Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

3.0TDI quattro automat - drgania samochodu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wobawu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 kwie 2017, 12:09
Lokalizacja: Łódź

3.0TDI quattro automat - drgania samochodu

Post autor: wobawu » 30 kwie 2017, 13:41

Witam,

problem pojawia się kiedy nie przyspieszam, podczas przyspieszania przy dowolnej prędkości nie występują żadne drgania, kiedy zdejmę nogę z gazu (nie wciskam hamulca) problem się pojawia.

Drga mi jakby cały samochód, czuję drgania na kierownicy ale także widzę jak drga zawieszony na szybie uchwyt z telefonem.

Drugi problem, to drgania kierownicy podczas hamowania przy hamowaniu z dużych prędkości (felgi na pewno proste, opony nowe). Zdaję sobie sprawę że problem leży bardziej w kwestii układu hamulcowego lub zawieszenia ale może jest to wszystko w jakiś sposób ze sobą połączone. W aucie po kupnie sam nic jeszcze nie wymieniałem, z informacji od poprzedniego właściciela i samodzielnego przeglądu klocki i tarczy wymieniane były w zeszłym roku.

Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem lub ma pomysł gdzie szukać przyczyny z góry dziękuję za pomoc <okok>
Pzdr,
Szymon

Hubertini
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 cze 2015, 20:30
Imię: Hubert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Stuttgart/Kielce

Post autor: Hubertini » 01 maja 2017, 20:39

Na początek sprawdź czy masz dobrze dokręcone koła.
Kiedyś miałem podobnie i pomogło

Awatar użytkownika
wobawu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 kwie 2017, 12:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wobawu » 08 maja 2017, 12:22

Hubertini, sprawdzę, dzięki!

[ Dodano: 2017-05-08, 12:22 ]
Koła dokręcone <mysli>
Niestety wydaje mi się że to coś innego niż układ kierowniczy, ponieważ zarówno na N jak i P przy zapalonym silniku samochód draga, nie jest to bardzo odczuwalne, natomiast przedni panel zaczyna "brzęczeć", muszę go wtedy gdziekolwiek 'docisnąć' żeby przestał bo jest to dość irytujące.
Pzdr,
Szymon

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 08 maja 2017, 20:03

1. Przy jakich prędkościach auto drga i co dra dokładnie za mało szczegółów.
2. Są to drgania równomierne czy nie ma znaczenia efekt drgania jest różny raz mocniejszy czy tez te drgania można na siebie nałożyć ?
3. Jeśli drży Ci kierownica podczas hamowania i jesteś po wymianie tarczy to możesz je odesłać na gwarancję ale przed tym sprawdź czujnikiem zegarowym krzywiznę ( bicie tarcz) jest to bardzo prosta rzecz i będzie wszystko wiadomo.
4. Tarcze jeśli będą krzywe można tez przetoczyć.
5. Jeśli masz drgania takie same na postoju jak pod czas jazdy to problem może być innego typu tutaj warto zainteresować się np. poduszkami np. silnika skrzyni itp. lub tez samymi wtryskami co prawa rzadko się zdarza żeby auto drgało od wtysków ale no niestety ale i tez przypadki się zdarzają.

Ogólnie trzeba zacząć od prostych rzeczy które nic nie kosztują i wyeliminować. Podpięcie pod kompa tez nic nie zaszkodzi lecz myślę że problem będzie leżał po innej stronie.

Napisz dokładnie jakiego typu sa drgania i opisz trochę szerzej będziemy myśleć co z tym zrobić .bo powodów drgań może być naprawdę dużo. <radocha>
project by dziii

Awatar użytkownika
wobawu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 kwie 2017, 12:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wobawu » 09 maja 2017, 21:21

dziii, Dzięki za feedback :)

Może zacznę od tego, że samochód kupiłem miesiąc temu i sam w nim jeszcze nie przeprowadzałem żadnych napraw (wiem tylko że 'stosunkowo' niedawno wymieniane były klocki z tarczami - z własnych obserwacji 'laika' rzeczywiście klocki i tarcze wyglądają na praktycznie nowe)

Opisując szerzej mój problem z drganiem:
- Jeżeli chodzi o drgania przy hamowaniu, które występują prawie zawsze (przy prędkościach do około 50 km/h praktycznie ich nie czuć, natomiast czym szybciej tym bardziej trzęsie, oraz czym mocniej nacisnę hamulec. Hamując delikatnie przy dowolnej prędkości drgania są minimalne lub ich nie ma) Te drgania odczuwalne są na przede wszystkim na kierownicy

- Drugi 'rodzaj' drgań występuje podczas puszczenia gazu, odczuwalny jest najmocniej na autostradzie przy prędkościach od 120km/h+. Są to drgania równomierne, które odczuwam zarówno na kierownicy (jeżeli chodzi o skalę, są to drgania nieporównywalnie mniejsze od tych przy hamowaniu) oraz jakby w całym pojeździe - tak jak napisałem wcześniej najlepszym odnośnikiem jest uchwyt na telefon przyczepiony do szyby, który zaczyna równomiernie drgać razem z włożonym w nim telefonie. Drgania nie są na tyle silne żebym odczuwał je np na fotelu. Drgania łatwo poczuć jadąc na tempomacie, ustawiam prędkość ok. 140, wtedy efekt jest taki że jeżeli samochód nawet delikatnie daje gazu bo jest pod górkę wszystko jest ok, natomiast jak zaczyna się z górki, tempomat nie gazuje - zaczynają się drgania :[

Jeżeli chodzi o moje przypuszczenia, pokrywają się z twoimi :)
1) Pierwszą rzeczą jaką chcę zrobić to podpiąć pod komputer (VAG-COM właśnie przyszedł)
2) Chciałbym sprawdzić tarcze, klocki i ogólnie całe zawieszenie przód/tył bo wydaje mi się że nie pracuje jak powinno. Czy te testy czujnikiem zegarowym to jakieś rocket science czy raczej każdy powinien mi to zrobić?
3) Jeżeli chodzi o poduszki to za bardzo nie wiem jak to sprawdzić. W tym momencie nie mam 'swojego mechanika' :S Niedawno się wyprowadziłem i teraz lokalnie będę musiał kogoś rozsądnego znaleźć .
4) Jak już kogoś znajdę to na co jeszcze mogę zwrócić uwagę żeby zostało sprawdzone?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam! BTW Super autko dziii <okok>
Pzdr,
Szymon

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 09 maja 2017, 22:32

Co drgań podczas hamowania to tak jak pisałem wcześniej sprawdziłbym bicie,krzywiznę tarcz. Będziesz mógł wtedy wykluczyć krzywe tarcze lub też może się okazać że tarcze są pokrzywione. Wtedy tak jak pisaliśmy albo oddajesz na gwarancję lub przetaczasz tarcze ( czasami pomaga - toczenie tarcz na piaście jedyna taka opcja wtedy wchodzi w grę ) Temat sprawdzany koszt ok. 100 zł problem zniknie momentalnie

Drugi Efekt drgań będzie cięższy do ustalenia, ale tutaj jeśli nie znasz na tyle auta bo je dopiero co kupiłeś musisz zacząć sprawdzać od podstawowych rzeczy czyli. Opony stan - wyząbkowanie, wyważenie kół, sprawdzić czy felgi są proste, czy np nie posiadasz plastikowych pierścieni centrujących, które często naprawdę potrafią zamieszać... Po tym etapie jeśli już bedzie wiadomo że koła są ok i te drgania nie pochodzą od kół można będzie badać dalej. Jest możliwość jeszcze taka że od krzywych tarcz przy dużych prędkościach auto przejmuje krzywiznę tarczy i przenosi drgania na karoserie. Nie chce pisać i rozważać np. uszkodzonego torsenu czy też innych rzeczy bo strach ma wielkie oczy lepiej zacząć od tych najprostszych.

Czujnik zegarowy posiada praktycznie każdy mechanior - lecz do tego nie musi być czujnik ogarniety mechanior sprawdzi Ci to bez tego :) są inne łopatologiczne sposoby ale nie będziemy tutaj o tym rozmawiać <rotfl> Co do poduszek to drgania są najbardziej odczuwalne na postoju np. na kierownicy lub też drążku zmiany biegów. Jeśli coś jest z poduszką to wywali błąd na kompie, lecz nie zawszę zdarzają się przypadki ze błędu nie ma a poduszka już jest do wymiany tutaj jedynie sprawdzenie dokładnie poduszek da nam jakąś odpowiedź.
Tylko nic nie wymieniaj jak mechanior będzie Ci kazać temat drgań w a6c6 jest tematem rzeka sam przerabiałem kolega mat12345 tez dobrze jest w tych sprawach rozeznany :
inne podowy drgań jakie np.
- torsen
- dyfer tylni
- uszkodzony konwerter
- wtryski
- półośki
- podpora wału
oj dużo tego dużo ale narazie się nie przejmuj :)

dzięki za miłe słowa ! pozdro ! jak coś ustalisz to pisz będziemy starali się coś pomóc !
project by dziii

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2017, 23:30

Dokładnie trochę na ten temat wiem :). Zresztą poczytaj mój wątek o drganiach i moich wymianach << link >>. Miłej lektury <lol>.

Awatar użytkownika
wobawu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 kwie 2017, 12:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wobawu » 16 maja 2017, 14:14

Super! Serdeczne dzięki za wsparcie <lol>

Tak jak mówisz, na początek proste rozwiązania. Jeżeli chodzi o koła to już tę opcję mam nadzieję wykluczyłem, oddałem felgi do wyważenia w zaufane miejsce - panowie powiedzieli że wszystkie proste- oraz kupiłem i założyłem komplet nowych opon na lato. Ogólnie musiałem zmienić 20', które widać na zdjęciach na 18' z większym profilem opony bo jeżdżę sporo w zachodniopomorskim gdzie drogi fragmentami to koszmar :[ Niedługo zaktualizuję profil auta o zdjęcia na nowych felach :)

Dzisiaj jak znajdę chwilę podłączę maszynę pod komputer bo VAG-COM przyszedł i jak będą jakieś konkretne błędy to napiszę!

W przyszłym tygodniu umówię wizytę u mechaniora i zobaczymy. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam <okok>

A no i wieczorkiem przysiądę do lektury :)

[ Dodano: 2017-05-16, 14:14 ]
Witam ponownie :)

Podłączyłem autko do komputera i otrzymałem następujące błędy:

1) 005495 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Open Circuit
P1577 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
2) 005716 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Pierwszy to z tego co znalazłem to właśnie podejrzewana prawa poduszka silnika, natomiast czy wie ktoś może co oznacza drugi?

Jeżeli chodzi o dalszy temat drgań przy jeździe, dałem ostatnio przejechać się szwagrowi, i pierwsze co zauważył to że kierownica ma delikatne luzy oraz trochę pojeździliśmy i podczas hamowania ściąga samochód na prawą stronę. Czyli podejrzewam trochę także układ kierowniczy, w pierwszej kolejności chcę sprawdzić zbieżność, co tym myślicie?

Tak czy siak jestem umówiony na mały przegląd zawieszenia i sprawdzenie tarcz.

Pozdrawiam!
Pzdr,
Szymon

Tomie1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 03 sty 2017, 11:32
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Tomie1986 » 23 lip 2017, 19:19

Podłączając się do tematu drgań, u mnie czuć wibracje na postoju na P delikatnie jak przełączę na D i cały czas trzymam hamulec wtedy drgania są bardziej odczuwalne. Czuć je na fotelu i kierownicy, minimalnie na karoserii. Nie pokazuje żadnych błędów, mechanik sprawdzał też poduszki i mówił że raczej to nie poduszki. Teraz pozostaje pytanie czy to może być od skrzyni? jeżeli ktoś miał taką przypadłość i rozwiązał problem prosiłbym o odpowiedź

Klima_Synku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2017, 22:38
Lokalizacja: Kaliningrad

Post autor: Klima_Synku » 28 lip 2017, 22:50

Witam


Również jestem świeżakiem, zmieniłem z C4 na C6. U mnie również są drgania, jednak nie odczuwalne tylko słyszalne, sprawdzałem na kanale wał bo podobno może to być coś z nim, okazało się, że ma luz ale nie wiem jaki może być dopuszczalny (o ile może być jakikolwiek)

Pozdrawiam :)
Audi robi robotę ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lip 2017, 23:15

Minimalny luz może występować, gdy chwycisz obie części wału (jedną ręka przed podporą, a drugą za) i zaczniesz ruszać nimi lewo-prawo. Taki luz powoduje tylko delikatne stukanie podczas dodawania gazu. Jeśli masz luz góra-dół na podporze, to już może bić. Pierwszy luz jest nieusuwalny (przerabiałem to), a drugi to tylko wymiana podpory.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja