Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

3.0 TFSi, S-Tronic, błąd w skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 26 sie 2017, 15:45

amisz pisze:Damos tuning skrzyni tez robili?
co rozumiesz przez "tuning skrzyni"?
Zmienili soft w skrzyni na taki, który bardziej sprzęgła dociska.
Ponadto - przed tym w skrzyni wymieniono mechatronikę i nowy kosz ze sprzęgłami.

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 26 sie 2017, 22:11

Przewaznie robia tylko tuning sterownika silnika o skrzyni nie slyszalem wiec stad pytanie

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 26 sie 2017, 22:17

amisz pisze: o skrzyni nie slyszalem wiec stad pytanie
program w skrzyni był zmieniany, by zwiększyć ciśnienia dociskające tarcze oraz skrócić czasy przełączeń i zmniejszyć uślizg. To wszystko miało na celu wydłużenie życia skrzyni po podniesieniu mocy i oddalenie problemu z przypalonymi tarczkami i przegrzanym sterownikiem skrzyni.
gregor10 pisze:"[...]odblokowanie limiterow momentu obrotowego, przyspieszenie zmiany biegow,przystosowanie jej do nowej mocy krotko mówiąć[...]
inny opis pisze:- optymalizacja limiterów momentu obrotowego
- Zmiana limitera obrotów w trybie D , S i Tiptronic
- skrócenie czasu zapięcia biegu gdy uprzednio był w pozycji Neutral lub Parking
- Skrócenie czasu zmiany biegów do góry i do dołu(redkucji) w Trybie D
- Skrócenie czasu zmiany biegów do góry i do dołu(redkucji) w Trybie S
- Skrócenie czasu zmiany biegów do góry i do dołu(redkucji) w Trybie Tiptronic

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 27 sie 2017, 12:41

Kto ci to robil takie cuda i jakie są koszta?

Co w rzeczywistosci daly te zabiegi poza teoria?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 27 sie 2017, 22:41

amisz pisze:Kto ci to robil i jakie koszty?
Pisałem już kilka razy kto :)
http://gregor10.pl/
Koszt wymiany kółka kompresora, świec zapłonowych, chipowania silnika to jakieś.... 3300 PLN
Kost softu w szkrzyni i adaptacji - 500 PLN (o ile dobrze pamiętam)
amisz pisze:Co w rzeczywistosci daly te zabiegi poza teoria?
O tym też już pisałem :)
Czuć dużą różnicę w mocy (większa). Auto... lepiej przyspiesza. Bardziej wgniata w fotel. Ma lepsza reakcję na pedał gazu. Nie wiem, jak jeszcze opisać efekty chipowania silnika? :)

Druga rzecz - to płynna praca skrzyni (brak okazjonalnego poszarpywania przy zatrzymywaniu się). Po adaptacji wykonanej w ASO (po wymianie mechatroniki i sprzęgieł) było lepiej niż przed nią, lecz po kilku dniach szarpanie wróciło. Po customowym sofcie skrzyni - od ok. 2 m-cy nie było ani jednego szarpnięcia.
Samego większego ciśnienia na sprzęgłach nie czuć.
Obrazek

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 27 sie 2017, 22:48

Dzieki za wyjasnienie chodzilo mi tylko o chip skrzyni jakie sa różnice :)

wawe

Post autor: wawe » 21 gru 2017, 21:35

Witam kolego Amisz,

Jak tam się sprawuje skrzynia po zmianie softu czy nadal jest super?

Mam problem czasami z twardą redukcją z 3 na 2 i chyba taki soft by pomógł.

Dzięki za info.

[ Dodano: 2017-12-21, 21:35 ]
Panowie,

Zrobiłem aktualizacje softu sterownika skrzyni a potem adaptację VCDS która po wgraniu nowego softu poszła już cała i skrzynia pracuje idealnie.
Koszt w ASO 215 pln.

Polecam aktualizacja sterownika pomaga na szarpnięcia przy redukcjach etc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja