A6 1.8T '97
A6 1.8T '97
Witam serdecznie, przeglądam od jakiegoś czasu forum i teraz moja kolej
Oto moje a6:
Jak widać na zdjęciach, samochód ma ocierki na błotniku i tylnym zderzaku, z drugiej strony błotnik też ruszony.
Ogólnie kupiłem go za 2000e lekko ponad miesiąc temu. Po powrocie do polski jeden mechanik zrobił mi tarcze i klocki z przodu, mowił że wszysko ok. Jak wracałem z nl coś mi trzęsło z przodu ale nie wiedziałem co to, zauważyłem po jakimś czasie że to zderzak jest jakos chu!@wo przykręcony czego tamten nie widział, drugi mechanik zainkasował 200zł. Po jakichś 2-3 tyg, po raz pierwszy jechałem z otwartymi szybami i słyszałem coś jakby łańcuch podczas hamowania silnikiem, jeden mechanik nie miał czasu, drugi powiedział że to łańcuch rozrządu ale też nie miał czasu, do trzeciego pojechałem (wszystko w Puławach, lubelskie) zgodził się zrobić. Wyszło że turbina pęknięta, rozrząd do wymiany, coś tam jeszcze w sumie zapłaciłem 2200zł. Tak więc nie wyszło tanio, ale polubiłem się z nią i wiem że jeszcze jest troche do zrobienia.
Tak więc na pierwszy ogień:
-chyba chłodnica, bo pobiera mi ok 1l płynu na 1000km
-błotniki nowe, lakierowanie zderzaka, albo plasti dip
-kabel klapy bagażnika nie łączy bo nie działa często światło w bagażniku tak samo jak przeciwmgłowe tylne
-blenda bagażnika też jest popękana, w środku jest wilgotno i jedno światło nie działa
-nie działają światła w drzwiach poza kierowcą, tak samo swiatła na dywaniki.
-z tyłu nie działa sterowanie szybami, mogę to robić ja z przodu
Z usterek to tyle.
Dalsze plany to chciałbym go podrasować mechanicznie, ale dopiero robię rozeznanie co można i jak.
Nie znam się na mechanice i nie mam własnego garażu, więc wszystko w rękach mechaników ktorych szukam czytając forum, bo z tego co zauważyłem to niezbyt zainteresowani co niektórzy. Byłem tu w Holandii, gdzie mieszkam aktualnie w warsztacie tuningowym, pytam sie co by tam mogli pokombinować, a oni że chiptuning tylko, chyba że mam 10k euro. Coś nie moge tego zrozumieć skąd takie podejście, normalnie czuję się jakbym im łeb zawracał.
A, zapomniałem dodać, to jest moje pierwsze auto, może to norma heh..
Chiptuning traktuję jako coś na późniejszą chwilę, bo jest to w miarę niedrogie, ale nie chce wysilać auta, chciałbym go jakoś przygotować to tego, poza tym czy to jest wg was sens inwestować w ten rocznik? wg licznka jest 250k km, nie weryfikowałem tego.
Przyjmę każdą informację z wdzięcznością, i myślę że zawitam tutaj na dłużej.
Pozdrawiam.
Oto moje a6:
Jak widać na zdjęciach, samochód ma ocierki na błotniku i tylnym zderzaku, z drugiej strony błotnik też ruszony.
Ogólnie kupiłem go za 2000e lekko ponad miesiąc temu. Po powrocie do polski jeden mechanik zrobił mi tarcze i klocki z przodu, mowił że wszysko ok. Jak wracałem z nl coś mi trzęsło z przodu ale nie wiedziałem co to, zauważyłem po jakimś czasie że to zderzak jest jakos chu!@wo przykręcony czego tamten nie widział, drugi mechanik zainkasował 200zł. Po jakichś 2-3 tyg, po raz pierwszy jechałem z otwartymi szybami i słyszałem coś jakby łańcuch podczas hamowania silnikiem, jeden mechanik nie miał czasu, drugi powiedział że to łańcuch rozrządu ale też nie miał czasu, do trzeciego pojechałem (wszystko w Puławach, lubelskie) zgodził się zrobić. Wyszło że turbina pęknięta, rozrząd do wymiany, coś tam jeszcze w sumie zapłaciłem 2200zł. Tak więc nie wyszło tanio, ale polubiłem się z nią i wiem że jeszcze jest troche do zrobienia.
Tak więc na pierwszy ogień:
-chyba chłodnica, bo pobiera mi ok 1l płynu na 1000km
-błotniki nowe, lakierowanie zderzaka, albo plasti dip
-kabel klapy bagażnika nie łączy bo nie działa często światło w bagażniku tak samo jak przeciwmgłowe tylne
-blenda bagażnika też jest popękana, w środku jest wilgotno i jedno światło nie działa
-nie działają światła w drzwiach poza kierowcą, tak samo swiatła na dywaniki.
-z tyłu nie działa sterowanie szybami, mogę to robić ja z przodu
Z usterek to tyle.
Dalsze plany to chciałbym go podrasować mechanicznie, ale dopiero robię rozeznanie co można i jak.
Nie znam się na mechanice i nie mam własnego garażu, więc wszystko w rękach mechaników ktorych szukam czytając forum, bo z tego co zauważyłem to niezbyt zainteresowani co niektórzy. Byłem tu w Holandii, gdzie mieszkam aktualnie w warsztacie tuningowym, pytam sie co by tam mogli pokombinować, a oni że chiptuning tylko, chyba że mam 10k euro. Coś nie moge tego zrozumieć skąd takie podejście, normalnie czuję się jakbym im łeb zawracał.
A, zapomniałem dodać, to jest moje pierwsze auto, może to norma heh..
Chiptuning traktuję jako coś na późniejszą chwilę, bo jest to w miarę niedrogie, ale nie chce wysilać auta, chciałbym go jakoś przygotować to tego, poza tym czy to jest wg was sens inwestować w ten rocznik? wg licznka jest 250k km, nie weryfikowałem tego.
Przyjmę każdą informację z wdzięcznością, i myślę że zawitam tutaj na dłużej.
Pozdrawiam.
brak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
sprawdź czy przełącznik od blokowania szyb z tyłu jest ok. Ja mam to walnięte ( nie odbija) i też tylko sterowanie z mojego panelu działa. W sumie mi to nie przeszkadza bo i tak z tyłu młode księżne jeżdżą no ale do zrobienia mam (wymiana całego panelu albo tylko przycisków dokręcanych od spodu do panelu)elpatron pisze:-z tyłu nie działa sterowanie szybami, mogę to robić ja z przodu
co do koksowania, to nawet jak mechanicznie będziesz chciał coś zmienić to i tak z tunerem randka Cie nie ominie - koszt w mojej okolicy to 1300 zeta
a i zorientuj się czy Twój silnik podejdzie pod wirusa bo te starsze 1.8 t to chyba tak niechętnie się kręcą (gaz na lince czy coś - dopytaj tych co znają sie na 20V)
pozatym powodzenia w odgruzowywaniu karocy - każdy to przechodzi w mniejszym lub większym stopniu
pozdro
Zostawiasz plamy pod samochodem? bo jeśli nie to bardziej obstawiałbym uszczelkę pod głowicąelpatron pisze:-chyba chłodnica, bo pobiera mi ok 1l płynu na 1000km
Odnośnie szyb - zapewne padnięta zapadka w blokadzie przy panelu kierowcy. Wciśnij ją i spróbuj przełącznikiem w tylnych drzwiach otworzyć szybę - powinno zadziałać
1.8T i 1997r to pewnie AEB, czyli ECU ME 3.8. Mało kto chce się w to bawić z firm tunerskich, dlatego pozostaje Ci szukać osób na forum (tu lub a4 klub), komu wyślesz logi wraz z ECu lub inaczej się z nimi umówisz.
U mnie w ex a4 b5 1.8T zawsze po dolaniu płynu chłodniczego w ciągu kilku dni wypijał tak z 0.3L po czym poziom się stabilizował i nic więcej nie ubywało. Po wymianie płynu na oryginalny G12 bodajże problem jak ręką odjął. Nic już nie ubywało.
U mnie w ex a4 b5 1.8T zawsze po dolaniu płynu chłodniczego w ciągu kilku dni wypijał tak z 0.3L po czym poziom się stabilizował i nic więcej nie ubywało. Po wymianie płynu na oryginalny G12 bodajże problem jak ręką odjął. Nic już nie ubywało.
w takim razie przejadę się niedługo do zakładu tutaj w okolicy mam w holandii za 400eurojoter82 pisze:co do koksowania, to nawet jak mechanicznie będziesz chciał coś zmienić to i tak z tunerem randka Cie nie ominie - koszt w mojej okolicy to 1300 zeta
a i zorientuj się czy Twój silnik podejdzie pod wirusa bo te starsze 1.8 t to chyba tak niechętnie się kręcą (gaz na lince czy coś - dopytaj tych co znają sie na 20V)
Ajj tak mnie drażnią wszelkie usterki że musze wszystko ponaprawiać, np jeden stojaczek na kubek z tyłu sie nie wysuwa ajjjjj xDjoter82 pisze:pozatym powodzenia w odgruzowywaniu karocy - każdy to przechodzi w mniejszym lub większym stopniu
Jak stoi to nie ubywa, tylko podczas jazdy.TomKor pisze:Zostawiasz plamy pod samochodem? bo jeśli nie to bardziej obstawiałbym uszczelkę pod głowicąelpatron pisze:-chyba chłodnica, bo pobiera mi ok 1l płynu na 1000km
Zadziałało :D, tylko jak to teraz moge naprawić, bo schychać taki klik jak odbija do góry i po tym kliku już nie działa.TomKor pisze:Odnośnie szyb - zapewne padnięta zapadka w blokadzie przy panelu kierowcy. Wciśnij ją i spróbuj przełącznikiem w tylnych drzwiach otworzyć szybę - powinno zadziałać
Ja zalewam prestona, nast razem zakupie ten co mówisz.medmaxx pisze:U mnie w ex a4 b5 1.8T zawsze po dolaniu płynu chłodniczego w ciągu kilku dni wypijał tak z 0.3L po czym poziom się stabilizował i nic więcej nie ubywało. Po wymianie płynu na oryginalny G12 bodajże problem jak ręką odjął. Nic już nie ubywało.
A jest wgl opcja wymiany ecu na nowsze? Jestem zielony kompletniemedmaxx pisze:1.8T i 1997r to pewnie AEB, czyli ECU ME 3.8. Mało kto chce się w to bawić z firm tunerskich, dlatego pozostaje Ci szukać osób na forum (tu lub a4 klub), komu wyślesz logi wraz z ECu lub inaczej się z nimi umówisz.
EDIT.
poczytałem troche na temat modyfikacji tego silnika i tak rozkminiłem, szukałem części i budżetowo bym wyrobił:
-turbo jakieś gt28r
-intercooler fmic
-downpipe
-blowoff (nie wiem czytam różne opinie na ten temat, ale ten dźwiek piękny :P)
-wtryski jakieś większe
-pompe paliwa i oleju
-korbowody kute (wgl jakbym nie uderzał jakoś w moc bardzo to czy zwiększy to żywotność silnika?)
-dolot
-kolektor wydechowy.
Przeczytałem to w poradniku dot tego silnika, ofc na koniec zmapować to wszystko, co wy o tym sądzicie?
No i nie wszystko na raz, więc nie wiem od czego zacząć, mechanika juz jakby zorganizowałem do tego. Dzieki za zainteresowanie tematem .
[ Dodano: 2017-09-13, 11:15 ]
Dzisiaj pojechalem umówić się z mechanikiem ws. tego płynu, bo jakby coraz szybciej go ubywa. Powiedział że nie widzi wycieku i umówiłem się z nim na wtorek na obczajke.
brak
Jest opcja wymiany ECU na nowsze, ale wiąże się to z wymianą również i innych komponentów, takich jak pedał gazu, przepustnica i innych.elpatron pisze:
A jest wgl opcja wymiany ecu na nowsze? Jestem zielony kompletnie
EDIT.
poczytałem troche na temat modyfikacji tego silnika i tak rozkminiłem, szukałem części i budżetowo bym wyrobił:
-turbo jakieś gt28r
-intercooler fmic
-downpipe
-blowoff (nie wiem czytam różne opinie na ten temat, ale ten dźwiek piękny :P)
-wtryski jakieś większe
-pompe paliwa i oleju
-korbowody kute (wgl jakbym nie uderzał jakoś w moc bardzo to czy zwiększy to żywotność silnika?)
-dolot
-kolektor wydechowy.
Przeczytałem to w poradniku dot tego silnika, ofc na koniec zmapować to wszystko, co wy o tym sądzicie?
Co do podnoszenia mocy, zależy w ile celujesz. Z tych co wymieniłeś, to przy ok. 250+Km zablokuje Cię seryjny wydech.
Siemka. Mam ten sam problem co Ty z płynem chłodniczym w passku 1.8T i A6 2.7 BT. Właśnie jutro odbieram A6 z warsztatu, do wymiany były oringi na króćcach pod kolektorem i jakaś pompka, jaka to będę wiedział jutro. W pasku jeszcze nie wiem co ale obstawiam podobne części, przypatrz się czy czasem jak się silnik rozgrzeje to czy nie leci taki dymek z pod nadkoli, ja właśnie tak mam, dodatkowo czuć taki charakterystyczny zapach płynu, co wskazuje na to że płyn kapie na jakaś gorącą część. Jeśli auto Ci nie dymi, oleju nie przybywa, nie ma tłustych plam w zbiorniczku płynu i nie masz masła pod korkiem od płynu i oleju to uszczelka wykluczona.
Pozdro
Pozdro
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Nom ja bym na jakiś zlot wpadł z chęcią, szczególnie że Holandia małaLukaS6 pisze:jakiś zlot audi był ale w tym czasie byłem w pl na urlopie. Zawsze można pomyśleć, myślę że więcej klubowiczów jest w NL, widać to jak się leci na trasie... można by zacząć nowy post na luźnej grupie
Właśnie z tym jest wszystko ok, olej elegancko, poza tym wymieniałem 2 tyg temu razem z filtrami to by mechanik zauważył raczej .Empirator pisze:Jeśli auto Ci nie dymi, oleju nie przybywa, nie ma tłustych plam w zbiorniczku płynu i nie masz masła pod korkiem od płynu i oleju to uszczelka wykluczona.
Pozdro
No, ale we wtorek do mechanika jade, on tam coś ma podcisnieniem chyba sprawdzać to wyjdzie raczej co i jak i dam znać.
[ Dodano: 2017-09-20, 10:59 ]
No to się dowiedziałem, że jakaś część plaatikowa za silnikiem jest uszkodzona i to z niej cieknie. Nie może gość zamówić bo mówi ze nie produkują już takich (nie widział dawno pewnie takiego wiekowego auta hehe xd). Nom, ale doszedlem do tego ze to prawdopodobnie króciec wody, i czy
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6915379807
ten przedmiot będzie dobry?
Czy jest wiecej tam.plastikowych części?
Chodzi mi o to ze zamowie to z polski i dam mu do wymiany, bo jestem z nim umowiony na za 2 tyg, bo mowi ze sprobuje to zreperowac bez wymiany, ale jakbym mial nowe to oczywiście bd lepiej chyba .
A za 2 tyg dlatego ze ma duzy ruch, ale ogarniety gosc a nie chce do turasów oddawać żadnych.
Pozdrawiam i dzieki za dotychczasową pomoc .
brak