[AGA 2.4 165 KM] jakie sondy lambda? ile sond?
[AGA 2.4 165 KM] jakie sondy lambda? ile sond?
witam,
czeka mnie wymiana sondy lambda.
po podpięciu VAG - wartość B1S1 pokazuje stale 25%, natomiast drugiej waha się od -5% do +5%.
wg katalogów na stronach www znalazłem, że do tego auta sonda to BOSCH 0 258 003 759
1) jedną sondę widzę - za wężem filtra powietrza. jest do niej łatwy dostęp. natomiast gdzie jest druga?
2) pytanie: czy są 2 takie same sondy? - po stronie pasażera i kierowcy? czy one są przed katalizatorami?
3) czy wymieniać 2 sztuki sond - jeśli są 2 takie same?
4) czy są sondy za katalizatorami?
czeka mnie wymiana sondy lambda.
po podpięciu VAG - wartość B1S1 pokazuje stale 25%, natomiast drugiej waha się od -5% do +5%.
wg katalogów na stronach www znalazłem, że do tego auta sonda to BOSCH 0 258 003 759
1) jedną sondę widzę - za wężem filtra powietrza. jest do niej łatwy dostęp. natomiast gdzie jest druga?
2) pytanie: czy są 2 takie same sondy? - po stronie pasażera i kierowcy? czy one są przed katalizatorami?
3) czy wymieniać 2 sztuki sond - jeśli są 2 takie same?
4) czy są sondy za katalizatorami?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7170
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
u mnie była podobna historia , jak sonda padła to staneła na ubogo i tyle , korekta była na 25%
[ Dodano: 2017-07-10, 23:13 ]
odnalazłem mój temat sprzed 3 lat : c5-24-aml-bledy-p0134-p1128-oraz-brak-p ... t68984.htm
[ Dodano: 2017-07-10, 23:13 ]
odnalazłem mój temat sprzed 3 lat : c5-24-aml-bledy-p0134-p1128-oraz-brak-p ... t68984.htm
dzięki chłopaki za pomoc
sondy zamówione - 225zl /szt z boscha.
zrobiłem oględziny kabli, styków, odłączalem / podłączałem - niestety korekty cały czas na 25%, także sondy do wymiany.
wymienię 2 (obie) naraz. auto ma 201.000 km przebiegu wiec i tak dobrze jak na zalecane 160.000km
[ Dodano: 2017-07-11, 16:15 ]
pierwsza - B1S1 wymieniona. autko śmiga perfekt, trzyma obroty i ładnie ciągnie pod górkę.
jutro wymiana drugiej sondy, ponieważ kurier dziś nie zdążył już dowieźć.
sondy zamówione - 225zl /szt z boscha.
zrobiłem oględziny kabli, styków, odłączalem / podłączałem - niestety korekty cały czas na 25%, także sondy do wymiany.
wymienię 2 (obie) naraz. auto ma 201.000 km przebiegu wiec i tak dobrze jak na zalecane 160.000km
[ Dodano: 2017-07-11, 16:15 ]
pierwsza - B1S1 wymieniona. autko śmiga perfekt, trzyma obroty i ładnie ciągnie pod górkę.
jutro wymiana drugiej sondy, ponieważ kurier dziś nie zdążył już dowieźć.
obie (2) sondy wymienione. auto ciche, lepiej się zbiera, pod górkę ciągnie ładnie.
błędy skasowane, "fault codes" czyste. grupa 032 i 033 pusta, korekty 0%. przejadę 50km i zobaczę jak korekty się układają. jeżdżę na benzynie te 50km.
powiedz mi bendzji, co z gazem LPG? ... ustawiać się z terminem do gazownika? czy nie potrzebuję?
błędy skasowane, "fault codes" czyste. grupa 032 i 033 pusta, korekty 0%. przejadę 50km i zobaczę jak korekty się układają. jeżdżę na benzynie te 50km.
powiedz mi bendzji, co z gazem LPG? ... ustawiać się z terminem do gazownika? czy nie potrzebuję?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
- Lokalizacja: wawa
Witam:) podłączę się pod temat bo jak widać świeży.
Auto jak w opisie silnik ALF 1998r
u mnie jest komunikat po podłączeniu skanera: podgrzewana sonda lambda brak działania, druga sonda działa ale jakby troszkę niemrawo. Dodatkowo mam błąd: czujnik położenia wałka rozrządu 2 /rząd cylindrów 2- przerwany obwód prądowy/zwarcie z potencjałem plus akumulatora - g163.
auto ma 300tyś nie wiem czy sondy nie były wymieniane. Czy sondom nie szkodzi jak auto zimne trochę przydymia na niebiesko (przez niecałą minutę)
dodam że pomimo tych błędów auto chodzi w zasadzie normalnie a błędy odkryłem u gazownika przypadkiem, bo chciałem zmienić wtryski gazowe i gaz ustawić.
