Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARE 2.7 250 KM] Za mocne dociągnięcie wałka rozrzadu skutki

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

[ARE 2.7 250 KM] Za mocne dociągnięcie wałka rozrzadu skutki

Post autor: Quattross » 21 sie 2017, 09:13

Witam po wymianie uszczelniaczy zaworowych składam z powrotem , skręciłem mostki dosyć mocno tak jak były ale teraz przy ustawianiu rozrządu wałki ciężko się kręcą . Z jakim momentem powinny być dokręcone ? Co jeśli zostawie tak jak jest ? będą się przycierać czy sie ułożą ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sie 2017, 18:05

Śruby powinny być dokręcone momentem wynoszącym 10 Nm.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 22 sie 2017, 17:07

Nie można ich za mocno dokręcić bo prędzej gwint się zerwie w głowicy, niż (mostki; panewki) będą taki opór stwarzać. Doświadczyłem kiedyś takiego efektu. Sprawdź czy wszystkie panewki są na właściwych miejscach i czy nie obróciłeś ich. Nieraz brakuje kołków ustalających i da się odwrotnie panewkę przykręcić. Takie błędy skutkują klinowaniem się wałka.

Co do 10Nm. hmmm pewnie taka wartością były kręcone luźne śruby których wiele napotkałem już:) Ważne aby sprawdzić gwinty nowe śruby i na wyczucie. Mała grzechotka złapana jak najbliżej nasadki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja