Kodowanie modułu centralnego zamka.
Moduł
Witam, miałem to samo,wymiana modułu pomogła,spaliła się ścieżka odpowiedzialna za napięcie . Było zwarcie w charmonijce tylnych dzwi.Moduł musi mieć tą samą końcówkę literek,po wymianie kodowanie kluczyków,bardzo proste.MrPi pisze:Witam. Mam pytanie. Posiadam Audi A6 C5 2001r 2.5 TDI 180KM QUATTRO. Mam boczki z lampkami oraz lampki na nogi, które nie działają (nie dochodzi napięcie). Moduł 4B0 962 258 D. Kodowanie 06721. Co może być przyczyną nie świecenia tych lampek. Proszę o pomoc.
Witam wszystkich. Moim problemem jest kodowanie kluczyków do Audi A6 1.9Tdi AFN. Trochę czytałem o tym jak to wykonać ale wydaje mi się że mam inny problem i nie mogę zaprogramować kluczyków. Problem z otwieraniem drzwi z kluczyka mam od początku jak go kupiłem. Próbowałem sposobem na 2 kluczyki, jeden w stacyjce, drugi w drzwiach, a także przez VCDS lite 1.0. Dodam, że centralny zamek działa z zamka, otwiera/zamyka drzwi, zamykanie od środka i domykanie szyb i otwieranie z zamka działa prawidłowo.
Z wykazu błędów wynika że samochód był bity i podczas wypadku aktywowały się jakieś czujniki i wywala błędy:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 21 June 2017, 20:02:31:0
Control Module Part Number: 4B0 962 258
Component and/or Version: Zentralverriegelung D28
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
16 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side
35-00 - -
01572 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Passenger Side
35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-00 - -
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
35-00 - -
01559 - Drivers Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-00 - Won't Safe
01562 - Right Rear Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
31-00 - Open or Short to Ground
01581 - Incorrect Component Detected
35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
29-00 - Short to Ground
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
29-00 - Short to Ground
Po skasowaniu błędów pozostają błędy stałe tj.:
4 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-10 - - - Intermittent
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-10 - - - Intermittent
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-10 - - - Intermittent
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
35-10 - - - Intermittent
Tych błędów nie da się skasować. Ale problemem jest też to że błędy, które wcześniej skasowałem wracają po jakimś czasie i znowu muszę je kasować. Niepokoi mnie wskazanie Software Coding: 00000 oraz Work Shop Code: WSC 00000. Jak widziałem u innych to pojawiają się tam jakieś cyfry a ja przez tą wartość nie mogę nic kodować. Czasem widzi Software Coding: 32767 a Work Shop Code: WSC 131071 lecz nadal nie mogę nic zakodować...
Proszę nakierujcie co mam zrobić aby rozwiązać ten problem bo szukam na to odpowiedzi i sobie nie radzę. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Dołączam też rzuty obrazu z wskazań VCDS.
Z wykazu błędów wynika że samochód był bity i podczas wypadku aktywowały się jakieś czujniki i wywala błędy:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 21 June 2017, 20:02:31:0
Control Module Part Number: 4B0 962 258
Component and/or Version: Zentralverriegelung D28
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
16 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side
35-00 - -
01572 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Passenger Side
35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-00 - -
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
35-00 - -
01559 - Drivers Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-00 - Won't Safe
01562 - Right Rear Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
31-00 - Open or Short to Ground
01581 - Incorrect Component Detected
35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
29-00 - Short to Ground
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
29-00 - Short to Ground
Po skasowaniu błędów pozostają błędy stałe tj.:
4 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-10 - - - Intermittent
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-10 - - - Intermittent
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-10 - - - Intermittent
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
35-10 - - - Intermittent
Tych błędów nie da się skasować. Ale problemem jest też to że błędy, które wcześniej skasowałem wracają po jakimś czasie i znowu muszę je kasować. Niepokoi mnie wskazanie Software Coding: 00000 oraz Work Shop Code: WSC 00000. Jak widziałem u innych to pojawiają się tam jakieś cyfry a ja przez tą wartość nie mogę nic kodować. Czasem widzi Software Coding: 32767 a Work Shop Code: WSC 131071 lecz nadal nie mogę nic zakodować...
Proszę nakierujcie co mam zrobić aby rozwiązać ten problem bo szukam na to odpowiedzi i sobie nie radzę. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Dołączam też rzuty obrazu z wskazań VCDS.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Panowie, a może ktoś spotkał się z czymś takim, że: Zamek centralny z pilota nie działa, ale z kluczyka tak.
Otwieranie wszystkich okien działa z kluczyka, ale z pilota nie.
Brak sygnału kierunków przy zamykaniu i otwieraniu zamka centralnego z kluczyka ( bo pilot nie działa)
Auto odpala za każdym razem.
Jeden i drugi pilot tak samo....po wciśnięciu przycisku (nie ważne jakiego) na pilocie bardzo szybko mruga dioda i nic się nie dzieje.
pacjent A6C6 2005
Otwieranie wszystkich okien działa z kluczyka, ale z pilota nie.
Brak sygnału kierunków przy zamykaniu i otwieraniu zamka centralnego z kluczyka ( bo pilot nie działa)
Auto odpala za każdym razem.
Jeden i drugi pilot tak samo....po wciśnięciu przycisku (nie ważne jakiego) na pilocie bardzo szybko mruga dioda i nic się nie dzieje.
pacjent A6C6 2005
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 727
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Witam,
Chciałbym podziękować wszystkim osobom tu z tego forum, bo czytając to forum, bardzo mi pomogło w kodowaniu różnych opcji i postanowiłem się zarejestrować i podzielić się swoim sukcesem. (może przyda się dla potomnych)
A mianowicie :
Z miesiąc temu zakupiłem A6 C5 2002 Allroad 2.7T z LPG Tiptronik.
Posiadam TT 8N 224KM Quattro od ponad 4 lat to kabel i program pełny VAG jest już dla mnie znany, ale bardziej od strony silnika, oraz z robienia logów.
Z tego względu, że w A6 okna nie działały z pilota tylko z kluczyka w zamku (w TT wszystko działa), więc laptop (W10) i kabel (a mam ich chyba z 8) w rękę, poszedłem się podłączyć z autem.
Z 46-modł komfortu nie mogłem się połączyć, no to zaś szukanie co jest powodem, ale doczytałem, że chyba w rocznikach 2000-2005 nie działa na 46-Moduł komfortu, tylko na 35-centralny zamek. Tu bez problemu się połączyłem.
Po odczytaniu "Software Coding" miałem same zera 00000 no to z Forumowej Waszej ściągi, do tych zer dodałem najpierw +2 przyjęło, rozłączyłem się, no i próba - jest OK. No to do tej liczby dodawałem następujące liczby w wyniku czego uzyskałem sumę 06015 którą wpisałem do VAG-a.
Wszystko działa tak jak powinno, nawet nie wiedziałem, że mam alarm fabryczny (bo po odpaleniu, muszę nacisnąć odpowiedni przycisk, aby klakson nie trąbił - jest to narastające i ktoś to założył)
Teraz mam:
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
- otwieranie drzwi z informacją kierunkowskazów
- otwieranie drzwi 1x kierowcy i 2x reszta drzwi
- zamykanie auta z informacją kierunkowskazów + sygnał alarmu (piknięcie w tylnej części auta)
- po zamknięciu auta uzbraja się alarm, który jest sprawny i działa (włożyłem rękę przez otwarte okno i się włączył) mam dodatkową opcję na słupku aby nie działał jak np. zostawiam psa.
- po przekroczeniu 15km/h zamykają się wszystkie drzwi
- po wyjęciu kluczyka, odblokowanie wszystkich drzwi (chyba, że kluczyk w stacyjce, to 2x trzeba ciągnąć)
Także sukces, dzięki Waszej pomocy.
P/S
Dziwi mnie fakt, że osoba kupująca nowe auto w Polskim salonie (mam wszystkie faktury od kupna), nie miała tego zakodowania, a patrząc na sumy które płacił za przeglądy, wymiany części, rozrząd, miechy, cewki itd. itp. na fakturach ceny to szok, a zwłaszcza na tamte lata.
Jeszcze raz wielki dzięki.
Teraz takie pytanie, moja wynikowa suma to 06015 a w postach wyżej jest 06721 czy mogłem coś pominąć ?
Pozdrawiam.
Chciałbym podziękować wszystkim osobom tu z tego forum, bo czytając to forum, bardzo mi pomogło w kodowaniu różnych opcji i postanowiłem się zarejestrować i podzielić się swoim sukcesem. (może przyda się dla potomnych)
A mianowicie :
Z miesiąc temu zakupiłem A6 C5 2002 Allroad 2.7T z LPG Tiptronik.
Posiadam TT 8N 224KM Quattro od ponad 4 lat to kabel i program pełny VAG jest już dla mnie znany, ale bardziej od strony silnika, oraz z robienia logów.
Z tego względu, że w A6 okna nie działały z pilota tylko z kluczyka w zamku (w TT wszystko działa), więc laptop (W10) i kabel (a mam ich chyba z 8) w rękę, poszedłem się podłączyć z autem.
Z 46-modł komfortu nie mogłem się połączyć, no to zaś szukanie co jest powodem, ale doczytałem, że chyba w rocznikach 2000-2005 nie działa na 46-Moduł komfortu, tylko na 35-centralny zamek. Tu bez problemu się połączyłem.
Po odczytaniu "Software Coding" miałem same zera 00000 no to z Forumowej Waszej ściągi, do tych zer dodałem najpierw +2 przyjęło, rozłączyłem się, no i próba - jest OK. No to do tej liczby dodawałem następujące liczby w wyniku czego uzyskałem sumę 06015 którą wpisałem do VAG-a.
Wszystko działa tak jak powinno, nawet nie wiedziałem, że mam alarm fabryczny (bo po odpaleniu, muszę nacisnąć odpowiedni przycisk, aby klakson nie trąbił - jest to narastające i ktoś to założył)
Teraz mam:
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
- otwieranie drzwi z informacją kierunkowskazów
- otwieranie drzwi 1x kierowcy i 2x reszta drzwi
- zamykanie auta z informacją kierunkowskazów + sygnał alarmu (piknięcie w tylnej części auta)
- po zamknięciu auta uzbraja się alarm, który jest sprawny i działa (włożyłem rękę przez otwarte okno i się włączył) mam dodatkową opcję na słupku aby nie działał jak np. zostawiam psa.
- po przekroczeniu 15km/h zamykają się wszystkie drzwi
- po wyjęciu kluczyka, odblokowanie wszystkich drzwi (chyba, że kluczyk w stacyjce, to 2x trzeba ciągnąć)
Także sukces, dzięki Waszej pomocy.
P/S
Dziwi mnie fakt, że osoba kupująca nowe auto w Polskim salonie (mam wszystkie faktury od kupna), nie miała tego zakodowania, a patrząc na sumy które płacił za przeglądy, wymiany części, rozrząd, miechy, cewki itd. itp. na fakturach ceny to szok, a zwłaszcza na tamte lata.
Jeszcze raz wielki dzięki.
Teraz takie pytanie, moja wynikowa suma to 06015 a w postach wyżej jest 06721 czy mogłem coś pominąć ?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
pytanko... co jeśli przy używaniu programu VCDS LITE w kodowanie 07 w 35(centralny zamek) zmieniłem ustawienia na złe? w sensie że zmieniłem kody które były.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7182
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
Nic , może coś nie funkcjonować po prostu
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7182
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
jak nie zapisałeś to musisz odtworzyć wg podpowiedzi , ale z tego co pamiętam VCDS zapisuje zmiany w którymś folderze katalogu Rosstech w logu - poszukaj
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7182
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
folder DEBUG i masz plik codinglog.csv - nie wiem czy vcdslite też tak robi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 lip 2023, 16:26
- Imię: Alan
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
Witam, gdzie moge zdobyc VCDS Lite 1.2 prlna wersję? Mam jakas z jajiejs strony, odczytuje A6 C5 ale nie wszystko i nie moge zmienic kodowania bo wypisuje ze chce pełną wersję. Bardzo proszę o pomoc. Dopiero kupilem te audi z padnietym modulem komfortu wymienilem na modul z takimi samymi nr i nic nie dziala. Odczytalem ze ma zakodowane 00044 czyli njc a ta wersja vcds nie moge njc kodowac bo wola o pełną wersję. Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję.