Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5TDI] Przejście z 10W40 na 15W50-za i przeciw?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

[A6 C4 2.5TDI] Przejście z 10W40 na 15W50-za i przeciw?

Post autor: martino » 22 mar 2009, 15:52

Witam-chciałbym się zapytać, czy ma ktoś doświadczenie z olejem 15W50 np.Motul 4100. Jak ma sie do pólsyntetyku 10W40. Bedę wdzieczny za opinie-Auto ma przejechane 340 tyś. Pozdrawiam.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 mar 2009, 15:57

osobiście jeżdżę na 10W40 MOBIL przebieg 218tys (na liczniku :-P ) raczej ma około 400tys
i nie planuje zmieniać przez okres 15tys ubywa 3/4 od max do min (ciężka noga i ma prawo :-P )

Depo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: Depo » 22 mar 2009, 21:20

Szkoda silnika.
To tak jak byś zmienił ulubione piwo na najtańszy produkt piwo-podobny z dyskontu spożywczego moim zdaniem kicha .

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 22 mar 2009, 22:37

Też zmieniłem olej z mineralnego na półsyntetyk i silniczek pracuje super <ok> A olej 15W50 miałem kiedyś w vw golf 2 TD jest bardzo gęsty i w zimie słabo kręcił :-? Nie polecam
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 mar 2009, 12:36

ewentualnie mozesz zmienic na full syntetyka

osobiscie bym to zrobil juz dzisiaj :mrgreen:

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 23 mar 2009, 12:47

ale powiedz dlaczego wogóle chcesz zalać mineralny olej?? bo dziwi mnie to
PAGÓR
Obrazek

łukaszgdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
Lokalizacja: gdynia chylonia

Post autor: łukaszgdynia » 23 mar 2009, 16:21

zostaw go na tym 10/40 niech se śmiga na tym bo zawsze pół syntetyk jest lepszy od mineralca polecam 10/40
audi the best

quattros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2008, 09:11
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 29 mar 2009, 16:45

Nie zmieniaj na mineralny ponieważ TDI posiada turbinę i musi mieć zalany olej minimum 10w40 a najlepiej to 5w40 . Chcesz mieć kłopoty to zalej minerałem i zobaczysz sam efekty. Zawsze jak turbo to olej syntetyczny. Pozdrawiam <piwo>
AUDI Z ŁACINY ZNACZY SłUCHAJ

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 30 mar 2009, 07:37

Witam!
Mam pytanie jeżeli wcześniej auto jeździło na półsyntetyku ale przy ostatniej wymianie został zalany olej mineralny to czy coś się może stać gdy chciałbym wrócić ponownie do lepszego oleju ? Nie powstaną jakieś wycieki?

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 30 mar 2009, 09:12

greg25 pisze:Czemu chcesz zmieniać? Bierze Ci dużo oleju? Jeśli nie to po co kombinować? Jeździj na dobrym oleju, silnik odwdzięczy sie bezawaryjną pracą
Hej-olej wymieniam co 10-12 tys w tym czasie dolewam jakies 0,5 litra, a mam dośc cięzka noge. Po prostu słyszalem opinie, że 15W50 to dobry olej dla tego typu silników i nie jest to typowy minerał 15W40, który zabija turbine. Pozdawiam

[ Dodano: 2009-03-30, 09:13 ]
Casian pisze:Witam!
Mam pytanie jeżeli wcześniej auto jeździło na półsyntetyku ale przy ostatniej wymianie został zalany olej mineralny to czy coś się może stać gdy chciałbym wrócić ponownie do lepszego oleju ? Nie powstaną jakieś wycieki?
Kiedys jak miałem passata TDi facet jezdził na mineralnym...nie wiem ile miał natulane, bo licznik skrecony. Zmieniłem na połsyntetyk, i tak przez 4 razy co 10 tys km. Nic sie mu nie stało.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 30 mar 2009, 09:18

martino pisze:słyszalem opinie, że 15W50 to dobry olej dla tego typu silników i nie jest to typowy minerał 15W40,
No jest to nietypowy MINERAL...
Casian pisze:Witam!
Mam pytanie jeżeli wcześniej auto jeździło na półsyntetyku ale przy ostatniej wymianie został zalany olej mineralny to czy coś się może stać gdy chciałbym wrócić ponownie do lepszego oleju ? Nie powstaną jakieś wycieki
Nic mu nie będzie jeśli silnik nie ma żadnych wycieków to od samej zmiany oleju takowe nie powstaną, zmieniaj ten olej jak najszybciej bo aż żal się robi tego silnika
PAGÓR
Obrazek

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 30 mar 2009, 09:33

Dziekuje koledzy za rady :) Pozdrawiam

grzesio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 wrz 2010, 03:05
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: grzesio » 22 wrz 2010, 12:48

Witam, moje audi lata na mobilu mineralnym. Było zalane takim olejem jak zakupiłem auto i takim samym teraz ja zalałem. Nie bierze mi ani grama, czy to w trasie 1000 km czy jak się kręce po okolicy. Mechanik powiedział ze może być taki olej, a ja miałem chęć na półsyntetyk Castrola. Co o tym sądzicie, czy po zalaniu półsyntetykiem będzie brał olej?

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 22 wrz 2010, 14:14

No skoro jest turbina w takim silniczku, to półsyntetyk jest obowiązkowy, gdzieś kiedyś czytałem na forum że ktoś próbował i mineralny i półsyntetyk i okazało się że na mineralnym auto było bardziej mulaste, a do tego wskaźnik temperatury oleju pokazywał wyższą temperaturę więc pewnie i większe opory silnik stawiał. Ja osobiście też leję półsyntetyk i nie bieże oleju ani grama od wymiany do wymiany, wycieków też żadnych nie ma.

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 22 wrz 2010, 17:38

Lechu pisze:Pozdrów go
Taaaa... Papraków nie brakuje na tym świecie :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl