Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] jakie sondy lambda? ile sond?

Silniki benzynowe
romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 16 lip 2017, 17:43

Tak,żeby nie zrobić of topu ja myślę,że olej bierze przez uszczelniacze zaworowe bo rano po zapaleniu dymi na niebiesko ok minuty a oleju ubywa nie tak dużo ( w moim przekonaniu) bo jakieś 3 setki na 1000km. Odmę sprawdzałem testem kartki papieru jest ok - katrkę lekko ssie.
Ja leję valvoline max life 10w40, jestem zwolennikiem pełnych syntetyków no ale tu nie ma sensu lać.
W sumie jak sondy okopci to jak silnik się nagrzeje to na lpg chyba przepali, choć to kopcenie to małe w sumie jest , dziś np w ogóle nie zakopcił rano.

W tyg zamontuje sondy i czujnik wałka rozrządu i jadę na zmianę wtrysków gazu;)

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 16 lip 2017, 19:20

valvoline max life 10w40 - to olej półsyntetyczny.

Na początek główne PRAWDY:
• nic nie zastąpi częstej wymiany oleju ! (i tu proszę o nie podawanie argumentu "producent zaleca wymianę co np. 35 000 km - to marketingowa bzdura) - optymalnie ? 10 000-12 000 km, jeśli ktoś jeździ tylko trasy/autostrady można wydłużyć do 15 000 km
• lejemy olej o klasie lepkościowej, którą zaleca producent silnika ! (tu wyjątkiem jest oczywiście nietypowe użytkowanie auta - upalanie na torze itd.)
• olejem syntetycznym nazywamy oleje, które posiadają bazę olejową grupy IV (polialfaolefinową czyli PAO) lub grupy V (estrową) - najczęściej to oleje poliestrowe (PAO+domieszki estrów)
• nie patrzymy co było wlewane do "auta używanego" wcześniej - stosujemy płukankę i zalewamy najlepszy olej o klasie lepkości rekomendowanej przez producenta silnika !
• oleje o "rozszerzonej klasie lepkości" (5W50, 10W60) znacznie różnią się parametrami w niskich temperaturach od "standardowych" olejów - wymagają do optymalnej pracy optymalnej temperatury a w nie optymalnej szybciej tracą swoje parametry = wymagają częstej wymiany nawet co 5000-6000 km, nie są zbyt dobre do codziennego użytkowania w cywilnych autach jeżdżonych w większości po mieście
• jakość olejów spada z roku na rok od ładnych paru lat - liczy się powoli tylko zysk koncernów

Wyższość olejów syntetycznych nad olejami półsyntetycznymi (czyli na bazie mineralnej lub bazie mineralnej po hydrokrakingu - HC):

• wyższa stabilność lepkości (ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
• lepsza płynność - pompowalność oleju w ujemnych temperaturach
• wyższa wytrzymałość w wysokich temperaturach oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala gęstnienia oleju po pewnym czasie - czyli trzymanie parametrów fabrycznych)
• wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
• dla diesla oleje poliestrowe są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania filtrów DPF

reszta tutaj:
https://kosmetykaaut.pl/topic/10433-min ... ent-558686

a co olejów to:

Jak czytać dane: (w dużym uproszczeniu):
- baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GLT (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinetyczna - im wyższa tym lepiej dla ochrony silnika (w granicach dla danego stylu użytkowania auta i danego silnika)
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ na czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 8% bardzo dobrze, poniżej 10% dobrze
- HTHS - powyżej 3,5 dobrze, powyżej 4,0 bardzo dobrze
- POWER - wybór ze względu na najwyższą jakość w swojej klasie
- ECONOMY - wybór ze względu na cena/jakość

5W40
• Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 8,7%; HTHS - 3,7)
• POWER Fuchs Titan Race Pro S 5W40
(olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,2)
• ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - 6,9%; HTHS - 4,2)
• Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Millers CFS (NT) 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - ?,?%; HTHS - 4,1)
• Mobil 1 Delvac ESP 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - 3,8)
• Motul 300V 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 10,9; Noack - 7,4%; HTHS - 4,5)
• Pennzoil Ultra Euro 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Penrite HPR 5 5W40
(olej syntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,6)
• Royal Purple 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• ECONOMY Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)
• ECONOMY Specol Spec Gold 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,1cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 8,0%; HTHS - 3,6)
• Xado Atomic Infinity 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 88,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 7,6%; HTHS - 3,8)

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 17 lip 2017, 01:01

Tak ja oczywiście wiem, że ten olej to półsyntetyk :)

Kolego wszystko zgoda, ja syntetyka leję do wszystkiego w zasadzie do 20 letniej kosiarki leję 0w40 do motocykla ( suche sprzęgło - pobór oleju 50-75ml/1000km) do hondy z przebiegiem prawie 500tyś (nic nie bierze)
ale tu niestety chodzi o ekonomie, gdyby audi nie brało to bym lał najlepszy olej jaki mógłbym kupić, bo ja mineralnego oleju nie uznaje półsyntetyki też są jakie są...

Jednak w momencie zakupu widziałem ,że silnik nie jest igła i liczyłem się z poborem nawet litra na tysiąc więc zalałem tani olej valvoline max life 10w40 który mam za 15 zł litr.
Auto bierze te 3 setki na 1000km więc też nie mało i zwyczajnie szkoda mi lać syntetyka za 30 i więcej za litr bo i tak już nie pomogę silnikowi, niestety takie życie. Może jak uda się zrobić te uszczelniacze i się uspokoi wtedy spokojnie zalewam coś drogiego i syntetycznego nie patrząc na przebieg.

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 17 lip 2017, 11:39

a chyba, że tak :)
wszystko już rozumiem.

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 18 lip 2017, 10:58

Kolego a podałbyś jeszcze numer tej sondy, rozumiem, że kupiłeś z wtyczką dedykowaną Czy to ten numer co na początku tematu?

W sumie do mojego silnika również powinna pasować taka jak do Ciebie ja mam ALF z 98r dlatego pytam.

Jak byś mógł to poprosiłbym na PW link do sklepu w którym kupiłeś sondy:)

Bo zastanawiam się jeszcze nad sondą uniwersalną bosch albo denso

Wiesz może jak są numerowane rzędy cylindrów mam na myśli rząd 1 i rząd 2

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 lip 2017, 17:13

bank 1 to strona pasażera , bank 2 kierowcy

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 19 lip 2017, 23:54

Panowie a czy programem Polski VAG 4.9 sprawdzę pracę sondy- napięcie na nich jak się zmienia? jeśli tak to jak to zrobić?

Chciałbym sprawdzić tą drugą działającą, poza tym pokombinuje jeszcze ze sprawdzeniem tych wtyczek i połączeń. Dopiero od dziś mam kabel i mogę się podpiąć

czy rozmiar śruby sondy to 22mm? bo kupiłem klucz yato 22mm yt-1754 i niestety mam wrażenie,że nie pasuje...

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 20 lip 2017, 17:26

romanoitaliano, sprawdzisz na pewno vag-com. polski vag nie używam.
numery sond są te same - silnik AGA, ALF ... te same sondy są katalogowo wypisane.

sondy są 22mm, klucz musi na 100% pasować. może masz go na odwrót założony <figielek>

swoją drogą moje sondy okazują się być sprawne. mogę Ci je odsprzedać jak chcesz.

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 20 lip 2017, 19:34

może komuś się przyda bo już wiem:)

klucz yato 22mm yt-1754 nie sięga sond- jest to zwykła srebrna nasadka ze szczeliną na przewód

Odkręcić można kluczem yato yt-1753 -czarna nasadka z uszkiem wyglądającym jak torx a wchodzi w nie kwadrat 1/2.

No właśnie nie wiem czy jest sens abym montował używane sondy Kolego bo na razie jedną mam martwą, a druga trochę za powoli pokazuje więc pewnie padnie zaraz.

Więc na razie zastanawiam się nad uniwersalną boscha lub dedykowaną bo już wykręciłem moją - tą uszkodzoną na wzór- jest ze znaczkiem audi oryginał

Dziękuję bardzo też Kolego za propozycje przesłania klucza ale nie chciałem Ci już robić kłopotu abyś po pocztach biegał a nigdy nie wiadomo kiedy taki klucz się przyda- no oby nie , ale różnie to może być:) Ale jeszcze raz bardzo dziękuję:)

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 20 lip 2017, 22:22

no to pozostaje Ci zakup sond. jeśli chcesz to BOSCH 0 258 003 759 - dedykowane mam za 225zł. może uda się załatwić taniej teraz przy kolejnym zakupie. lokalnie w hurtowni załatwiam w tej cenie. jak co to pisz na PW.
są oryginalne - mają hologram, qr-code sprawdzam przez aplikację. 100% ok.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 21 lip 2017, 17:43

Jak już mówimy o kluczach do sond:
http://neo-tools.com/klucz-do-sondy-lambda-3799.html

Taką też nie odkręcisz bez przeróbek.
Musiałem ją podtoczyć od wewnątrz bo sonda nie mieściła się na długość, o ile nie mierzyłem gdyż przymierzałem sondą na bieżąco. Później ponownie w oksydę i mam dobrą nasadkę za małe pieniążki.
romanoitaliano pisze: czy rozmiar śruby sondy to 22mm? bo kupiłem klucz yato 22mm yt-1754 i niestety mam wrażenie,że nie pasuje...
Może nie pasować.
Wygooglałem że ta Twoja ma 80mm długości, a ta moja 90mm, ale ja ją jeszcze musiałem przerabiać.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 22 lip 2017, 13:06

Dzięki Kolego Daniel za propozycję ale sondy już kupiłem dwie boscha dedykowane o numerach jak w pierwszym poście, kosztowały w stacjonarnej hurtowni 458 za dwie sztuki. Nie chciałem robić Ci kłopotu a jednocześnie chciałem je mieć szybko:)

Sondy o dziwo wykręcały się lekko ale dostęp zwłaszcza jak ma się LPG trudny.
Od str filtra trzeba zdjąć przewód elastyczny filtra, od str kierowcy odkręcić i "odgiąć" zbiornik wyrównawczy. Uważać na podciśnienia aby ich niechcący nie zsunąć. Trochę zabawy jest też z wypięciem przewodów z opasek i wyjecie ich z plątaniny kabli:) . Klucz jak powyżej tylko z oczkiem coś na wzór: yato yt-1753 -czarna nasadka z uszkiem wyglądającym jak torx a wchodzi w nie kwadrat 1/2
Ja użyłem do tego przedłużek, grzechotki oraz przegubu 1/2 aby możliwie bez przekosów wykręcać/wkręcać sondę. Oczywiście sondę wkręcałem ręką do "oporu" a następnie końcowe dokręcenie kluczem coś jak dokręcenie świec:) Jedna sondę wykręciłem na ciepłym silniku (uważać aby się nie poparzyć) drugą na zimnym, różnicy w sile odkręcenie nie zauważyłem obie odkręciły się dosyć lekko.

Nie wiem czy błąd trzeba skasować, bo mi po zamontowaniu sondy wywaliło błąd sondy ale chyba był to stary błąd jeszcze i został skasowany.

Różnicy w zachowania auta jako takiej nie widzę (chodzi i chodziło w zasadzie dobrze), choć spaliny na benzynie mają jakby mniej gryzący zapach

Pozostaje teraz zająć się kolejnym błędem który jest od początku a mianowicie: czujnik położenia wałka rozrządu 2/przerwany obwód (g163)
Dziękuję Wam za wskazówki:)

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 23 lip 2017, 19:32

Jak będziesz kupował czujnik halla to nie przeraź się ceną oryginalnego. Mam toprana (za 1/4 ceny oryginalnego) i działa już 2 lata.

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 24 lip 2017, 09:11

Tak właśnie myślę nad zamiennikiem lub nawet używką, choć boję się, że ten błąd mogą wywalać zużyte napinacze łańcucha rozrządu, auto niby chodzi cicho i ma moc ale tez i swoje lata...

Kolego a jak wymieniłeś ten czujnik bo mam już ale przeszkadza mi taka rurka od zbiornika wyrównawczego. Czujnik odkręcony luźny, ale nie idzie go zdjąć...

Sam sobie odpowiem może przyda się potomnym. Czujnik da się wymienić bez zdejmowania rurki, po odkręceniu trzeba go obrócić ma takie wcięcie z zewnątrz i ono pokrywa się z tą rurką , wówczas można go wyjąć, jest z tym trochę zabawy bo luz aby go wyjąć jest bardzo mały. Jaki czujnik kupiłem i jakie miałem z nim przeboje to napiszę w oddzielnym temacie o tym błędzie aby tu nie odbiegać od tematu. Jak by ktoś szukał to jest tu
-vt89541.htm#864192

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja