1.8 T Szarpie i przerywa na wysokich obrotach
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
to może zalać naftę do cylindra ?Ziomek pisze:Może być zapieczony pierścień na cylindrze ze słabą kompresją
spuściłem trochę oleju z silnika bo miałem ponad stan a wyczytałem że to też może być powodem , jak rozmawiałem z mechanikiem to zrobił oczy że tylko na 400km starcza świeca , jak sam mówił to ten najsłabszy cylinder nie jest wcale taki słaby widział takie co mają po 7 i śmigają .
generalnie dlaczego pierścień mógł się zapiec , leje motula 10w40 i olej zmieniam co 6tys
a i zapomniałem dodać " nic mi oleju nie ubywa "
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Może się mylę ale ale olej dobry i często wymienianyZiomek pisze:Do 1.8T leje się przy normalnej jeździe 5w40
Spoko o takie właśnie podpowiedzi chodzi , po nitce do kłębka i się zobaczyZiomek pisze:Nie wiadomo czy zapiekło pierścień, to tylko taka moja teoria,
Ponad 40 tys na tym programie i nie było problemu dopóki nie ukręciłem świecy na tym cylindrzeZiomek pisze:Dodatkowo masz program, może źle napisany?
Pany wszelkie rady i porady mile widziane , może to pierdoła może coś z zasilaniem cewek może coś , wszystko sprawdzę ale remont silnika odpada , nie mam na to kasy , jak będzie konieczność ostateczna to kupę sinik i wstawię
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
może i zapieczony pierścień ale zastanawia mnie też mizerne ciśnienie na 3 cyl(nie wiele większe niż na 2), ja bym wziął pod uwagę jeszcze jedną możliwość - wypalone zawory lub gniazda od lpg(bo pisałeś że masz lpg). Znaczy przez źle wyregulowaną instalkę lub źle dawkujący gaz wtryskiwacz.Patryk1981 pisze:Ziomek napisał/a:
Nie wiadomo czy zapiekło pierścień, to tylko taka moja teoria,
Spoko o takie właśnie podpowiedzi chodzi , po nitce do kłębka i się zobaczy
Wrzuć zdjęcie tej padniętej świecy- tzn samych elektrod.
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
i to też możliwe a nawet bardzoPieterB pisze:wypalone zawory lub gniazda od lpg
żadna z tych świec nie ma więcej przebiegu niż 400km , wszystkie nowe jedna z nich pfr7q i testowa boscha wszystkie pochodzą z 2 cyl, resztę wyrzuciłem w sumie około 8 szt
https://images82.fotosik.pl/760/c02dff8295479846.jpg
https://images82.fotosik.pl/760/29c2fb3eff6061a6.jpg
https://images82.fotosik.pl/760/9695078ada40be3e.jpg
https://images81.fotosik.pl/758/ec852dbfdbe662c9.jpg
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Łukasz zrobiłem to jakieś 4 świece temu z 2go dałem na 1 i benzynowe też pozamieniałem i nic to nie zmieniło , zapomniałem to dopisać wcześniejŁukasz13 pisze:Pisałem Ci wczesniej żeby skontrolować wtryskiwacz gazu na drugim cylindrze, możesz w sumie zamienić wtryski miejscami i obserwować co się będzie działo.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
troszkę słabo widać same elektrody ale na tym jednym zdjęciu widać dość dobrze jak pierwsza świeca jest kaput w porównaniu do 2
Przy tak małym przebiegu nie powinno tak być i podejrzewam że tam dużo większe spustoszenie jest skoro tak świecę spaliło.
Ps a czemu te świeca takie różne - znaczy różnych firm?
Przy tak małym przebiegu nie powinno tak być i podejrzewam że tam dużo większe spustoszenie jest skoro tak świecę spaliło.
Ps a czemu te świeca takie różne - znaczy różnych firm?
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
wiesz ta akurat się bardzo naraziła i pierdykłem nią o ziemie ten drugi pręcik od masy dobił do tej środkowej i ją zagniótł wyprostowałem ją na potrzeby zdjęć i koloru ,generalnie wyglądała jak pozostałe , chciałem zwrócić uwagę na kolor porcelany na niej
dwie to NGK PFR6Q
! bosch DUBLE PLATINUM
i NGK PFR7Q tą wsadziłem ze względu na większą ciepłote
no wiesz kombinowałem z tym cylindrem , na pozostałych 3 cyl nie ma problemu
[ Dodano: 2017-08-22, 19:01 ]
Pany to jak rozbierać silnik czy co radzicie ?
dwie to NGK PFR6Q
! bosch DUBLE PLATINUM
i NGK PFR7Q tą wsadziłem ze względu na większą ciepłote
no wiesz kombinowałem z tym cylindrem , na pozostałych 3 cyl nie ma problemu
[ Dodano: 2017-08-22, 19:01 ]
Pany to jak rozbierać silnik czy co radzicie ?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Zrobione , po wlaniu oleju do cylindra ciśnienie wzrosło do 10,5 , teraz pytanie ,czy uszczelniło pierścienie czy skleiło zaworyZiomek pisze:Wcześniej próba olejowa
[ Dodano: 2017-08-24, 23:47 ]
Panowie widzę że brak pomysłów, w sumie nic dziwnego bo mi też nic już nie świta , coś czuję że w niedalekiej przyszłości będziecie się golić żyletkami z audi
[ Dodano: 2017-08-25, 12:09 ]
panowie to jest świeca bosch przeleciała jak na razie 300km i puki co działa , ale pokrywa się zielonkawym nalotem dodaje fotke , może admin zrobi tak że będzie normalnie widoczna bo ja nie umiem , co sądzicie po jej wyglądzie
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 21:08 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Patryk1981, Zwykle biały lub zielonkawy nalot robi się gdy płyn chłodzący idzie do komory spalania.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
lub spala ołów , mam kolejne teorie , jako że ten cylinder miał zerwany gwint i jest wstawiona tulejka może ma przedmuchy , przeczytałem wszystko co w necie odnośnie świec , może być źle obsadzona tulejka , może być niedomykający się zawór , może być jeszcze za dużo oleju w silniku i słaby cylinder zarzuca .PieterB pisze:Zwykle biały lub zielonkawy nalot robi się gdy płyn chłodzący idzie do komory spalania.
Faktycznie po zdjęciu głowicy było widać pęknięcie na tym cylindrze ,ale gość ,który to regeneruje powiedział że sprawdzał ciśnieniowo i jest ok i nie wymaga spawania , w sumie to już sam nie wiem czy targać czapkę czy od razu szukać motoru , możliwości jest wiele pytanie co zrobić aby nie umoczyć kasy , wcale się nie dziwię że mały ruch w moim temacie , temat jest totalnie dziwny i nie zrozumiały .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Patryk1981, w sumie sam też nie wiem na co tu się zdecydować
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!