Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BDG 2,5 163 KM] Słabo jedzie. Logi - proszę o opinie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Gac3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 lis 2015, 21:19
Imię: Szymek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oława

[BDG 2,5 163 KM] Słabo jedzie. Logi - proszę o opinie

Post autor: Gac3k » 13 sie 2017, 15:47

Witajcie

Od 3 tygodni jestem posiadaczem A6 C5 2.5 TDI V6 BDG 163KM. Autko słabo się zbiera u dołu i ma delikatne drgania na jałowym. Dodatkowo przy porannym rozruchu muszę kręcić ok 1-1,5s i pali ładnie, niestety z małym jasnym bączkiem. Na razie płynów i oleju nie ubywa. Auto ma nalot niby 300k km. Logi robiłem pierwszy raz VCDSem. Proszę o opinie:

Statyczne:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_mgih513.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_JUL3f.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_fIo31XK.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_W5QfS4Q.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_OY05A.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_u8131vj.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log-014_vw4MEE.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_eB16oa1.html

Statyczne basic settings:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_8Grb1J.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_lPr21K.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_ieiO94.html

Dynamiczne:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_paY3Nn3.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_CCR2391.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_N7C3F.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_SBXb784.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_7g43n.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_8U47ee.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_94t0Tkc.html

Zastanawia mnie:
-niskie ładowanie 13,6V
-masakryczne korekty wtrysków wzg wtrysku 2
-dziwne wskazania przepływomierza 600vs800 specified ? czyżby turbo ma przytkane kierownice i wymaga czyszczenia? Dodatkowo jak wciska się pedał gazu max na postoju to dopiero po chwili ok 1-2s rusza sztanga. Może to N75?
-poranny bączek przy odpaleniu, wiem że poprzedni właściciel wymieniał 2szt świec, akumulator i zauważyłem zaworki zwrotne przed filtrem powietrza

Z góry bardzo dziękuję.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 13 sie 2017, 21:37

Wiesz coś na temat kiedy był robiony rozrząd w tym silniku ? I dokładnie posprawdzaj wężyki podciśnieniowe .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Gac3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 lis 2015, 21:19
Imię: Szymek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oława

Post autor: Gac3k » 13 sie 2017, 21:41

Daniel1555 pisze:Wiesz coś na temat kiedy był robiony rozrząd w tym silniku ? I dokładnie posprawdzaj wężyki podciśnieniowe .
20 000km temu, mam fakturę na 2,7k, dosyć sporo rzeczy wymienił więc chyba dobrze zrobiony.
Jutro chcę wyczyścić przepływomierz - może jest zawalony. Wężyki też sprawdzę.

Awatar użytkownika
Patryk Bydzia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Patryk Bydzia » 14 sie 2017, 09:45

posprawdzaj podciśnienia , przepływke, sprawdził bym też nastawy rozrządu no i oczywiście czy wiesz coś na temat Twojej pompy wtryskowej vp44 ?

Gac3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 lis 2015, 21:19
Imię: Szymek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oława

Post autor: Gac3k » 14 sie 2017, 15:59

Patryk Bydzia pisze:posprawdzaj podciśnienia , przepływke, sprawdził bym też nastawy rozrządu no i oczywiście czy wiesz coś na temat Twojej pompy wtryskowej vp44 ?
Na temat mojej pompy VP44 nic nie wiem, wygląda jakby była kiedyś wymieniana lub regenerowana (wygląda na bardziej czysto od reszty osprzętu)

Jak sprawdzić podciśnienia i wężyki? Tylko czy wężyki nie są popękane ?

Odnośnie przepływomierza. Przepływka była oryginalna czyli 13 letnia ;) Była bardzo zabrudzona. A jako przyrząd pomiarowy powinna być sterylna:

ObrazekObrazek

Wyczyściłem przepływkę benzyną ekstrakcyjną i wacikami do uszu oraz szczoteczką obudowę wewnątrz oraz siateczkę - wszystko było pokryte czarnym szlamem. Dodatkowo wymieniłem dwie śruby od czujnika z secured torx 5 na phillipsa aby w przyszłości nie mieć problemu z odkręceniem ;)

ObrazekObrazek

Automatycznie poprawiły się osiągi oraz dół oraz zmniejszyło spalanie na komputerze. Dopiero raz go przebutowałem (dwukrotnie po 3500 i 4000 rpm przez jakiś czas. Spadły też korekcje. Proszę o opinie:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_iAyMa4.html (Test 1 po czyszczeniu) Widać jak wartości mierzone po x-czasie przeszły na wartości OK czyli MAF Actual większy od MAF specified
Grupy 013, 014: http://vaglog.pl/log-014_013_8uw11N.html (Na postoju po czyszczeniu przepływki)
Grupy 013, 014: http://vaglog.pl/log-014_013_25Koe.html (Po przegonieniu 1) Po przegonieniu 1
Grupy 013, 014: http://vaglog.pl/log-014_013_loo8HPl.html (Po przegonieniu 2) Po przegonieniu 2

Korekcje po przegonieniu 2:
Cylinder 1 0,08
Cylinder 2 sterujący
Cylinder 3 -1,88
Cylinder 4 0,00
Cylinder 5 -1,80
Cylinder 6 0,39

Teraz jeszcze raz wykonać pełne logi statyczne, statyczne bs i dynamiczne tak?
Sprawdzić muszę też kąt wtrysku.
Sprawdzę też naciąg pasków - tam oba zęby pomiędzy głowicami muszą się nakładać i być pionowo tak ?

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 15 sie 2017, 20:48

Witaj kolego


Powiem ci tak skoro doszedłeś że przepływka i wyczyściłeś moc wróciła to nie wiem czy jest sens robienia logów jeszcze raz no chyba że się dzieje dalej coś niepokojącego z silnikiem, drgawki o których wcześniej wspominałeś będą albo winą zapowietrzonego układu paliwowego, albo wadą "wrodzoną wtryskiwaczy BDH/BDG "

co do kąta wtrysku, jeśli nie ruszałeś pompy to nawet bym go nie ruszał bo jest dobrze, producent podaje 2 ATDC +/- 2 czyli zakres masz teoretycznie od 4 od 0 ważne żeby wyświetlało się wtedy ATDC w LATE, z doświadczenia nie tylko mojego ustawiamy wartość jak najbliżej 1 dlatego że to zapewni ci prace tłoczka w pompie w pełnym jego zakresie ty masz 1.2 wiec jak nic nie dłubałeś to zostaw to w spokoju.

odnośnie korekt wtryskiwaczy tu sprawa wygląda tak, po tych danych można określić np sprawność poszczególnych cylindrów, wtryskiwaczy czy nawet ustawienia rozrządu, dlatego ktoś zasugerował sprawdzenie czy rozrząd na znakach bo jesli by nie był to namiesza nam własnie w korektach, ogólnie zasada jest taka aby te odczyty były jednolite w niedużej odchyłce od 0,00 np można uznać że wtryskiwacze i stan cylindrów jest w super kondycji jeśli byś miał np wskazania do np -0,20 czy +0,20 na wszystkich korektach, teraz pewnie zapytasz co oznacza co oznacza "-" a co "+" wynika z tego tyle że cylinder na minusie wykazuje wyższą moc i pompa musi ująć mu trochę paliwa, aby praca silnika była prawidłowa, lecz gdy korekta wkracza w duży minus mam tu na myśli wskazania typu -1.5 i wyższe to oznacza to że wtryskiwacz najprawdopodobniej "leje", natomiast jesli wchodzi nam w duży + oznacza że coś nie tak z cylindrem lub hydrauliką zaworową, albo w starszych wersjach z wałkami, tyle odnośnie wykładu na ten temat, co ja bym ci radził w takiej sytuacji zrobić ?

jesli sam potrafisz faktycznie zweryfikuj sobie czy ten rozrząd na znakach siedzi tak dale spokojnego głowy bo uwierz mi że nie brakuje magików którzy biorą się za remont tego silnika, nie mając o tym zielonego pojęcia, myślą że to podobnie jak 1.9 tdi tylko więcej cylindrów no i "Vałka" żaden sie nie zastanowi, zrobi na odpiernicz, a potem są skutki, bo taką weryfikacje najtaniej i najszybciej zrobić co do pozostałych rzeczy, jesli tu będzie ok i korekty dalej będą tak rozjechane i schodziły w minus czeka cie wymontowanie wtryskiwaczy i ich diagnostyka na urządzeniach boscha w fachowym serwisie, martwi mnie jeszcze trochę jedna rzecz, a mianowicie pompa w logu 001 widacz że jest wysoki czas na granicy sie dosłownie wacha, demontując wtryskiwacze tak całkiem serio wyciągnął bym i pompę i dał razem z wtryskami do sprawdzenia, jeśli twierdzisz że była regenerowana bo "świeżo" wygląda i masz co do niej pewność to ją zostaw, ale ja bym to zrobił bo coś mi w niej nie gra, chciałbym zobaczyć log statyczny 011 BS jesli ci się chce go zrobić.

naciąg pasków jakich chcesz sprawdzać ? rozrządu ? jeśli chodzi o rozrząd to naciąg długiego paska jest poprzez napinacz automatyczny i jeśli był dobrze ustawiony przy zakładaniu paska to naciąg będzie prawidłowy i tu bym nic nie szukał, do sprawdzenia czy rozrząd siedzi na znakach trzeba zdemontować dekielek zaślepiający od ścianki grodziowej lewej głowicy i pompe podciśnienie zamontowaną na końcu prawej głowicy, wykręciś śrubę zaślepiający otwór kontrolny w bloku silnika, kręcąc zgodnie z kierunkiem pracy silnika śrubą centralną na wale korbowym ustawiamy 1 cylinder w górny martwy punkt ma ci się tam wkręcić w tą dziure i pasować na otwór w wale specjalna śruba ustalająca i wtedy wkładasz 2 podobne do płaskownika blaszki w przecięcie na wałkach rozrządu tam gdzie zdemontowałeś zaślepkę i pompę w głowicach, ma idealnie bez oporów wejśc i pasować w poprzeczne przecięcie w wałkach i głowicy, ważna rzecz jesli miniesz np za daleki ci przejdzie ten otwór na wale korbowym nie kręcisz do tyłu! tylko jeszcze raz zgodnie z pracą silnika aż trafisz poprawnie.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Gac3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 lis 2015, 21:19
Imię: Szymek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oława

Post autor: Gac3k » 16 sie 2017, 22:40

mixsio pisze:Witaj kolego
Powiem ci tak skoro doszedłeś że przepływka ...... tylko jeszcze raz zgodnie z pracą silnika aż trafisz poprawnie.
Witaj

Dziękuję za tak długi i pouczający wykład. Wczoraj wyczyściłem i przesmarowałem jeszcze N75, N18 oraz sprawdziłem strzykawką pracę turbiny i EGRu. Wszystko chodzi płynnie. Na chwilę obecną jadę w trasę jutro 2x170km. Drgawki chyba ustały (jeżdżę na dodatku do czyszczenia wtrysków już drugi bak). Przegonię autko, wrócę i znów zrobię logi oraz log o którym mówiłeś. Naciąg kiedyś na YT widziałem takie dwa wystające wahadełka po środku silnika po zdjęciu obudowy... ale to chyba nie to jak piszesz ;)

Druga sprawa chyba za wtryski się wezmę gdyż oliwiarka ładna po prawej i lewej, nie żeby ciekło ale czysto nie jest więc wymieniłbym od razu uszczelnienia pokryw i wtrysków aby było czysto i po bożemu.

Trzecia sprawa, korekty bardzo rosną np z 0,08 na 1,00 jak włączę klimę i ksenony. Może to alternator? Ładowanie też 13.6 pokazywało w pierwszych logach. Może jakaś dioda prostownicza poszła czy coś? Sprawdzę multimetrem ładowanie.

Dziękuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja