
Kodowanie modułu centralnego zamka.
Moduł
Witam, miałem to samo,wymiana modułu pomogła,spaliła się ścieżka odpowiedzialna za napięcie . Było zwarcie w charmonijce tylnych dzwi.Moduł musi mieć tą samą końcówkę literek,po wymianie kodowanie kluczyków,bardzo proste.MrPi pisze:Witam. Mam pytanie. Posiadam Audi A6 C5 2001r 2.5 TDI 180KM QUATTRO. Mam boczki z lampkami oraz lampki na nogi, które nie działają (nie dochodzi napięcie). Moduł 4B0 962 258 D. Kodowanie 06721. Co może być przyczyną nie świecenia tych lampek. Proszę o pomoc.
Witam wszystkich. Moim problemem jest kodowanie kluczyków do Audi A6 1.9Tdi AFN. Trochę czytałem o tym jak to wykonać ale wydaje mi się że mam inny problem i nie mogę zaprogramować kluczyków. Problem z otwieraniem drzwi z kluczyka mam od początku jak go kupiłem. Próbowałem sposobem na 2 kluczyki, jeden w stacyjce, drugi w drzwiach, a także przez VCDS lite 1.0. Dodam, że centralny zamek działa z zamka, otwiera/zamyka drzwi, zamykanie od środka i domykanie szyb i otwieranie z zamka działa prawidłowo.
Z wykazu błędów wynika że samochód był bity i podczas wypadku aktywowały się jakieś czujniki i wywala błędy:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 21 June 2017, 20:02:31:0
Control Module Part Number: 4B0 962 258
Component and/or Version: Zentralverriegelung D28
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
16 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side
35-00 - -
01572 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Passenger Side
35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-00 - -
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
35-00 - -
01559 - Drivers Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-00 - Won't Safe
01562 - Right Rear Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
31-00 - Open or Short to Ground
01581 - Incorrect Component Detected
35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
29-00 - Short to Ground
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
29-00 - Short to Ground
Po skasowaniu błędów pozostają błędy stałe tj.:
4 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-10 - - - Intermittent
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-10 - - - Intermittent
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-10 - - - Intermittent
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
35-10 - - - Intermittent
Tych błędów nie da się skasować. Ale problemem jest też to że błędy, które wcześniej skasowałem wracają po jakimś czasie i znowu muszę je kasować. Niepokoi mnie wskazanie Software Coding: 00000 oraz Work Shop Code: WSC 00000. Jak widziałem u innych to pojawiają się tam jakieś cyfry a ja przez tą wartość nie mogę nic kodować. Czasem widzi Software Coding: 32767 a Work Shop Code: WSC 131071 lecz nadal nie mogę nic zakodować...
Proszę nakierujcie co mam zrobić aby rozwiązać ten problem bo szukam na to odpowiedzi i sobie nie radzę. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Dołączam też rzuty obrazu z wskazań VCDS.
Z wykazu błędów wynika że samochód był bity i podczas wypadku aktywowały się jakieś czujniki i wywala błędy:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 21 June 2017, 20:02:31:0
Control Module Part Number: 4B0 962 258
Component and/or Version: Zentralverriegelung D28
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
16 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side
35-00 - -
01572 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Passenger Side
35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-00 - -
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
35-00 - -
01559 - Drivers Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-00 - Won't Safe
01562 - Right Rear Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
31-00 - Open or Short to Ground
01581 - Incorrect Component Detected
35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
29-00 - Short to Ground
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
29-00 - Short to Ground
Po skasowaniu błędów pozostają błędy stałe tj.:
4 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-10 - - - Intermittent
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-10 - - - Intermittent
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-10 - - - Intermittent
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
35-10 - - - Intermittent
Tych błędów nie da się skasować. Ale problemem jest też to że błędy, które wcześniej skasowałem wracają po jakimś czasie i znowu muszę je kasować. Niepokoi mnie wskazanie Software Coding: 00000 oraz Work Shop Code: WSC 00000. Jak widziałem u innych to pojawiają się tam jakieś cyfry a ja przez tą wartość nie mogę nic kodować. Czasem widzi Software Coding: 32767 a Work Shop Code: WSC 131071 lecz nadal nie mogę nic zakodować...
Proszę nakierujcie co mam zrobić aby rozwiązać ten problem bo szukam na to odpowiedzi i sobie nie radzę. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Dołączam też rzuty obrazu z wskazań VCDS.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Panowie, a może ktoś spotkał się z czymś takim, że: Zamek centralny z pilota nie działa, ale z kluczyka tak.
Otwieranie wszystkich okien działa z kluczyka, ale z pilota nie.
Brak sygnału kierunków przy zamykaniu i otwieraniu zamka centralnego z kluczyka ( bo pilot nie działa)
Auto odpala za każdym razem.
Jeden i drugi pilot tak samo....po wciśnięciu przycisku (nie ważne jakiego) na pilocie bardzo szybko mruga dioda i nic się nie dzieje.
pacjent A6C6 2005
Otwieranie wszystkich okien działa z kluczyka, ale z pilota nie.
Brak sygnału kierunków przy zamykaniu i otwieraniu zamka centralnego z kluczyka ( bo pilot nie działa)
Auto odpala za każdym razem.
Jeden i drugi pilot tak samo....po wciśnięciu przycisku (nie ważne jakiego) na pilocie bardzo szybko mruga dioda i nic się nie dzieje.
pacjent A6C6 2005
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Witam,
Chciałbym podziękować wszystkim osobom tu z tego forum, bo czytając to forum, bardzo mi pomogło w kodowaniu różnych opcji i postanowiłem się zarejestrować i podzielić się swoim sukcesem. (może przyda się dla potomnych)
A mianowicie :
Z miesiąc temu zakupiłem A6 C5 2002 Allroad 2.7T z LPG Tiptronik.
Posiadam TT 8N 224KM Quattro od ponad 4 lat to kabel i program pełny VAG jest już dla mnie znany, ale bardziej od strony silnika, oraz z robienia logów.
Z tego względu, że w A6 okna nie działały z pilota tylko z kluczyka w zamku (w TT wszystko działa), więc laptop (W10) i kabel (a mam ich chyba z 8) w rękę, poszedłem się podłączyć z autem.
Z 46-modł komfortu nie mogłem się połączyć, no to zaś szukanie co jest powodem, ale doczytałem, że chyba w rocznikach 2000-2005 nie działa na 46-Moduł komfortu, tylko na 35-centralny zamek. Tu bez problemu się połączyłem.
Po odczytaniu "Software Coding" miałem same zera 00000 no to z Forumowej Waszej ściągi, do tych zer dodałem najpierw +2 przyjęło, rozłączyłem się, no i próba - jest OK. No to do tej liczby dodawałem następujące liczby w wyniku czego uzyskałem sumę 06015 którą wpisałem do VAG-a.
Wszystko działa tak jak powinno, nawet nie wiedziałem, że mam alarm fabryczny (bo po odpaleniu, muszę nacisnąć odpowiedni przycisk, aby klakson nie trąbił - jest to narastające i ktoś to założył)
Teraz mam:
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
- otwieranie drzwi z informacją kierunkowskazów
- otwieranie drzwi 1x kierowcy i 2x reszta drzwi
- zamykanie auta z informacją kierunkowskazów + sygnał alarmu (piknięcie w tylnej części auta)
- po zamknięciu auta uzbraja się alarm, który jest sprawny i działa (włożyłem rękę przez otwarte okno i się włączył) mam dodatkową opcję na słupku aby nie działał jak np. zostawiam psa.
- po przekroczeniu 15km/h zamykają się wszystkie drzwi
- po wyjęciu kluczyka, odblokowanie wszystkich drzwi (chyba, że kluczyk w stacyjce, to 2x trzeba ciągnąć)
Także sukces, dzięki Waszej pomocy.
P/S
Dziwi mnie fakt, że osoba kupująca nowe auto w Polskim salonie (mam wszystkie faktury od kupna), nie miała tego zakodowania, a patrząc na sumy które płacił za przeglądy, wymiany części, rozrząd, miechy, cewki itd. itp. na fakturach ceny to szok, a zwłaszcza na tamte lata.
Jeszcze raz wielki dzięki.
Teraz takie pytanie, moja wynikowa suma to 06015 a w postach wyżej jest 06721 czy mogłem coś pominąć ?
Pozdrawiam.
Chciałbym podziękować wszystkim osobom tu z tego forum, bo czytając to forum, bardzo mi pomogło w kodowaniu różnych opcji i postanowiłem się zarejestrować i podzielić się swoim sukcesem. (może przyda się dla potomnych)
A mianowicie :
Z miesiąc temu zakupiłem A6 C5 2002 Allroad 2.7T z LPG Tiptronik.
Posiadam TT 8N 224KM Quattro od ponad 4 lat to kabel i program pełny VAG jest już dla mnie znany, ale bardziej od strony silnika, oraz z robienia logów.
Z tego względu, że w A6 okna nie działały z pilota tylko z kluczyka w zamku (w TT wszystko działa), więc laptop (W10) i kabel (a mam ich chyba z 8) w rękę, poszedłem się podłączyć z autem.
Z 46-modł komfortu nie mogłem się połączyć, no to zaś szukanie co jest powodem, ale doczytałem, że chyba w rocznikach 2000-2005 nie działa na 46-Moduł komfortu, tylko na 35-centralny zamek. Tu bez problemu się połączyłem.
Po odczytaniu "Software Coding" miałem same zera 00000 no to z Forumowej Waszej ściągi, do tych zer dodałem najpierw +2 przyjęło, rozłączyłem się, no i próba - jest OK. No to do tej liczby dodawałem następujące liczby w wyniku czego uzyskałem sumę 06015 którą wpisałem do VAG-a.
Wszystko działa tak jak powinno, nawet nie wiedziałem, że mam alarm fabryczny (bo po odpaleniu, muszę nacisnąć odpowiedni przycisk, aby klakson nie trąbił - jest to narastające i ktoś to założył)
Teraz mam:
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
- otwieranie drzwi z informacją kierunkowskazów
- otwieranie drzwi 1x kierowcy i 2x reszta drzwi
- zamykanie auta z informacją kierunkowskazów + sygnał alarmu (piknięcie w tylnej części auta)
- po zamknięciu auta uzbraja się alarm, który jest sprawny i działa (włożyłem rękę przez otwarte okno i się włączył) mam dodatkową opcję na słupku aby nie działał jak np. zostawiam psa.
- po przekroczeniu 15km/h zamykają się wszystkie drzwi
- po wyjęciu kluczyka, odblokowanie wszystkich drzwi (chyba, że kluczyk w stacyjce, to 2x trzeba ciągnąć)
Także sukces, dzięki Waszej pomocy.
P/S
Dziwi mnie fakt, że osoba kupująca nowe auto w Polskim salonie (mam wszystkie faktury od kupna), nie miała tego zakodowania, a patrząc na sumy które płacił za przeglądy, wymiany części, rozrząd, miechy, cewki itd. itp. na fakturach ceny to szok, a zwłaszcza na tamte lata.
Jeszcze raz wielki dzięki.
Teraz takie pytanie, moja wynikowa suma to 06015 a w postach wyżej jest 06721 czy mogłem coś pominąć ?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
pytanko... co jeśli przy używaniu programu VCDS LITE w kodowanie 07 w 35(centralny zamek) zmieniłem ustawienia na złe? w sensie że zmieniłem kody które były.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
Nic , może coś nie funkcjonować po prostu
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
jak nie zapisałeś to musisz odtworzyć wg podpowiedzi , ale z tego co pamiętam VCDS zapisuje zmiany w którymś folderze katalogu Rosstech w logu - poszukaj
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
folder DEBUG i masz plik codinglog.csv - nie wiem czy vcdslite też tak robi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 lip 2023, 16:26
- Imię: Alan
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
Witam, gdzie moge zdobyc VCDS Lite 1.2 prlna wersję? Mam jakas z jajiejs strony, odczytuje A6 C5 ale nie wszystko i nie moge zmienic kodowania bo wypisuje ze chce pełną wersję. Bardzo proszę o pomoc. Dopiero kupilem te audi z padnietym modulem komfortu wymienilem na modul z takimi samymi nr i nic nie dziala. Odczytalem ze ma zakodowane 00044 czyli njc a ta wersja vcds nie moge njc kodowac bo wola o pełną wersję. Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2021, 11:04
- Imię: Artur
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Re: Kodowanie modułu centralnego zamka.
Witam pany może ktoś pomoże zakodowałem piloty vcds. I otwiera ,oraz zamyka normalnie jak przytrzymam środkowy przycisk to klapa się podnosi. Ale jak otworze centralny to musze mocno przycisnąć przycisk przy klapie aby otworzyć tak jskby mikrostyk czy to też sie koduje aby lekko wcisnąc i otworzyć klspę