Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Szrpanie przy ruszaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

[ TIP+Q] Szrpanie przy ruszaniu

Post autor: Krzysiora97 » 03 wrz 2017, 11:12

Witam, mam nietypowy problem z moim tipem szukałem tematów na forach ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. A więc jeśli silnik jak i skrzynia są zimne odpalam i bezproblemowo jadę, ruszam, zmienia biegi bardzo płynnie, na D pełznie bardzo dobrze ale po nagrzaniu oleju w skrzyni dojeżdżam do skrzyżowania zatrzymuje się lewarek w pozycji D, ruszam dodając gazu następuje bardzo mocne szarpnięcie (w zależności ile gazu dodam) i auto rusza. Jeśli będę powolutku dodawał gazu do ok 1 tyś aż "zasprzęgli" to mogę ruszyć płynnie. To samo dzieje się z biegiem wstecznym muszę bardzo delikatnie operować gazem żeby ruszyć bez szarpnięcia. Dodatkowo po nagrzaniu mam wrażenie ze wyraźnie słabiej "pełznie" na D. Przy jeździe wskazówka obrotomierza nie faluje, nie ślizga się żaden bieg, przełącza bardzo płynnie. Olej w skrzyni zmieniłem bo chyba od nowości nie wymieniany było bardzo dużo syfu i szarpanie trochę ustało ale później znowu powróciło. Po podłączeniu pod komputer brak błędów raz wyskoczył błąd "błędny współczynnik przełożenia 1 biegu" i skrzynia wpadła w tryb awaryjny po usunięciu skrzynia dalej szarpała przy ruszaniu błąd nie powrócił ale stało się to raz w ciągu 7 tyś km. Na myśl przychodzi mi uszkodzona płyta zaworowa lub któryś z zaworków. Co o tym sądzicie? :|

szerszen11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2017, 18:17
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: szerszen11 » 03 wrz 2017, 18:40

plukali ci skrzynie przed zalaniem nowym olejem? jezeli nie to byc moze nowy olej rozpuscil zalegle nieczystosci ktore z kolei lubia zaburzyc prace elektrozaworow ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 wrz 2017, 21:08

Jeśli skrzynia jest już zużyta, to nawet płukanie nie pomoże <uoee> . W przypadku tiptronica wystarczy regularna statyczna wymiana co 60 tysięcy km i nie będzie problemu. Możesz ewentualnie spróbować jeszcze raz wymienić olej. Na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc. Jaki olej w ogóle został użyty?

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 04 wrz 2017, 17:43

Olej został wymieniony metodą statyczną. Porządnie rozgrzałem silnik jak i skrzynię po czym od razu spuściłem olej, zdjąłem miskę wraz z filtrem i zostawiłem na noc co miało wykapać to skapało. Na następny dzień wlałem olej według poradnika z forum i vagiem. Olej to Ravenol 5/4 HP Fluid normy VW/Audi G052162 A1/ A2/ A6

- VW TL 52 162

szerszen11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2017, 18:17
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: szerszen11 » 05 wrz 2017, 01:05

Olej w skrzyni zmieniłem bo chyba od nowości nie wymieniany było bardzo dużo syfu i szarpanie trochę ustało ale później znowu powróciło.


ja bym zaproponowal wymiane dynamiczna :) tym bardziej ze olej nie byl dlugo zmieniany no i zabrudzony .

Wmoim przypadku wygladalo to tak ,gosciu od ktorego ja kupilem osobiscie ja sprowadzal mnial ja 7 lat no i powiedzial ze oleju sie nie wymienia wogole <mysli> to mialem pewnosc ze on napewno nic nie wymienial <lol> .Pomimo ze pracowala bez zastrzezen pierwsze co olej wymiana dynamiczna ,spuszczony olej okazal sie w bardzo dobrej kondycji bez zabrudzen syfu wieec musial byc wymieniany przed sprowadzeniem do pl ,

Dlatego jedz do warsztatu rzuc 870 pln (tyle mnie to wyszlo tez zalewana byla ravenolem :) ) i wymien ten olej ktory zmieszales z syfem zanim cos sie rozleci.

mi ddo skrzyni po plukaniu wlazlo jakies 10, 11 litrow kurde nie chce sklamac ale jakos tak

a tobie ile weszlo oleju po wymianie statycznej?

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 24 wrz 2017, 15:02

A macie jakiś dobry warsztat w okolicy Żywca lub Bielska Białej? ;) Mi weszło chyba 5,5L jak dobrze pamietam

[ Dodano: 2017-09-24, 15:02 ]
Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy coś porobiłem ale szukając modułu komfortu zajrzałem do czarnej puszki pod nogami pasażera i omyłkowo go wyjąłem co później okazało się ze to sterownik skrzyni. Założyłem go z powrotem i wyciągałem moduł komfortu. Później bawiłem się vagiem bo chciałem sobie zakodować funkcje zmiany biegów na kierownicy gdy lewarek jest w pozycji D i co prawda tego nie udało mi się zakodować ale skrzynia przestała szarpać przy ruszaniu jak i cofaniu <rotfl> Nie wiem czy kodowanie coś zmieniło w jej pracy czy odłączanie akumulatora czy może poruszanie wtyczką przy sterowniku <mysli> I oczywiście na jak długo pomoże <uoee>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2017, 21:54

Odłączenie akumulatora wykasowało adaptację skrzyni i na pewien czas będzie lepiej, ale gdy skrzynia nauczy się z powrotem, to wróci do tego samego stanu. Dlatego zawsze po wykonaniu adapacji jest o wiele lepiej, ale po kilku tysiącach kilometrów będzie jak wcześniej.

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 17 mar 2018, 21:53

Odgrzeje kotleta :) Problem okazała się pęknięta płyta zaworowa która nie trzymała ciśnienia po wymianie tip chodzi jak złoto <lol>

kosting1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2018, 13:41
Lokalizacja: Bolesławiec

Szarpanie 2.8 c5 aut

Post autor: kosting1 » 22 mar 2018, 14:07

Witam u mnie nie rozszyfrowalem jeszcze czy mam Tipa czy Multi. ale jest to samo. Zapinam D wciskam gaz ,szarpniecie i jade do przodu. Nie mam pojecia co moze byc powodem. Nie robilem serwisu olejowego gdyz auto mam drugi dzien.
Podczas jazdy zmienia biegi ladnie. Czy moja skrzynia konczy zywot? czy moze to hydrokinetyka ? Jak ktos mial z Tym stycznosc to prosze o porade abym zrobil co trzeba bez zbednych wymian po omacku. Pozdrawiam[/code]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga