Witam wszystkich kolegow, milosnikow marki Audi pisze do was koledzy o pomoc, a mianowicie chodzi o model a6c5 z silnikiem 1.8 125k. Auto po kupnie jezdzilo normalnie ale ze to nowe auto to od razu zostalo zaprowadzone do serwisu na wymiane podstawowych rzeczy typu rozrzad rolki, pompa wody, paski napinajce, filtry oraz olej. Nagle po wymianie tych rzeczy zauwazylem ze na obrotach (1000,2000) zaczyna trzeszczyc, szorowac w okolicach lancucha. Gdy obroty wzrastaja powyzej 2 tys problem znika, jak spadaja ponizej 2 tys znowu dochodza te dzwine trzeszcze. Serwisant cos zaczyna gadac mi o drogiej wymianie lancucha i napinaczy itp. gdzie przed naprawami nic sie nie dzialo wszystko gralo jak powinno teraz nagle cos.. A teraz koledzy pytanie czy powodem tych szorowan, trzeszczy moze byc zly wlany olej do silnika. Przypomne ze auto mialo zerwana kartke z nazwa oleju itp takze ja nie wiedzialem co ma byc wlane ale zapewniali ze zrobia tak jak powinno. Wlali olej 5W40 CASTROL. Czy przypadkiem ten olej nie jest zbyt rzadki poniewaz auto ma 270 000tys przebiegu z 1998r i na malych obrotach nie wytwarza odpowiedniego cisnienia i olej nie dochodzi tak jak powienien. Czy do takiego przebiegu nie powinien byc wlany olej gestrzy i czy moze byc to powodem tego ze teraz na niskich obrotach to szoruje przez ten olej.
dziekuje koledzy za zapoznanie sie z moim problem i czekam na jakies wasze spostrzezenia. pozdrawiam
[AJP 1.8 125 KM] a6c5 1.8 szorowanie w silniku
[AJP 1.8 125 KM] a6c5 1.8 szorowanie w silniku
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 09:43 przez Pawelkk, łącznie zmieniany 1 raz.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Olej masz zalany prawidłowy do tego auta(zakładając że to ori castrol a nie jakaś podróba) i na pewno jeśli to napinacze to nie jest to wina oleju tylko ich zużycia. Możliwe że wcześniej auto miało zalany jakiś cudowny specyfik do oleju typu motodoktor tylko po to żeby łatwiej sprzedać, niestety historia zna takie przypadki. Znajdź ogarniętego mechanika który dokładnie zdiagnozuje co jest nie tak, może po prostu przy składaniu rozrządu coś gdzieś źle siadło i sobie ociera? Bez fizycznego kontaktu z autem to tak na prawdę wróżenie z fusów.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 964
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Pawelkk, popraw temat i dodaj opis problemu _uwaga
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Byłem dzisiaj u kolejnego mechanika stwierdzil, ze 5w40 moze byc niedobry tym bardziej ze auto ma juz nalatane prawie 300 tys. Proponowal zalac 10W40 i wtedy zobaczyc czy dalej bedzie to szorowanie z okolic lancucha. Jak nie pomoze to niestety trzeba rozbierac wszystko i pokolei sprawdzac.. co sie z tym wiaze dodatkowe koszty.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Taaa, a potem każe ci zalać 15w40 jak nadal będzie problem. Zakładając że problem występuje niezależnie od temperatury silnika tylko od obrotów jak wynika z twojego pierwszego postu to taka wymiana nic nie da bo na rozgrzanym silniku oba oleje mają podobną gęstość. Proponuje zapoznać się z tematem o olejach silnikowych tu na forum bo zaraz rozpęta się burza hejtu.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 964
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
to chociaż znaj relację czy coś faktycznie pomogło czy nie.teiwaz pisze:Zakładając że problem występuje niezależnie od temperatury silnika tylko od obrotów jak wynika z twojego pierwszego postu to taka wymiana nic nie da bo na rozgrzanym silniku oba oleje mają podobną gęstość.
Ja tam jestem zdania jak kolega wyżej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Wymianę oleju że zalecają to dobrze, ale nie na 10W40 tylko na 5w40 ale nie castrol(ja bym zalał valvoline, amsoil, milers, motul). Co do szorowania łańcucha to problemem nie jest olej ale jego ciśnienie, bo szorował będzie nawet na 15W50. Trzeba pomierzyć ciśnienia oleju i jeśli niskie to miska na dół i sprawdzenie smoka czy nie zawalony syfem i plastikiem z odmy. Może i jest zalany motodoktor, może i łańcuch i napinacz pada ale zacznij od natańszej rzeczy czyli sprawdzenie ciśnienia oleju. Przed ściągniecięm miski można zrobić płukankę silnika-jak jest zalany doktorkiem i tak nic nie pomoże.