jaki Akumulator do A6 C6 2.4 BDW avant
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:45
- Lokalizacja: 3City
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Przerabiałeś temat, czyli co konkretniej obadałeś w sprawie akumulatora odpowiedniego ?
Może ten mój jest zbyt pojemny i alternator nie jest w stanie mi go dobrze doładować tym bardziej że auto robi krótkie ogólnie miejskie odcinki.
Też się zastanawiam nad nowym ale już mniej pojemnym ponieważ teściu ma również A6C6 ale z silnikiem 3.0 TDI i u niego fabrycznie jest aku tej pojemności co u mnie. Diesel to normalne że taki ma ale boja skromna benzynka i ten aku to chyba trochę za dużo.
W sklepach motoryzacyjnych dla tego silnika też mają przewidziane aku w swoich katalogach typu po 80A
Teraz jestem w pracy innym autem więc nie mam jak podać numer vin ale wyślę ci abyś napisał mi co fabryka przewidziała.
Muszę sprawdzić czy z kodowaniem wszystko ok.
Może ten mój jest zbyt pojemny i alternator nie jest w stanie mi go dobrze doładować tym bardziej że auto robi krótkie ogólnie miejskie odcinki.
Też się zastanawiam nad nowym ale już mniej pojemnym ponieważ teściu ma również A6C6 ale z silnikiem 3.0 TDI i u niego fabrycznie jest aku tej pojemności co u mnie. Diesel to normalne że taki ma ale boja skromna benzynka i ten aku to chyba trochę za dużo.
W sklepach motoryzacyjnych dla tego silnika też mają przewidziane aku w swoich katalogach typu po 80A
Teraz jestem w pracy innym autem więc nie mam jak podać numer vin ale wyślę ci abyś napisał mi co fabryka przewidziała.
Muszę sprawdzić czy z kodowaniem wszystko ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:45
- Lokalizacja: 3City
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Najlepiej jakbyś przesłał mi wlepkę z bagażnika lub z książki serwisowej. Przeważnie proponują większy, ponieważ kiedyś tak się robiło, aby na pewno nie zabrakło prądu. W przypadku C6 i nowszych tak to nie działa .
[ Dodano: 2017-08-17, 16:22 ]
Kolega przemek822 przesłał mi na PW swój numer VIN i okazało się, że fabrycznie miał zamontowany akumulator o pojemności 80 Ah. Widocznie ktoś włożył akumulator 110 Ah tylko dla sztuki. Jeśli chcesz kupić nowy, to wystarczy Tobie np. VARTA Blue Dynamic 80 Ah 740 A. Warto też sprawdzić jakie masz teraz kodowanie w sterowniku, ale powinno być zakodowane na 80 Ah, ponieważ w przeciwnym razie nie byłoby problemów z akumulatorem. Jest to taki sam aku jaki posiada kolega mariuszkunc.
[ Dodano: 2017-08-17, 16:22 ]
Kolega przemek822 przesłał mi na PW swój numer VIN i okazało się, że fabrycznie miał zamontowany akumulator o pojemności 80 Ah. Widocznie ktoś włożył akumulator 110 Ah tylko dla sztuki. Jeśli chcesz kupić nowy, to wystarczy Tobie np. VARTA Blue Dynamic 80 Ah 740 A. Warto też sprawdzić jakie masz teraz kodowanie w sterowniku, ale powinno być zakodowane na 80 Ah, ponieważ w przeciwnym razie nie byłoby problemów z akumulatorem. Jest to taki sam aku jaki posiada kolega mariuszkunc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli zamontowany jest większy akumulator niż wynika to z kodowania, to będzie on niedoładowany, ponieważ sterownik myśli, że jest to 80 Ah i więcej go nie ładuje. Z drugiej strony nie możesz zostawić sobie 110 Ah, ponieważ masz za słaby alternator, który z kolei nie będzie w stanie go naładować. Fabrycznie masz alternator 150 A, a przy akumulatorach 110 Ah montowany jest 180A.
Panowie.
Też mam oryginalny aku chyba od nowości. Oznaczenie w całości jest takie.
000 915 105 DH
12v 80Ah 380A DIN
640A EN/SAE
VOLKSWAGEN Original Batterie
Czy ten VARTA BLUE DYNAMIC 80 AH 740A 80ah będzie ok? I czy trzeba będzie go kodować? W moim mieście mechanicy nie należą do najlepszych i obawiam się że z kodowaniem będę musiał się gdzieś wybrać dalej.
Może jeszcze VIN podam
WAUZZZ4F75N062714
Też mam oryginalny aku chyba od nowości. Oznaczenie w całości jest takie.
000 915 105 DH
12v 80Ah 380A DIN
640A EN/SAE
VOLKSWAGEN Original Batterie
Czy ten VARTA BLUE DYNAMIC 80 AH 740A 80ah będzie ok? I czy trzeba będzie go kodować? W moim mieście mechanicy nie należą do najlepszych i obawiam się że z kodowaniem będę musiał się gdzieś wybrać dalej.
Może jeszcze VIN podam
WAUZZZ4F75N062714
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:45
- Lokalizacja: 3City
O którym VAG5053 mówisz bo chyba ze 3 rodzaje wyskoczyły. W sumie może się skusze bo za chwilę też czeka mnie wymiana oleju i też trzeba szukać ogarniętego mechanika. Kiedyś kupiłem klona VCDS ale nigdy nie udało mi się go uruchomić. Być może przyszedł uwalony.mariuszkunc pisze:Gregooo, Warto sobie kupić VAG5053 na allegro i sam sobie kodujesz, kasujesz błędy, sprawdzasz co i jak w aucie, prosto, szybko, nie płacisz innym, zobacz wyżej jaki aku kupiłem, u mnie działa już rok bez problemu. Kodowanie poszło raz dwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:45
- Lokalizacja: 3City
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Fabrycznie miałeś akumulator o pojemności 80 Ah. Wydaje mi się, że ktoś już go zmieniał, ponieważ aku o numerach 000 915 105 DH jest stosowany dopiero od września 2009, ale kupił nowy w ASO. Po drugie aż tyle to nie wytrzyma akumulator . Jeśli kupisz taki sam, tzn. 80 Ah, to nie musisz nic kodować, ponieważ nie zmieniasz pojemności akumulatora. Możesz kupić np. VARTA Blue Dynamic 580 400 074 (80 Ah 740 A), który bez problemu wystarczy do Twojego auta. Podczas zmiany akumulatora podłącz drugi akumulator do złącz pod maską, aby nie stracić kilku kodowań, np. automatycznie opuszczanych szyb. Kolega mariuszkunc za moją namową kupił taki akumulator i wszystko jest . Możesz poczytać jest wpis kilka postów wyżej.Gregooo pisze:Panowie.
Też mam oryginalny aku chyba od nowości. Oznaczenie w całości jest takie.
000 915 105 DH
12v 80Ah 380A DIN
640A EN/SAE
VOLKSWAGEN Original Batterie
Czy ten VARTA BLUE DYNAMIC 80 AH 740A 80ah będzie ok? I czy trzeba będzie go kodować? W moim mieście mechanicy nie należą do najlepszych i obawiam się że z kodowaniem będę musiał się gdzieś wybrać dalej.
Może jeszcze VIN podam WAUZZZ4F75N062714
Ha, no właśnie wyżej pisałem o miejscowych pseudo mechanikach, byłem u jednego na robocie i odłączył mi akumulator na pół godziny. Pytałem go czy to bezpieczne. Stwierdził że nic się nie stanie. Wprawdzie auto normalnie pracuje ale być może straciłem jakieś ustawienia. Jak działa automatyczne opuszczanie szyb? Z opuszczaniem szyb to kojarzę tylko przycisk otwarcia auta, jak go przytrzymam to szyby się opuszczają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Automatyczne opuszczanie/podnoszenie szyb polega na tym, że krótkotrwałe naciśnięcie/pociągnięcie przycisku danej szyby powoduje jej samoczynny ruch i nie trzeba trzymać cały czas przycisku . Przydatne jest to przy płaceniu na bramkach autostradowych. Wystarczy wcisnąć i puścić przycisk, aby szyba opuściła się do samego końca. W drugą stronę jest tak samo. Wiele C6 nie ma tej funkcji, ponieważ kiedyś odłączono akumulator, bo przecież i tak nic się nie stanie .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga