Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 All] Wyjąca pompa - maglownica?

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[A6 C5 All] Wyjąca pompa - maglownica?

Post autor: rafio83 » 15 wrz 2017, 17:22

Witam kolegów i koleżanki :]

Mam taki problem, że rano (w momencie kiedy są niskie temperatury), po odpaleniu auta i kręceniu kierownicą coś strasznie wyje. Natomiast po delikatnym rozgrzaniu silnika hałas ustaje.

Mam wrażenie, że to pompa wspomagania - myślicie, że może pomóc wymiana płynu? W sumie auto mam dwa lata i nigdy nie wymieniałem <mysli>

Ewentualnie pompa do regeneracji czy kupować używkę?

staszq2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2017, 23:02
Lokalizacja: Równina Podkarpacka

Post autor: staszq2 » 15 wrz 2017, 20:38

rafio83, u mnie zaczęło się identycznie jak węże wspomagania się rozwarstwiły od środka, na zewnątrz nic nie było widać a później to i tak pompa padła i na dodatek prawdopodobnie opiłki rozwaliły uszczelnienia maglownicy.
rafio83 pisze:Ewentualnie pompa do regeneracji czy kupować używkę?
Ja kupiłem używkę to była padnięta, później chińczyka to nie był wydajny i nie szło ukręcić kierownicą - kupiłem oryginał ZF już zregenerowany za 450 zł stara do zwrotu i wspomaganie działa jak miodzio - jutro tylko nowy magiel dotrze i będzie git. Także polecam kupić ori czy też zregenerować tą którą masz jeśli to oryginał.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 16 wrz 2017, 08:15

no to może wymieć teraz te węże wraz z płynem? Tak aby oszczędzić magiel ?

[ Dodano: 2017-09-16, 08:15 ]
Mam jeszcze pytanie, czy będzie pasowała pompa od 3.0 ASN ale z A4?

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 16 wrz 2017, 16:08

rafio83 pisze:no to może wymieć teraz te węże wraz z płynem? Tak aby oszczędzić magiel ?
Najpierw się upewnij, że to te węże są przyczyną. Oczywiście mogą być, bo ten wąż ma specyficzną budowę i każda zmiana jego parametrów będzie powodowała wycie pompy. Zamienników nie kupuj, bo się nie sprawdzają, bedzie wyła jeszcze bardziej. Przerabiałem ten temat. Tylko uważaj, bo jak poznasz cenę w ASO tego węża łączącego magiel z pompą, to nie będziesz w stanie podnieść szczęki z podłogi z wrażenia <luzik>

staszq2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2017, 23:02
Lokalizacja: Równina Podkarpacka

Post autor: staszq2 » 16 wrz 2017, 20:18

rafio83 pisze:Mam jeszcze pytanie, czy będzie pasowała pompa od 3.0 ASN ale z A4?
Będzie pasowała
rafio83 pisze:no to może wymieć teraz te węże wraz z płynem?
To najtańsze z możliwych rozwiązań pod warunkiem, że sam albo Twój mechanik wsadzi dobre węże o takiej samej długości co jest wbrew pozorom ważne. Mnie komplet węży nowych wraz z robocizną kosztował 200 zł. Co do pompy to bym nie kombinował z używkami bo ceny są nawet wyższe niż regeneracja - tylko kupić już po regeneracji albo swoją jeśli się da regenerować.
elwarka1 pisze:Najpierw się upewnij, że to te węże są przyczyną.
Trzeba węże wyjąć żeby to sprawdzić innej możliwości nie znam aby mieć 100% pewności a jak już to będzie zrobione to lepiej dać 100 zł za nowe i mieć święty spokój bo wiadomo, że V-ki są demonami generacji piekła pod maską co jest jedną z przyczyn parcienia i rozwarstwiania węży

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 16 wrz 2017, 20:28

elwarka1 pisze:
rafio83 pisze:Tylko uważaj, bo jak poznasz cenę w ASO tego węża łączącego magiel z pompą, to nie będziesz w stanie podnieść szczęki z podłogi z wrażenia <luzik>
O jakiej kwocie mowa <stres>

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 18 wrz 2017, 21:07

O jakiej kwocie mowa
Jakiś czas temu strzelił mi waż w a4 żony. Kupiłem zamiennik wzorowany na oryginale i dupa. Pompa wyła, a na wolnych obrotach brak wspomagania. Szybko doczytałem na forum ze tylko na oryginale będzie dobrze. Telefon do ASO, a ram słyszę za kawałek węża 1200 zł. Nosz kulwa. Trochę ciężko było znaleść ori używkę w dobrym stanie, ale się udało. Teraz cisza i wspomaganie działa jak należy.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 19 wrz 2017, 08:14

Cześć

Dzięki za rady, u mnie skończyło się na uzupełnieniu płynu ponieważ było poniżej minimum (trywialna sprawa), teraz cisza w układzie.

BTW: szukałem w paru sklepach płynu i nie było albo nie wiedzieli jaki sprzedać, ostatecznie kupiłem w ASO za 53zł. Także radzę jechać do ASO po różnica w cenie minimalna. <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga