Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJP 1.8 125 KM] a6c5 1.8 szorowanie w silniku

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Pawelkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2017, 22:29
Lokalizacja: Slupsk

[AJP 1.8 125 KM] a6c5 1.8 szorowanie w silniku

Post autor: Pawelkk » 12 lip 2017, 23:26

Witam wszystkich kolegow, milosnikow marki Audi pisze do was koledzy o pomoc, a mianowicie chodzi o model a6c5 z silnikiem 1.8 125k. Auto po kupnie jezdzilo normalnie ale ze to nowe auto to od razu zostalo zaprowadzone do serwisu na wymiane podstawowych rzeczy typu rozrzad rolki, pompa wody, paski napinajce, filtry oraz olej. Nagle po wymianie tych rzeczy zauwazylem ze na obrotach (1000,2000) zaczyna trzeszczyc, szorowac w okolicach lancucha. Gdy obroty wzrastaja powyzej 2 tys problem znika, jak spadaja ponizej 2 tys znowu dochodza te dzwine trzeszcze. Serwisant cos zaczyna gadac mi o drogiej wymianie lancucha i napinaczy itp. gdzie przed naprawami nic sie nie dzialo wszystko gralo jak powinno teraz nagle cos.. A teraz koledzy pytanie czy powodem tych szorowan, trzeszczy moze byc zly wlany olej do silnika. Przypomne ze auto mialo zerwana kartke z nazwa oleju itp takze ja nie wiedzialem co ma byc wlane ale zapewniali ze zrobia tak jak powinno. Wlali olej 5W40 CASTROL. Czy przypadkiem ten olej nie jest zbyt rzadki poniewaz auto ma 270 000tys przebiegu z 1998r i na malych obrotach nie wytwarza odpowiedniego cisnienia i olej nie dochodzi tak jak powienien. Czy do takiego przebiegu nie powinien byc wlany olej gestrzy i czy moze byc to powodem tego ze teraz na niskich obrotach to szoruje przez ten olej.
dziekuje koledzy za zapoznanie sie z moim problem i czekam na jakies wasze spostrzezenia. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 09:43 przez Pawelkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 13 lip 2017, 06:42

Olej masz zalany prawidłowy do tego auta(zakładając że to ori castrol a nie jakaś podróba) i na pewno jeśli to napinacze to nie jest to wina oleju tylko ich zużycia. Możliwe że wcześniej auto miało zalany jakiś cudowny specyfik do oleju typu motodoktor tylko po to żeby łatwiej sprzedać, niestety historia zna takie przypadki. Znajdź ogarniętego mechanika który dokładnie zdiagnozuje co jest nie tak, może po prostu przy składaniu rozrządu coś gdzieś źle siadło i sobie ociera? Bez fizycznego kontaktu z autem to tak na prawdę wróżenie z fusów.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lip 2017, 08:23

Pawelkk, popraw temat i dodaj opis problemu _uwaga
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Pawelkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2017, 22:29
Lokalizacja: Slupsk

Post autor: Pawelkk » 13 lip 2017, 09:48

Byłem dzisiaj u kolejnego mechanika stwierdzil, ze 5w40 moze byc niedobry tym bardziej ze auto ma juz nalatane prawie 300 tys. Proponowal zalac 10W40 i wtedy zobaczyc czy dalej bedzie to szorowanie z okolic lancucha. Jak nie pomoze to niestety trzeba rozbierac wszystko i pokolei sprawdzac.. co sie z tym wiaze dodatkowe koszty.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 13 lip 2017, 10:17

Taaa, a potem każe ci zalać 15w40 jak nadal będzie problem. Zakładając że problem występuje niezależnie od temperatury silnika tylko od obrotów jak wynika z twojego pierwszego postu to taka wymiana nic nie da bo na rozgrzanym silniku oba oleje mają podobną gęstość. Proponuje zapoznać się z tematem o olejach silnikowych tu na forum bo zaraz rozpęta się burza hejtu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lip 2017, 17:46

teiwaz pisze:Zakładając że problem występuje niezależnie od temperatury silnika tylko od obrotów jak wynika z twojego pierwszego postu to taka wymiana nic nie da bo na rozgrzanym silniku oba oleje mają podobną gęstość.
to chociaż znaj relację czy coś faktycznie pomogło czy nie.
Ja tam jestem zdania jak kolega wyżej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 14 lip 2017, 08:14

Dziwne te mechaniki,szoruje łańcuch a zalecają wymine oleju.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 14 lip 2017, 19:52

Wymianę oleju że zalecają to dobrze, ale nie na 10W40 tylko na 5w40 ale nie castrol(ja bym zalał valvoline, amsoil, milers, motul). Co do szorowania łańcucha to problemem nie jest olej ale jego ciśnienie, bo szorował będzie nawet na 15W50. Trzeba pomierzyć ciśnienia oleju i jeśli niskie to miska na dół i sprawdzenie smoka czy nie zawalony syfem i plastikiem z odmy. Może i jest zalany motodoktor, może i łańcuch i napinacz pada ale zacznij od natańszej rzeczy czyli sprawdzenie ciśnienia oleju. Przed ściągniecięm miski można zrobić płukankę silnika-jak jest zalany doktorkiem i tak nic nie pomoże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja