Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] [ A6 C5] Tyrkanie brzenczenie zaworów silni

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Paweł25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:26
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

[ASN 3.0 220 KM] [ A6 C5] Tyrkanie brzenczenie zaworów silni

Post autor: Paweł25 » 06 wrz 2017, 21:13

Witam mój brat posiada w/w silnik a6 c5. Od pewnego czasu przy wyższych obrotach miedzy 3500 a 5000 tys strasznie dzwoni silnik a dokładnie słychać grające zawory. Po wyżej 5000tys obrotów tyrkanie cichnie. Pierwsza nasza mysl to pompa olejowa nie domaga. Zamowil brat używana bo zamiennikow nie ma a w serwisie vw powiedziano okolo 5000tys zl :shock:
Regeneracja podobno tez nie wchodzi w gre. Ok no i dobra wymieniono pompę tą którą zamowil za 450zl używana i gitara. No ale nie długo po przejechaniu okolo 1000km problem powrócił. To samo co byli. Przy dosawaniu gaz do dechy zaczyna strasznie dzwonić. Dodam ze rozrząd wymieniony i sprawdzone jeszcze raz i wszystko gra. Prosze was o pomoc co to może byc czy znow2 pompa bo co prawda uzywana czy szklanki zaworów czy co. Prosze o sugestie. Olej lany 10w40 edge

[ Dodano: 2017-09-06, 21:13 ]
Witam ponownie. Widze ze nikt nie napisał swoich sugestii. Dodam ze auto ma przejechane okolo 280tys to co na liczniku. A Bóg jeden wie ile jest naprawdę. Olej castrol edge 5w40. Co myslicie jak by dal 10w40 co? Np valvoline ten w czerwonym kastrze. Moze potrzebny mu jest gestszy olej czy jak.
Przewaga dzięki technice

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 06 wrz 2017, 21:28

Paweł25 pisze:Od pewnego czasu przy wyższych obrotach miedzy 3500 a 5000 tys strasznie dzwoni silnik a dokładnie słychać grające zawory. Po wyżej 5000tys obrotów tyrkanie cichnie.
W "fałkach" audi często przy dużym przebiegu zaczynają niedomagać zmienne fazy rozrządu (łańcuch, ślizgi, nastawniki) bardziej tutaj bym szukał problemu.
Paweł25 pisze:Olej castrol edge 5w40. Co myslicie jak by dal 10w40 co? Np valvoline ten w czerwonym kastrze. Moze potrzebny mu jest gestszy olej czy jak.
Nie, najlepszy olej dla tego silnika to syntetyk i tego nie należy zmieniać. Valvo ML to dobra oliwa.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Paweł25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:26
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Paweł25 » 07 wrz 2017, 20:01

Ale to nie jest silnik 16v rzedowy z lancuchem tylko v6 30v czyli lancuch odpada
Przewaga dzięki technice

ltabor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 sie 2017, 10:25
Lokalizacja: Górna Grupa

Post autor: ltabor » 08 wrz 2017, 14:05

Tak, ale pozostają koła faz rozrządu które mogę być zużyte. Złe działanie tych kół może być spowodowane zbyt gęstym olejem lub nagarem zatykającym kanały olejowe lub zawory sterujące.

Awatar użytkownika
Paweł25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:26
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Paweł25 » 09 wrz 2017, 15:31

A jest jakis sposob zobaczyc cos przez komputer. Mam vaga i znam sie tylko na podstawowych patametrach.
Jesli jest jakis sposob w vagu aby zobaczyc ustawienia i parametry to barszo prosze aby jak malemu dziecku krok po kroku wytlumaczyc i powiedziec co mam sprawdzic i jakie wartosci ustawien maja byc. Z gory bardzo dziekuje.
Przewaga dzięki technice

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga