Wymiana oleju w dyferencjałach + torsen - A6C5 2.7BT Q Tip.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 sie 2015, 02:04
- Imię: Bartłomiej
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Cześć.mat1324 pisze:Proszę o to instrukcje << klik >>. Ogólnie to nie znalazłem żadnych instrukcji do S4 związanych z przeniesieniem napędu. Instrukcja, która dotyczy manualnej skrzyni odnosi się do tej samej skrzyni, ale montowanej w A6. Samych instrukcji do S4 jest bardzo mało, ok. 30% tego co powinno być. Potrzebujesz numery części też?
Czy możesz jeszcze raz udostępnić instrukcję odnośnie obsługi skrzyni itp. Ponieważ w linku powyżej znajduje sie instrukcje odnośnie demontażu podsufitki, bocznych słupków itp. nic na temat skrzyni. Chciałbym wymienić olej w przednim mechaniżmie różnicowym. Przyglądałem się, byłem "pod autem" i nigdzie nie znalazłem korka spustowego, tylko kontrolny/wlewowy.
Byłbym wdzięczny za pomoc. poj. 4.2 kod silnika ANK kod TIPa FDB.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogólnie nie wiem co się stało, ale to nie pierwszy przypadek, że linki się pozmieniały
. Link wskazywał do dobrego pliku, ponieważ Mazdomania pobierała i było wszystko
.
W przypadku przedniego napędu nie ma korka spustowego. Według instrukcji należy odkręcić prawą pokrywę, z której wychodzi półoś i spuścić cały olej. Niestety, aby to zrobić, to trzeba trochę rzeczy zdemontować, a potem wymienić, np. oring pokrywy. Druga opcja to odkręcenie korka kontrolnego/wlewowego i odessanie za pomocą pompki całego oleju. Wymieniałem w ten sposób u siebie olej w przednim napędzie i udało mi się odessać prawie cały
. Przy sprawdzaniu poziomu oleju (w Twoim przypadku) należy rozgrzać go do ok. 60*C i wtedy musi sięgać do dolnej krawędzi otworu. Przedni napęd należy zalać olejem G 052 145. W ELSIE piszą, że pojemność wynosi ok. 1.3 l, więc musisz kupić 2x 1l.


W przypadku przedniego napędu nie ma korka spustowego. Według instrukcji należy odkręcić prawą pokrywę, z której wychodzi półoś i spuścić cały olej. Niestety, aby to zrobić, to trzeba trochę rzeczy zdemontować, a potem wymienić, np. oring pokrywy. Druga opcja to odkręcenie korka kontrolnego/wlewowego i odessanie za pomocą pompki całego oleju. Wymieniałem w ten sposób u siebie olej w przednim napędzie i udało mi się odessać prawie cały

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 sie 2015, 02:04
- Imię: Bartłomiej
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Cześć.mat1324 pisze:Ogólnie nie wiem co się stało, ale to nie pierwszy przypadek, że linki się pozmieniały. Link wskazywał do dobrego pliku, ponieważ Mazdomania pobierała i było wszystko
.
W przypadku przedniego napędu nie ma korka spustowego. Według instrukcji należy odkręcić prawą pokrywę, z której wychodzi półoś i spuścić cały olej. Niestety, aby to zrobić, to trzeba trochę rzeczy zdemontować, a potem wymienić, np. oring pokrywy. Druga opcja to odkręcenie korka kontrolnego/wlewowego i odessanie za pomocą pompki całego oleju. Wymieniałem w ten sposób u siebie olej w przednim napędzie i udało mi się odessać prawie cały. Przy sprawdzaniu poziomu oleju (w Twoim przypadku) należy rozgrzać go do ok. 60*C i wtedy musi sięgać do dolnej krawędzi otworu. Przedni napęd należy zalać olejem G 052 145. W ELSIE piszą, że pojemność wynosi ok. 1.3 l, więc musisz kupić 2x 1l.
Dzięki za odpowiedź. Pisząc "przedni napęd" masz na myśli przedni mechanizm różnicowy? a co z "Torsenem"? Jest możliwość, żeby tą instrukcję jeszcze podlinkować?
[ Dodano: 2017-08-29, 00:46 ]
Cześć.Mazdomania pisze:Bardzo dziękuję za instrukcjeJak będę w domu to na spokojnie zrzucę sobie na kompa.
Jedynie numer od podpory wału do C5 jakby Ci się chciało zerknąć.
Masz jeszcze tą instrukcję, możesz się podzielić

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kolega ma silnik ANK, skrzynię FBD i most EUU. Mała porcja instrukcji << link >>. W razie czego mogę podesłać numery części (np. olej, filtr korki, itp.), jeśli będziesz oczywiście potrzebować
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 sie 2015, 02:04
- Imię: Bartłomiej
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Genialnie, wielkie dziekimat1324 pisze:Kolega ma silnik ANK, skrzynię FBD i most EUU. Mała porcja instrukcji << link >>. W razie czego mogę podesłać numery części (np. olej, filtr korki, itp.), jeśli będziesz oczywiście potrzebować.




A wiesz może jeszcze co ile wymieniać olej w poszczególnych przekładniach?
W instrukcji jest napisane, że "wymiana tylko po naprawie", ale... oleje się wymienia.