Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5 TDI BAU 180KM] Problem z mocą i zasilaniem N75/N18/G71

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
retrohaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 lis 2013, 00:28
Lokalizacja: Katowice

[2.5 TDI BAU 180KM] Problem z mocą i zasilaniem N75/N18/G71

Post autor: retrohaq » 06 lis 2016, 00:24

Hej,

Chciałbym prosić Was o pomoc bo moje pomysły się skończyły..

2 tygodnie temu w czasie normalnej jazy auto straciło moc i zaświecił się check.
Doturlałem się do domu ale było ciężko. Obroty równe, zero szarpania tylko całkowity brak turbo.
Samochód odpala od razu, pompa była regenerowana w serwisie Bosch półtora roku temu. Nie ma problemu z obrotami czy gaśnięciem.

Oczywiście zrobiłem diagnostykę Vagiem i okazało się, że w logach są błędy zwarcia do masy na trzech czujnikach - N75, N18 i G71.

Ostatnio też przestał mi działać klakson ale nie wiem czy można łączyć te sprawy.

W każdym razie wymieniłem wszystkie 3 elementy na inne z jeżdżącego i sprawnego auta. Bez rezultatu. Swoje dałem koledze i normalnie na nich jeździł. Zamieniłem je więc ponownie.
W czasie wymiany zauważyłem, że kiedy odpalę silnik "ssanie" czuję tylko z N75 albo z N18 - nigdy z obu na raz. Czasami nie "ssał" żaden z nich. Zmierzyłem napięcia na wtyczkach.
N18 ma 12 V
N75 - 9 V..
Podłączyłem więc kabel masowy z N75 do minusa w aku i zrobiło się 12V.

Ale pomimo to błędy nie znikają a auto jak nie jeździło tak nie jeździ.

Sztanga chodzi w miarę lekko, gdy włączę silnik N75 zasysa ją do góry (jeśli działa). Turbo wtedy gwizda ładnie ale z powodu błędu czujnika podciśnienia doładowania (G71) nadal mam max 3 tys obrotów i do 70 kmh rozpędzę się po 2 minutach. Nigdy nie miałem problemu z turbiną, nie było przeładowań a auto miało swoją moc. Zresztą nie wydaje mi się, że to problem z turbo bo nie ma co nią sterować póki co..

Moje pytania:
- czy zwarcie do masy oznacza przetarte kabelki czy też coś zupełnie innego. Jeśli odłączę wtyczkę mam "zwarcie do plusa" więc chciałbym mieć pewność czego szukać. Nie zawsze opis błędu odpowiada rzeczywistości.
- Czy kable od w/w elementów czyli N18/N75/G71 spotykają się w jakimś wspólnym miejscu np. w jednej wtyczce przy ECU? Które to piny? Same wtyczki przy czujnikach też wymieniłem na wszelki wypadek.
- Co steruje tymi czujnikami? Tylko ECU ? Bo przeczytałem gdzieś że przekaźnik pompy paliwa (u mnie niebieski 202) steruje tymi zaworkami.. wymieniłem go ale bez efektu.
- jak sprawdzić poprawność napięcia lub zwarcie na wtyczce od G71? Mam 4 przewodową.

Help
<smutny>

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 08 wrz 2017, 15:17

Znalazłeś przyczynę? Aktualnie mam ten sam problem z audi mojego taty. Może coś podpowiesz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga