Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Amortyzatory tył do avanta

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
TomKor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2014, 09:23
Lokalizacja: Lublin

Amortyzatory tył do avanta

Post autor: TomKor » 22 wrz 2017, 10:13

Potrzebuję wymienić (po raz kolejny) amortyzatory tylne. Przy zakupie auta wiedziałem, że tylne amortyzatory są do wymiany więc auto praktycznie od razu poszło do mechanika, który owszem wymienił amorki ale wsadził na tył Magneti Marelli i efekt ping-ponga na tyle jak był tak jest. Rękami jak wcisnę samochód do ziemi to stabilizuje się po 2-3 wahnięciach. Więc postawiłem, że kupnem i wymianą następnych amorków zajmę się sam i teraz prośba o pomoc w dobrze.

Pacjent:
Audi A6 C5 Avant, 2.4 V6 (AML) 165KM, 2001r.
Z tego co rozszyfrowałem to zawieszenie 1BE - ale czy na pewno też tył?
Z przodu były założone czerwone Sachsy oryginalne (więc tutaj się zgadza), ale na tyle były Sachsy czarne z niebieską nakleją - nr. 320 027. Niestety jak to przy używanym samochodzie - nie mam gwarancji czy takie były w oryginale czy ktoś już może coś wymieniał, założył nie takie i dlatego bujało.

Obrazek

Tutaj naklejka z bagażnika:
Obrazek

Vin: 4BZ1N124621

Potrzebne nr amortyzatorów tylnych, które nie tylko będą pasowały ale i spełniały swoje zadanie ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2017, 18:08

Amortyzator: 4B0 513 031 N » SACHS 556 279.
Osłona: 893 512 137.
Odbój: 4B0 512 131 B.
Osłonę i odbój można kupić w gotowym zestawie: SACHS 900 103.
Części dobierane były na podstawie ETKI i katalogu SACHS.

Jest to zestawienie konkretnie do Twojego auta i na 99% wszystko powinno być <okok>. Amortyzatory, które miałeś zamontowane, czyli SACHS 310 027 przeznaczone są do A6 C5, ale ze standardowym zawieszeniem. Dlatego były za miękkie i auto było kanapowate <uoee> . Te, które podałem są przeznaczone tylko do A6 C5 ze sportowym zawieszeniem i napędem FWD. W przypadku quattro są inne :).

[ Dodano: 2017-09-22, 12:47 ]
Rodzaj zawieszenia odnosi się do całego auta :p. Nie można mieć z przodu 1BA, a z tyłu 1BE <luzik> .

Tak dla informacji, z tyłu powinieneś mieć sprężyny o numerach 4B0 511 115 AM, które mają oznaczenie w postaci żółtej i brązowej kropki.

Obrazek

TomKor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2014, 09:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomKor » 23 wrz 2017, 01:38

Dziękuję Ci bardzo. Czyli mam już przyczynę mojego ping-ponga. Sprawdzę jeszcze sprężyny - ale mam nadzieję, że tych nikt nie ruszał.

Czyli jeśli dobrze rozumiem - przy zawieszeniu 1BE przód jest trochę obniżony a tył nie, ale z twardszymi sprężynami?

Przepraszam, za takie pytania ale po 11 japończykach (z czego 7 ostatnich to hondy) ciężko mi się odnaleźć w innej marce <rotfl>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2017, 02:41

Przy sportowym zawieszeniu całe zawieszenie jest obniżone za sprawą niższych i twardziejszych sprężyn. Z tego co kojarzę, to obniżenie wynosi 3 cm w SPAM do standardowego zawieszenia. Oczywiście amortyzatory też są odpowiednio bardziej twarde. Odboje czy osłony też są inne (krótsze).
W grupie VAG istnieją klasy wagowe dla obu osi. Dla każdej z osi wyróżnia się po kilkanaście różnych klas. Można powiedzieć, że jest to określony maksymalny 'udźwig' danej osi wyrażony w kg. Klasa wagowa jest zależna m.in. od pojemności silnika (de facto jego masy), nadwozia (sedan vs avant), napędu (FWD vs quattro), rodzaju zawieszenia (np. 1BA vs 1BE) itd. Na swojej wlepce masz kod 0JH (przednia oś) oraz 0YD (tylna oś). Przy dobieraniu sprężyn i amortyzatorów bierze się również pod uwagę rodzaj zawieszenia, np. 1BA, 1BE, 1BB itd.

TomKor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2014, 09:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomKor » 23 wrz 2017, 23:34

Dzięki za rozjaśnienie tematu :)

Johny2714
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2017, 20:45
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: Johny2714 » 01 paź 2017, 16:10

Witam wszystkich. Podepnę się pod temat. Otóż mam ten sam problem. Chcę wymienić amortyzatory i sprężyny w moim audi. Dzwoniłem do kilku sklepów internetowych i nie potrafili mi dobrać amortyzatorów i sprężyn(powiedzieli ze takich nie dostanę). Może ktoś ma chwilkę i po vinie dobrał by jakieś amorki i sprężyny. Dodam jeszcze że mam butlę w kole zapasowym i z tyłu chyba twardsze by się przydały. Z góry dzięki

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 paź 2017, 16:13

Podeślij zdjęcie całej wlepki z widocznym VINem (jeśli na PW to w formie linku np. na fotosik.pl). Poszukam w ETCE numerów oryginalnych części :). Na butlę z gazem jest rozwiązanie i dzięki niemu w razie jej demontażu nie trzeba zmieniać tylnego zawiasu :p.

TomKor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2014, 09:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TomKor » 01 paź 2017, 21:19

Ja już u siebie ogarnąłem temat - niestety w żadnym sklepie/hurtowni motoryzacyjnej nie szło dostać Sachsa 556 279 - w katalogach są ale wszędzie stan zerowy. Na szczęście kumpel znalazł jakieś sportowe monroe i o dziwo problem ping ponga się skończył (114 zł/szt więc nawet jak się skończą wcześniej niż sachsy to nie będzie wielkiej straty).

Przy okazji zmiany amorków sprawdziłem sprężyny i są te od 1BE czyli tego nikt się nie czepiał

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 paź 2017, 22:02

Są dostępne i wystarczy tylko poszukać, np. << link1 >>, << link2 >>, << link3 >>, << link4 >> :p. Najważniejsze, że wszystko wróciło do normy <okok>. Miałeś podany fabryczny numer amortyzatora, więc nie było problemu z poszukaniem innego zamiennika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl