[ AKN 2.5 150 KM] Bardzo ważna sprawa
[ AKN 2.5 150 KM] Bardzo ważna sprawa
Witam serdecznie dzisiaj zabrałem się za wymianę miski olejowej w C5 po zdemontowaniu miski troszkę się zdziwiłem ponieważ na dnie leżały 2 malutkie części nie mam zielonego pojęcia co to może być nie chce odpalać samochodu szczerze mówiąc trochę się boje ze se coś stanie dlatego wole napisać do was może ktoś miał ten sam problem proszę o pomoc z góry dziękuje na dole są dodane 2 zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://autobeztajemnic.pl/img/galerie/u ... tki_ok.jpg
tzw pestka znajduje się pomiędzy trzonkiem zaworu a dźwigienką zaworową i teraz tak, masz informacje a może nawet sam przerabiałeś temat wytartych wałków rozrządu ? bo jeśli dawno temu ktoś tam zaglądał to pewnie masz wałki wytarte zrobił się luz i wypadły, lub hydraulika nie domaga, niby ma być wieczna jednak po ok 150 tys km według mnie do kompletnej wymiany, albo komuś poprostu wpadło w silnik bo był nie uważny, tak czy siak warto dla ściągnąć pokrywy zaworów i zainteresować się tematem, jeśli ci wypadły to masz racje nie uruchamiaj silnika bo zrobisz sobie "ku ku" o ile już coś nie jest uszkodzone bo nie wiadomo kiedy to ewentualnie wypadło i ile czasu z tym jeździsz, samochód normalnie pracuje ? nic się nie tłucze/klepie w silniku szczególnie w okolicy pokryw zaworowych ? trzyma moc ? pokrywy zaworów w górę i zweryfikuj to sobie.
tzw pestka znajduje się pomiędzy trzonkiem zaworu a dźwigienką zaworową i teraz tak, masz informacje a może nawet sam przerabiałeś temat wytartych wałków rozrządu ? bo jeśli dawno temu ktoś tam zaglądał to pewnie masz wałki wytarte zrobił się luz i wypadły, lub hydraulika nie domaga, niby ma być wieczna jednak po ok 150 tys km według mnie do kompletnej wymiany, albo komuś poprostu wpadło w silnik bo był nie uważny, tak czy siak warto dla ściągnąć pokrywy zaworów i zainteresować się tematem, jeśli ci wypadły to masz racje nie uruchamiaj silnika bo zrobisz sobie "ku ku" o ile już coś nie jest uszkodzone bo nie wiadomo kiedy to ewentualnie wypadło i ile czasu z tym jeździsz, samochód normalnie pracuje ? nic się nie tłucze/klepie w silniku szczególnie w okolicy pokryw zaworowych ? trzyma moc ? pokrywy zaworów w górę i zweryfikuj to sobie.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
więc jeśli nie masz wątpliwości co do pracy silnika i według ciebie jest wszystko jak powinno no to faktycznie masz może szczęście i ten co tam grzebał był nie uważny i mu to tam wpadło, ale powiem ci tak, gdyby to mnie spotkało to spokoju by mi to nie dało i już dawno bym ściągnął pokrywy zaworów żeby się upewnić że jest ok, w dodatku z racji tego że rozmawiamy o silniku AKN tym bardziej bym to zrobił celem nawet samej weryfikacji wałków w jakim są stanie, wybór należy do ciebie kolego.
p.s coś co mi jeszcze spokoju nie daje tzn to jest szczegół, ale sobie popraw żeby nikogo nie wprowadzało w błąd, jeśli masz 2.5 TDi w automacie i dodatkowo napęd Quattro (4x4) to masz skrzenie Tip-Tronic natomiast jak nie masz napędu na 4 "buty" tylko na 1 oś to masz Multitronic tyle od mnie, gdybyś się decydowała na weryfikacje wałków i sprawdzenia tych podkładek, a do końca nie wiedział co i jak zdemontować to pisz pod postem, pomogę, pozdrawiam.
p.s coś co mi jeszcze spokoju nie daje tzn to jest szczegół, ale sobie popraw żeby nikogo nie wprowadzało w błąd, jeśli masz 2.5 TDi w automacie i dodatkowo napęd Quattro (4x4) to masz skrzenie Tip-Tronic natomiast jak nie masz napędu na 4 "buty" tylko na 1 oś to masz Multitronic tyle od mnie, gdybyś się decydowała na weryfikacje wałków i sprawdzenia tych podkładek, a do końca nie wiedział co i jak zdemontować to pisz pod postem, pomogę, pozdrawiam.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
nie ma za co po to istnieje forum aby pomagać i wspierać swoją wiedzą ja rozkręciłem ten silnik do najmniejszej śrubki i odbudowywałem od nowa co prawda nie akn lecz ake, ale różnica jest tylko w poprowadzeniu kanałów olejowych i ot cała filozofia lecz mniejsza z tym, cieszę się ze "uratowaliśmy" następne serce 2.5 TDi od śmierci ja jeszcze prócz tych wałków zafundował bym też nową hydraulikę, wiem że nie mały koszt, ale spokój na lata i koniecznie jak najlepsza oliwa do silnika koniecznie 5W40 lub 5W30 to ci te wałki długo pożyją, olej tutaj jest wyrocznią, no nic działaj dalej kolego, pozdrawiam trzymaj sie
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga