[ AKE 2.5 180 KM] Jaki sterownik ECU?
[ AKE 2.5 180 KM] Jaki sterownik ECU?
Witam. Posiadam a6 c5 2.5 tdi 180 km ake manual 2001 rok fl nr ecu 0281010822 jaki oryginalny powinien być nr? Po vinie wychodzi ze byl to automat czyli ktos cos grzebal.
numer Audi na komputerze ten 4B2907401J zgadza ci się ?
nie rozumiem z czym masz konkretnie problem ? mi po vinie np wychodzi że mam napęd na 1 oś, a mam quattro, więc tym co pokazuje jakiś dekoder vin-u z internetu bym się aż tak nie sugerował, no chyba że masz jakieś dane bezpośrednio z ASO to wtedy można by się kłócić, chociaż i tam się zdarza bałagan i sami czasem nie wiedzą, nie wiem czy też wiesz to że w sterowniku można zmienić kodowanie z automatu na manual i odwrotnie, więc w teorii skrzynie można zamienić natomiast w praktyce różne bywa bo jest sterownik skrzyni automatycznej i to właśnie on czasem nie chce się zgrać z całą resztą.
nie rozumiem z czym masz konkretnie problem ? mi po vinie np wychodzi że mam napęd na 1 oś, a mam quattro, więc tym co pokazuje jakiś dekoder vin-u z internetu bym się aż tak nie sugerował, no chyba że masz jakieś dane bezpośrednio z ASO to wtedy można by się kłócić, chociaż i tam się zdarza bałagan i sami czasem nie wiedzą, nie wiem czy też wiesz to że w sterowniku można zmienić kodowanie z automatu na manual i odwrotnie, więc w teorii skrzynie można zamienić natomiast w praktyce różne bywa bo jest sterownik skrzyni automatycznej i to właśnie on czasem nie chce się zgrać z całą resztą.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Tak zgadza się. trochę mi pali auto około 13 na 100 ale nie przejmowałem się tym dopóki nie wymieniałem nadkola i zobaczyłem ucięta wiązkę która prowadziła do dróżka zmiany biegów czyli był automat vin to potwierdził. Pewnie było tez grzebane w ecu i możne coś nie tak zrobili albo jest inne czasami pojawia mi się tez błąd przeładowania turbo. Jak zmienia sie to kodowanie?
rozpisując to kodowanie 01|0|1|5 kodowanie masz ustawione na
01- czyli Audi A6
0- wartość stała
1- norma emisji spalin EURO 3
5- Napęd na 4 koła z manualną skrzynią biegów oraz ESP
jeśli to się zgadza to masz ustawione dobrze kodowanie
01- czyli Audi A6
0- wartość stała
1- norma emisji spalin EURO 3
5- Napęd na 4 koła z manualną skrzynią biegów oraz ESP
jeśli to się zgadza to masz ustawione dobrze kodowanie
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
-VAG.Com lub VCDS
-Engine 01
-coding 07 lub Recode (w zależności od wersji programu)
w pierwszej rubryce wpisujesz wartość 01012 i klikasz "Do It" lub "save" (w zależności od wersji)
-następnie musisz wyjść z programu więc naciszkasz "Close controller, Go Back 06" czekasz kilka sekund około 10s lub gdy w okolicy licznika usłyszysz takie cyknięcie przekaźnika jakby się coś rozłączało i dopiero wtedy przekręcasz kluczyk na pozycje 0 (tak jak do zgaszenia samochodu)
-następnie jak to zrobisz to standardowo odpalasz od nowa cały program
-Engine 01 i patrzysz czy kodowanie się przyjęło i czy liczby w okienku się zmieniły, jeśli tak no to mamy temat z głowy, jeśli nie spróbuj jeszcze raz, gdy po kolejnym razie nic nie da to trzeba będzie spróbować podać "LOGIN-11" przed wejściem w "Recoding/Coding-07".
Jaki masz login tego nie wiem pisz gdy będzie konieczne będziemy szukać lub sam możesz znaleźć przykładową listę w internecie, ważne jest to że przy złym loginie trzeba zresetować program czyli wyłączyć go do zera i od nowa odpalać, a także interfejs czyli wypiąć go i z portu usb i odpiąć od złącza diagnostycznego, jak rozpoznać czy login wszedł czy nie ? gdy nie wejdzie i będzie błędny wyskoczy ci błąd, gdy wejdzie i będzie poprawny nie otrzymasz żadnej informacji, po prostu zniknie okienko w którym podawałeś login i tyle, mi do AKE zawsze wchodził 26262 ale ja mam sterownik z końcówką D i manual z 4x4, a w zależności od skrzyni i ecu loginy były różne także tobie wcale nie musi ten podpasywać i może być inny trzeba będzie szukać.
-Engine 01
-coding 07 lub Recode (w zależności od wersji programu)
w pierwszej rubryce wpisujesz wartość 01012 i klikasz "Do It" lub "save" (w zależności od wersji)
-następnie musisz wyjść z programu więc naciszkasz "Close controller, Go Back 06" czekasz kilka sekund około 10s lub gdy w okolicy licznika usłyszysz takie cyknięcie przekaźnika jakby się coś rozłączało i dopiero wtedy przekręcasz kluczyk na pozycje 0 (tak jak do zgaszenia samochodu)
-następnie jak to zrobisz to standardowo odpalasz od nowa cały program
-Engine 01 i patrzysz czy kodowanie się przyjęło i czy liczby w okienku się zmieniły, jeśli tak no to mamy temat z głowy, jeśli nie spróbuj jeszcze raz, gdy po kolejnym razie nic nie da to trzeba będzie spróbować podać "LOGIN-11" przed wejściem w "Recoding/Coding-07".
Jaki masz login tego nie wiem pisz gdy będzie konieczne będziemy szukać lub sam możesz znaleźć przykładową listę w internecie, ważne jest to że przy złym loginie trzeba zresetować program czyli wyłączyć go do zera i od nowa odpalać, a także interfejs czyli wypiąć go i z portu usb i odpiąć od złącza diagnostycznego, jak rozpoznać czy login wszedł czy nie ? gdy nie wejdzie i będzie błędny wyskoczy ci błąd, gdy wejdzie i będzie poprawny nie otrzymasz żadnej informacji, po prostu zniknie okienko w którym podawałeś login i tyle, mi do AKE zawsze wchodził 26262 ale ja mam sterownik z końcówką D i manual z 4x4, a w zależności od skrzyni i ecu loginy były różne także tobie wcale nie musi ten podpasywać i może być inny trzeba będzie szukać.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
no ma bo np zmienia mapy silnika i steruje inaczej pracą niektórych układów np ABS
dla automatu są mapy inne dla manuala inne to na 100% natomiast do napędu 4x4 też powinny być inne z tego względu że "czterobut" też trzeba mieć czym napędzić, gdyż będzie generował większe opory dla silnika niż napęd na 1 oś.
ogólnie w naszych A6 jest tak że samochody z napędem na 1 oś miały automatyczne skrzynie biegów to siedział tam Multitronic, jest to skrzynia bezstopniowa i dosyć awaryjna, droga w naprawach, prawdopodobnie komuś padła taka skrzynia, koszty naprawy były wysoki, nie miał kasy na remont to tańszą opcją było kupienie manuala używanego i go zamienienie.
skoro mówisz że masz spalanie 13L/100km no to dużo jak dla 1 osi, ja np nie wychodzę powyżej 10L przy Quattro i dosyć szerokich oponach, ale nie ma co się aż tak bardzo co tym sugerować z tego względu że każdy ma inny styl jazdy, jeden jeździ więcej po mnieście większym gdzie więcej świateł itd to spalanie będzie większe.
co robić w twoim przypadku, myślę że najszybszym i w miarę najmniej problematycznym o ile trafisz na kumatego gościa było by podjechać do zakładu który zajmuje się tuningiem, taki gość będzie miał oryginalne mapy do silnika AKE z manualem i niech ci to wgra przy okazii zmieni kodowanie.
Natomiast jak sam się zaczniesz w to bawić to czeka cie na 100% wymiana ECU o ile dziś używane ECU nie są aż tak dużym wydatkiem to duży problem pojawia się wtedy gdy podłączasz takie ECU do swojego samochodu i musisz spasować immobilizer, adaptacje pompy wtryskowej, czasem ABS i ESP coś też wypluje itd, sam możesz nie ogarnąć bo natura zna różne przypadki, a jeszcze jak wejdzie do tego szyna CAN no to zazwyczaj jest pozamiatane w temacie bo trzeba dodatkowe przewody ciągnąć lub przepinać itd itd kończy się ogólnie wizytą u elektryka, a ten skasuje podobną kasę, a może nawet większą co ten tuner który by w przeciągu godziny wgrał inne mapy. Są oczywiście ludzie którym się udał zabieg podmiany ECU i wszystko gra, ale to naprawdę zależy w dużej mierze od szczęścia i jakie wyposarzenie sterowniki itp ma samochód.
Tak szczerze to nie wiem co Ci doradzić, musisz wybrać sam w co chcesz brnąć.
ps. od siebie mogę ci jedynie jeszcze zaproponować ocene logów i może tam mi się coś w oczy rzuci co może być nie tak.
dla automatu są mapy inne dla manuala inne to na 100% natomiast do napędu 4x4 też powinny być inne z tego względu że "czterobut" też trzeba mieć czym napędzić, gdyż będzie generował większe opory dla silnika niż napęd na 1 oś.
ogólnie w naszych A6 jest tak że samochody z napędem na 1 oś miały automatyczne skrzynie biegów to siedział tam Multitronic, jest to skrzynia bezstopniowa i dosyć awaryjna, droga w naprawach, prawdopodobnie komuś padła taka skrzynia, koszty naprawy były wysoki, nie miał kasy na remont to tańszą opcją było kupienie manuala używanego i go zamienienie.
skoro mówisz że masz spalanie 13L/100km no to dużo jak dla 1 osi, ja np nie wychodzę powyżej 10L przy Quattro i dosyć szerokich oponach, ale nie ma co się aż tak bardzo co tym sugerować z tego względu że każdy ma inny styl jazdy, jeden jeździ więcej po mnieście większym gdzie więcej świateł itd to spalanie będzie większe.
co robić w twoim przypadku, myślę że najszybszym i w miarę najmniej problematycznym o ile trafisz na kumatego gościa było by podjechać do zakładu który zajmuje się tuningiem, taki gość będzie miał oryginalne mapy do silnika AKE z manualem i niech ci to wgra przy okazii zmieni kodowanie.
Natomiast jak sam się zaczniesz w to bawić to czeka cie na 100% wymiana ECU o ile dziś używane ECU nie są aż tak dużym wydatkiem to duży problem pojawia się wtedy gdy podłączasz takie ECU do swojego samochodu i musisz spasować immobilizer, adaptacje pompy wtryskowej, czasem ABS i ESP coś też wypluje itd, sam możesz nie ogarnąć bo natura zna różne przypadki, a jeszcze jak wejdzie do tego szyna CAN no to zazwyczaj jest pozamiatane w temacie bo trzeba dodatkowe przewody ciągnąć lub przepinać itd itd kończy się ogólnie wizytą u elektryka, a ten skasuje podobną kasę, a może nawet większą co ten tuner który by w przeciągu godziny wgrał inne mapy. Są oczywiście ludzie którym się udał zabieg podmiany ECU i wszystko gra, ale to naprawdę zależy w dużej mierze od szczęścia i jakie wyposarzenie sterowniki itp ma samochód.
Tak szczerze to nie wiem co Ci doradzić, musisz wybrać sam w co chcesz brnąć.
ps. od siebie mogę ci jedynie jeszcze zaproponować ocene logów i może tam mi się coś w oczy rzuci co może być nie tak.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga