z celem mija

jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
bendzji pisze:przejrzałem kombinację wg ELSY - AKE w manualu ośce było tylko w A8 D2 tam siedziały sterowniki B,C , G , M , N
Miałeś racje co do A8 AKE znalazłem 2 wsady i mają kodowanie na ośkę, znalazłem też z A4 dwa, ale 163km i w A6 jeden wsad z AMY 155km ma też kodowanie na ośke.
Więc kolego Pryncy jeśli chcesz możemy zrobić taki zabieg że odczytasz swój wsad, spakujesz to ładnie jakimś programem typu winrar/7zip itp, wrzucisz w sieć i na pw wyślesz mi link do pobrania, zerknę w mapę i stwierdzę czy modyfikacja coś faktycznie da, jeśli dane się będą różnić, przekopiuje ci te ze wsadu z A8 kodowanej na ośkę do twojego wsadu kodowanego na manual i wgrasz sobie ten sam plik więc jest pewność że wejdzie, natomiast zrobiliśmy trochę błąd że wchodzimy już w aspekt ECU map itd, a nie zrobiliśmy diagnostyki na podstawie logów, więc bezwzględnie po wysłaniu swoich map do mnie robisz logi i wklejasz na forum do oceny na tych mapach co teraz masz, w google sobie wpisz hasło jak wagować swoje auto, otwierasz pierwszy link, dokształcasz się jak to zrobić i które grupy logować dla silnika 2.5 V6, jedziesz z tematem, bo problem może leżeć też w czymś innym, a my już za mapy wzięliśmy się, jeśli to faktycznie wina tego kodowania i map to po wgraniu przerobionego pliku, 2 raz zrobisz cały komplet logów i dasz do oceny, tyle ci mogę ze swojej strony pomóc.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
tak na szybko to ci powiem że mapa było dłubana przez kogoś niestety mało zdolnego, limitery "dymu" i momentu obrotowego ruszane do za dużych wartości nic dziwnego że to tyle paliło i wywalało błąd przeładowania bo ktoś podlał silnik paliwem, takie kolumny jak życzenie nie ruszone, nawet zaniżone a od tego się zaczyna na start podczas edycji mapy, doładowanie też dowalone, jednym słowem druciarstwo, przekopiuje ci oryginał i powinno być znacznie lepiej.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać