Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 1.8T projekcik swap - porada

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
szczesiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 kwie 2014, 18:43
Lokalizacja: Łódź

[A6 C5] 1.8T projekcik swap - porada

Post autor: szczesiu » 04 wrz 2017, 13:03

Cześć,
postanowiłem zrobić upgrade u mnie w furze i do 1.8 dorzucić literkę T. Pomyślałem, że najlepszą opcją będzie kupno anglika z kompletnym 1.8T i swap. Anglika już mam silnik działa, pali dobrze, chodzi równo (czasami ma jakieś czkawki i faluje, po przegazowaniu ok - przepływomierz do sprawdzenia). Silnik APU, 170tyś mil = ~270tyś km. Na kompie w zasadzie poważniejszych błędów nie było/nie ma. Jedyne co z takiego oprzyrządowania to przepływka - pokazuje zbyt mało powietrza. 115 i 118 sprawdzałem - turbo wstaje. Nie wiem czy trzyma dobre parametry bo logów w trasie za bardzo nie zrobię. Ale wszystkie podzespoły w zasadzie przy demontażu można sprawdzić.

Przed przystąpieniem do prac właściwych postanowiłem fizycznie zweryfikować kilka rzeczy w silniku. Zmierzyłem kompresję i niestety trochę się rozczarowałem.
Pomiar na sucho pokazał odpowiednio (3 próby pod rząd - średnia) - 1 gar 10bar, 2 gar 10,5bar, 3 gar 10,75bar, 4 gar 10bar. W kolejności od rozrządu licząc. Później próba z olejem (5-10ml na gar 30 sek przed każdym pomiarem - 2 próby) - 1 gar 14 bar, 2 gar 13,75 bar, 3 gar 13,75 bar, 4 gar 13. Oczywiście motor zagrzany, warunki tak jak należy - wykręcone wszystkie świece, gaz podłoga i kręcenie 5-10sek, kilka aku (full) na zmianę.

Odchyłki pomiędzy cylindrami na sucho nie są duże, więc w teorii jest ok. Dla silników APU powinniśmy mieć 7-13 barów. Więc jest średnio. Dodatkowo wynik próby olejowej sugeruje nieszczelności na pierścieniach. Auto pali dobrze, ale niestety nie wiem ile bierze oleju. Ciężki orzech do zgryzienia, bo chciałbym ten silnik przy okazji podmianki trochę poprawić (wszelkie uszczelnienia), zrobić rozrząd, wyczyścić miskę + smok. W perspektywie czasu dążyłbym do wyciągnięcia 200KM+ (stage 2), ale nie wiem czy opłaca mi się łupać z tym motorem.

To co jeszcze mam w planach zrobić to test uszczelki pod głowicą i pomiar ciśnienia oleju.

Chciałbym zapytać Was drogich forumowiczów o opinię w tym temacie. Opłaca się to ciągnąć dalej i inwestować w motor? Pewnie po przekładce sporo rzeczy by się wyjaśniło i wiedziałbym czy iść dalej czy nie. Dla mnie na pewno szkoda jest zachodu jeśli mam dołożyć sobie te parę koni i zmienić na motor w gorszej kondycji i na tym poprzestać. Obecne 1.8 choć nie zachwyca osiągami jest w bardzo dobrej kondycji - pali jak trzeba, brak wycieków, brak błędów - nie ma się do czego przyczepić.
Macie może jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić w tym silniku? Wyciągał go na pewno będę z fury tak czy siak, bo kupiłem go również z myślą o pobawieniu się w mechanikę, więc mogę go nawet rozłożyć na części składowe i sprawdzić co w trawie piszczy.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie/odpowiedzi. Pozdrawiam!

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 10 wrz 2017, 22:29

Może zalej naftę na 2 dni co cylindrów (pamiętaj o dolewaniu). Jak szybko spłynie to masz pierścienie do roboty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja