[ ASB 3.0 232 KM] Spadek mocy. Szczególnie odczuwalny przy w
[ ASB 3.0 232 KM] Spadek mocy. Szczególnie odczuwalny przy w
Cześć Wam,
Mój problem jest bardzo pilny, jutro mam wyjeżdżać na wakacje za granice z rodziną a dzisiaj zauważyłem że samochód zaczyna zamulać.
Nie wiem od kiedy tak sie dzieje, ale najdalej od kilku dni. Ostatnio jeździłem dość spokojnie wiec nie wiem kiedy zaczął tracić moc.
Do rzeczy.
Objaw jest taki że jak ruszam powoli lub nazwijmy to pół-dynamicznie, (tak na połowe możliwości tego auta) w skali 0-80Km/h raczej nie zauważam spadku mocy, jest to troche zauwazalne na wyższych biegach.. np przy jeździe ok 80KM/h gdy wbity jest 6 bieg, musze bardziej wdusic pedał gazu. Jeszcze gorzej jest gdy samochód dojedzie do 100 i wiecej. Próba wyprzedzania przy 100 wygląda tak że nastepuje kickdown i... auto ociezale sie zbiera... tak jakby w nim siedział 2.0 TDi.
Jestem troche roztrzesiony bo jutro trasa 1200KM Nie wiem gdzie jest przyczyna, czy coś sie kończy.. turbina czy może coś innego? Czy moze tylko nieszczelność w dolocie?
Generalnie da sie jechac, ale coś ewidentnie jest nie tak.
VCDS nie pokazuje żadnych błedów oprócz modułu Auto HVAC, w którym wyszły 2 poniższe błedy :
Tego pierwszego błedu nie da rady skasować, ten drugi da sie, ale i tak zaraz wraca.
Klima działa, nawiewy też.. głebiej nie wnikałem. Dziwne.
2 Faults Found:
00657 - Positioning Motor for Central Vents (V102)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 202
Mileage: 305756 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.28
Time: 17:31:16
Freeze Frame:
Voltage: 13.20 V
Temperature: 30.0°C
(no units): 30.0
(no units): 113.0
Temperature: 33.0°C
01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 202
Mileage: 305756 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.28
Time: 17:31:16
Tutaj reszta modułów... czysto.
Chassis Type: 4F (4L0)
Scan: 01 02 03 05 07 08 09 0E 15 16 17 19 34 37 42 46 47 4F 52 53
55 56 61 62 69 6D 72 76 77
VIN: WAUZZZ4F87N160606 Mileage: 305750km-189984miles
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
07-Control Head -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
34-Level Control -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000
Dodatkowo zrobiłem dzisiaj logi silnika (3 bieg)
Log dynamiczny:
http://vaglog.pl/log-011_G3zt484.html
Log statyczny:
http://vaglog.pl/log-011_5Q4y7dI.html
Moja prośba jest taka, jakby ktoś kto ma doświadczenie mógł dokonać analizy.. czy coś mi pada, czy to raczej nieszczelność.
Na wysokich obrotach jest lekko słyszalny świst w kabinie (trzeba sie wsłuchać w momencie gdy jest na wysokich obrotach) ale nie potrafie powiedziec czy wczesniej tez go słyszałem czy nie. Wszystko grało to sie aż tak nie wsłuchiwałem.
W ramach testu pojecahłem na autostrade i powyżej 180Km/h samochód już nie chciał przyśpieszać... może coś by pociągnął ale nie chciałem go zameczac.
Nie mówiąc już o przyśpieszaniu do 180, które trwało znacznie dłużej... poprostu bez kopa.
Bede wdzieczny za wszelką pomoc.
Jutro wyjeżdżam o 20.00, wiec może coś jeszcze mógłbym zrobić? gdzieś zerknąć? na jakiś przewód, rurke itp...
Mój problem jest bardzo pilny, jutro mam wyjeżdżać na wakacje za granice z rodziną a dzisiaj zauważyłem że samochód zaczyna zamulać.
Nie wiem od kiedy tak sie dzieje, ale najdalej od kilku dni. Ostatnio jeździłem dość spokojnie wiec nie wiem kiedy zaczął tracić moc.
Do rzeczy.
Objaw jest taki że jak ruszam powoli lub nazwijmy to pół-dynamicznie, (tak na połowe możliwości tego auta) w skali 0-80Km/h raczej nie zauważam spadku mocy, jest to troche zauwazalne na wyższych biegach.. np przy jeździe ok 80KM/h gdy wbity jest 6 bieg, musze bardziej wdusic pedał gazu. Jeszcze gorzej jest gdy samochód dojedzie do 100 i wiecej. Próba wyprzedzania przy 100 wygląda tak że nastepuje kickdown i... auto ociezale sie zbiera... tak jakby w nim siedział 2.0 TDi.
Jestem troche roztrzesiony bo jutro trasa 1200KM Nie wiem gdzie jest przyczyna, czy coś sie kończy.. turbina czy może coś innego? Czy moze tylko nieszczelność w dolocie?
Generalnie da sie jechac, ale coś ewidentnie jest nie tak.
VCDS nie pokazuje żadnych błedów oprócz modułu Auto HVAC, w którym wyszły 2 poniższe błedy :
Tego pierwszego błedu nie da rady skasować, ten drugi da sie, ale i tak zaraz wraca.
Klima działa, nawiewy też.. głebiej nie wnikałem. Dziwne.
2 Faults Found:
00657 - Positioning Motor for Central Vents (V102)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 202
Mileage: 305756 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.28
Time: 17:31:16
Freeze Frame:
Voltage: 13.20 V
Temperature: 30.0°C
(no units): 30.0
(no units): 113.0
Temperature: 33.0°C
01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 202
Mileage: 305756 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.28
Time: 17:31:16
Tutaj reszta modułów... czysto.
Chassis Type: 4F (4L0)
Scan: 01 02 03 05 07 08 09 0E 15 16 17 19 34 37 42 46 47 4F 52 53
55 56 61 62 69 6D 72 76 77
VIN: WAUZZZ4F87N160606 Mileage: 305750km-189984miles
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
07-Control Head -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
34-Level Control -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000
Dodatkowo zrobiłem dzisiaj logi silnika (3 bieg)
Log dynamiczny:
http://vaglog.pl/log-011_G3zt484.html
Log statyczny:
http://vaglog.pl/log-011_5Q4y7dI.html
Moja prośba jest taka, jakby ktoś kto ma doświadczenie mógł dokonać analizy.. czy coś mi pada, czy to raczej nieszczelność.
Na wysokich obrotach jest lekko słyszalny świst w kabinie (trzeba sie wsłuchać w momencie gdy jest na wysokich obrotach) ale nie potrafie powiedziec czy wczesniej tez go słyszałem czy nie. Wszystko grało to sie aż tak nie wsłuchiwałem.
W ramach testu pojecahłem na autostrade i powyżej 180Km/h samochód już nie chciał przyśpieszać... może coś by pociągnął ale nie chciałem go zameczac.
Nie mówiąc już o przyśpieszaniu do 180, które trwało znacznie dłużej... poprostu bez kopa.
Bede wdzieczny za wszelką pomoc.
Jutro wyjeżdżam o 20.00, wiec może coś jeszcze mógłbym zrobić? gdzieś zerknąć? na jakiś przewód, rurke itp...
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Potrzebny log dynaimiczny(3 bieg od około 1400 do 4000 rpm - pedał przyspieszenia na max) trzy grupy razem : 003, 008, 011.
Log grupy 102 wykonany z biegu jałowego poprzez przyspieszanie do biegu 4-ego włącznie.
Proszę o dane z grypy 104.
Log grupy 102 wykonany z biegu jałowego poprzez przyspieszanie do biegu 4-ego włącznie.
Proszę o dane z grypy 104.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
Logi zrobiłem sam... nie było łatwo. Zanim nacisnąłem STOP w VCDS musiałem wyhamować co pewnie bedzie widoczne. Musiałem również lekko ograniczac szybkosc wciskania pedału gazu bo mimo iż skrzynia ustawiona była na TIPTRONIC to przy "kopnieciu w pedał" redukował na 2. Ale tak jak pisałem wystarzcyło nieco wydłużyć czas.. mniej wiecej do około 1s
Wiec tak
Dane grupy 104:
Particle Filter Oil Ash Volume = 0.55
Particle Filter Carbon Mass (calc.) = 8.5
Particle Filter Carbon Mass (act.) = 2.5
Log: [102, 008, 003] rozpedzanie z biegu jałowego do ok 4K RPM biegu 4 (pełny gaz, automat)
http://vaglog.pl/log-102_008_003_XpY5c.html
Log: [ 011, 008, 003] pełny gaz na 3 (nie wiem czy nie poszedł tutaj kickdown na 2 bo coś za szybko wyrwało samochód. Byłem sam wiec ciezko bylo kontrolowac wszystko w nocnych warunkach)
http://vaglog.pl/log-003_008_011_ye80qM.html
Log: Tutaj na pewno było bez kickdowna na 2, ale nie zauważyłem że odpiąłem niechcący grupe 011 i zalogowało tylko 008 i 003
Jeśli trzeba coś poprawić to prosze o info.
http://vaglog.pl/log-008_003_u36iN.html
Wiec tak
Dane grupy 104:
Particle Filter Oil Ash Volume = 0.55
Particle Filter Carbon Mass (calc.) = 8.5
Particle Filter Carbon Mass (act.) = 2.5
Log: [102, 008, 003] rozpedzanie z biegu jałowego do ok 4K RPM biegu 4 (pełny gaz, automat)
http://vaglog.pl/log-102_008_003_XpY5c.html
Log: [ 011, 008, 003] pełny gaz na 3 (nie wiem czy nie poszedł tutaj kickdown na 2 bo coś za szybko wyrwało samochód. Byłem sam wiec ciezko bylo kontrolowac wszystko w nocnych warunkach)
http://vaglog.pl/log-003_008_011_ye80qM.html
Log: Tutaj na pewno było bez kickdowna na 2, ale nie zauważyłem że odpiąłem niechcący grupe 011 i zalogowało tylko 008 i 003
Jeśli trzeba coś poprawić to prosze o info.
http://vaglog.pl/log-008_003_u36iN.html
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Niestety przy tak zrobionych logach (test dynamiczny grup 3, 8, 11) trudno o dokładną analizę. Rozumiem trudność związaną ze skrzynią automat.
Pedał przyspieszenia ma być na 100% ....
Jedno na co zwróciłem uwagę, to duże temperatury spalin. Sugerują, że sterownik wymusza regenerację filtra DPF. Sprawdź grupę 26 (bodajże) podczas jazdy (normalna temp. silnika) jeśli zobaczysz tam dane w drugim(kąt wtrysku) i trzecim(czas wtrysku) okienku, oznaczać to będzie regenerację. Info o regeneracji można znaleźć też w 103-jeśli w pierwszym (od lewej) okienku znajduje się cyfra inna od 0 - sterownik wymusza regenerację.
Pokaż dane z grupy 107.
Przydałby się log grupy 102 (przy okazji dorzuć 26) utrzymuj obroty około 2000 rpm na 4/5 biegu.
Dodatkowo log grupy 003 w trybie Basic Setting - oczywiście auto na biegu jałowym; sterownik w BS 003 wymusza działanie EGR ON/OFF.
Pedał przyspieszenia ma być na 100% ....
Jedno na co zwróciłem uwagę, to duże temperatury spalin. Sugerują, że sterownik wymusza regenerację filtra DPF. Sprawdź grupę 26 (bodajże) podczas jazdy (normalna temp. silnika) jeśli zobaczysz tam dane w drugim(kąt wtrysku) i trzecim(czas wtrysku) okienku, oznaczać to będzie regenerację. Info o regeneracji można znaleźć też w 103-jeśli w pierwszym (od lewej) okienku znajduje się cyfra inna od 0 - sterownik wymusza regenerację.
Pokaż dane z grupy 107.
Przydałby się log grupy 102 (przy okazji dorzuć 26) utrzymuj obroty około 2000 rpm na 4/5 biegu.
Dodatkowo log grupy 003 w trybie Basic Setting - oczywiście auto na biegu jałowym; sterownik w BS 003 wymusza działanie EGR ON/OFF.
Bardzo dziekuje za cenne informacje.
Przed momentem pojechałem po pieczywo i postanowiłem go sprawdzić jak pojedzie na zimnym silniku. Jak dobrze rozumiem na zimnym silniku komputer nie bedzie wypalał DPFa z uwagi na brak odpowieniej temperatury.
Przejechałem nim z 800m zeby sie przynajmniej dobrze dosmarował i...
dałem buta.... poszedł jak z procy. Nie wiem czy miał mocy tyle co przed problemem, ale wydawało mi sie ze tak. Nie wiem jak bedzie przywiekszych predkosciach bo rozpedzalem sie tylko do 120Km/h (nie było warunkow na szybciej)
Nie wiem może wczorajsze testy, butowanie do logów mu pomogło... Mam taką nadzieje ze to cos z wypalaniem, bo ogólnie silnik działa rewelacyjnie. Rury wydechowe nawet w środku nie okopcone, jak palcem przejade od srodka to jest czysty.
Olej wymieniany bez dolewania miedzyserwisowego, kontroluje stan dosc czesto...
Zaraz po śniadaniu wyjade zrobic dalsze logi. Zobacze też czy po osiagnieciu 90st. straci moc.
[ Dodano: 2017-07-29, 11:12 ]
Dalsze testy ( po śniadaniu)
- Samochód przestał zamulać zarówno na silniku zimnym jak i rozgrzanym
Ponownie logi z grupy [003,008,011] 3 bieg pełny gaz. Tutaj samochód już zachowywał sie jak powinien (przynajmniej w moich odczuciach)
http://vaglog.pl/log-003_008_011_nXFUx.html
- W grupie 026 nie było informacji dot. regeneracji (brak danych w kolumnach 2 i 3
- W grupie 103 również, pierwsza kolumna nie mówi o wymuszonej regeneracji (wartość = 0)
... i pech... spaliła sie jedyna sekcja 2 portów USB w lapku (aż poszedł dymek z wylotu chłodzenia) przez co nie mogłem kontynuować dalszego logowania. Lapek działa ale usb brak
Kabel VCDS też padł. Mam jeszcze drugi, ale to niczego nie zmienia.
Dlaczego takiego pecha człowiek ma właśnie "na chwile" przed wyjazdem? Masakra jakaś.
Mam jeszcze pytanie.
Czy przy założeniu że samochód wcześniej był w trybie wymuszonej regeneracji, mógł sie tak zachowywać jak w tym przypadku?
Przed momentem pojechałem po pieczywo i postanowiłem go sprawdzić jak pojedzie na zimnym silniku. Jak dobrze rozumiem na zimnym silniku komputer nie bedzie wypalał DPFa z uwagi na brak odpowieniej temperatury.
Przejechałem nim z 800m zeby sie przynajmniej dobrze dosmarował i...
dałem buta.... poszedł jak z procy. Nie wiem czy miał mocy tyle co przed problemem, ale wydawało mi sie ze tak. Nie wiem jak bedzie przywiekszych predkosciach bo rozpedzalem sie tylko do 120Km/h (nie było warunkow na szybciej)
Nie wiem może wczorajsze testy, butowanie do logów mu pomogło... Mam taką nadzieje ze to cos z wypalaniem, bo ogólnie silnik działa rewelacyjnie. Rury wydechowe nawet w środku nie okopcone, jak palcem przejade od srodka to jest czysty.
Olej wymieniany bez dolewania miedzyserwisowego, kontroluje stan dosc czesto...
Zaraz po śniadaniu wyjade zrobic dalsze logi. Zobacze też czy po osiagnieciu 90st. straci moc.
[ Dodano: 2017-07-29, 11:12 ]
tomnik pisze:Niestety przy tak zrobionych logach (test dynamiczny grup 3, 8, 11) trudno o dokładną analizę. Rozumiem trudność związaną ze skrzynią automat.
Pedał przyspieszenia ma być na 100% ....
Jedno na co zwróciłem uwagę, to duże temperatury spalin. Sugerują, że sterownik wymusza regenerację filtra DPF. Sprawdź grupę 26 (bodajże) podczas jazdy (normalna temp. silnika) jeśli zobaczysz tam dane w drugim(kąt wtrysku) i trzecim(czas wtrysku) okienku, oznaczać to będzie regenerację. Info o regeneracji można znaleźć też w 103-jeśli w pierwszym (od lewej) okienku znajduje się cyfra inna od 0 - sterownik wymusza regenerację.
Pokaż dane z grupy 107.
Przydałby się log grupy 102 (przy okazji dorzuć 26) utrzymuj obroty około 2000 rpm na 4/5 biegu.
Dodatkowo log grupy 003 w trybie Basic Setting - oczywiście auto na biegu jałowym; sterownik w BS 003 wymusza działanie EGR ON/OFF.
Dalsze testy ( po śniadaniu)
- Samochód przestał zamulać zarówno na silniku zimnym jak i rozgrzanym
Ponownie logi z grupy [003,008,011] 3 bieg pełny gaz. Tutaj samochód już zachowywał sie jak powinien (przynajmniej w moich odczuciach)
http://vaglog.pl/log-003_008_011_nXFUx.html
- W grupie 026 nie było informacji dot. regeneracji (brak danych w kolumnach 2 i 3
- W grupie 103 również, pierwsza kolumna nie mówi o wymuszonej regeneracji (wartość = 0)
... i pech... spaliła sie jedyna sekcja 2 portów USB w lapku (aż poszedł dymek z wylotu chłodzenia) przez co nie mogłem kontynuować dalszego logowania. Lapek działa ale usb brak

Kabel VCDS też padł. Mam jeszcze drugi, ale to niczego nie zmienia.
Dlaczego takiego pecha człowiek ma właśnie "na chwile" przed wyjazdem? Masakra jakaś.
Mam jeszcze pytanie.
Czy przy założeniu że samochód wcześniej był w trybie wymuszonej regeneracji, mógł sie tak zachowywać jak w tym przypadku?