Jakie sondy polecacie? tylko bosch czy coś innego może?
Jak widzę wymiana możliwa we własnym zakresie jak się ma nasadkę
A czy ciężko zmienić ten czujnik położenia wałka rozrządu rząd 2?
rozumiem, rząd drugi to od str kierowcy?
Auto jak w opisie silnik ALF 1998r
u mnie jest komunikat po podłączeniu skanera: podgrzewana sonda lambda brak działania, druga sonda działa ale jakby troszkę niemrawo. Dodatkowo mam błąd: czujnik położenia wałka rozrządu 2 /rząd cylindrów 2- przerwany obwód prądowy/zwarcie z potencjałem plus akumulatora - g163.
auto ma 300tyś nie wiem czy sondy nie były wymieniane. Czy sondom nie szkodzi jak auto zimne trochę przydymia na niebiesko (przez niecałą minutę)
dodam że pomimo tych błędów auto chodzi w zasadzie normalnie a błędy odkryłem u gazownika przypadkiem, bo chciałem zmienić wtryski gazowe i gaz ustawić.
Jakie sondy polecacie? tylko bosch czy coś innego może?
Jak widzę wymiana możliwa we własnym zakresie jak się ma nasadkę
A czy ciężko zmienić ten czujnik położenia wałka rozrządu rząd 2?
rozumiem, rząd drugi to od str kierowcy?
hej,
odpowiem Ci, bo właśnie jak piszesz na czasie.
sondy - tylko BOSCH, nawet mam zdjęcia zrobione oryginałów OEM - i tam są oznaczenia AUDI, OOOO, i właśnie BOSCH.
ALE, po pierwsze co sprawdź to:
1. odłącz komputer ECU i zobacz styki na tych 2 listwach przyłączeniowych - mogą być zaśniedziałe. stąd brak połączenia sond, czujnika, .... a i może przekaźników.
u mnie to było - wyczyściłem styki ECU.
2. po tym wyczyszczeniu styków, skasuj błędy VAGiem, przejedź 50km i sprawdź korekty.
jeśli będzie coś nie tak - np. sonda 25% korekty to uszkodzona. VAG zresztą wywali Ci błędy.
wtedy zmień sondy na nowe. ja zmieniłem 2 sztuki - na obu wyjściach z kolektora. obie sondy są takie same.
co do wymiany: bez problemu:
- 1 sondę - masz pod rurą dolotu z filtra powietrza, odsuniesz kilka kabelków i dostęp jest
- 2 sondę - masz dostęp po odkręceniu zbiornika z płynem chłodniczym. nie musisz odpinać węży, spuszczać płynu.
co potrzebujesz:
1. nasadkę do odkręcania sond (klucz do sond) - rozmiar 22 mm
2. długą przedłużkę do tego klucza
3. no i klucz - grzechotkę
p.s.
klucz do sond mogę Ci wysłać kurierem / pocztą - mi nie będzie potrzebny. daj na priv wiadomość.
a co do sond - mam fajną cenę załatwioną - 225zł / szt. oryginał BOSCH
odpowiem Ci, bo właśnie jak piszesz na czasie.
sondy - tylko BOSCH, nawet mam zdjęcia zrobione oryginałów OEM - i tam są oznaczenia AUDI, OOOO, i właśnie BOSCH.
ALE, po pierwsze co sprawdź to:
1. odłącz komputer ECU i zobacz styki na tych 2 listwach przyłączeniowych - mogą być zaśniedziałe. stąd brak połączenia sond, czujnika, .... a i może przekaźników.
u mnie to było - wyczyściłem styki ECU.
2. po tym wyczyszczeniu styków, skasuj błędy VAGiem, przejedź 50km i sprawdź korekty.
jeśli będzie coś nie tak - np. sonda 25% korekty to uszkodzona. VAG zresztą wywali Ci błędy.
wtedy zmień sondy na nowe. ja zmieniłem 2 sztuki - na obu wyjściach z kolektora. obie sondy są takie same.
co do wymiany: bez problemu:
- 1 sondę - masz pod rurą dolotu z filtra powietrza, odsuniesz kilka kabelków i dostęp jest
- 2 sondę - masz dostęp po odkręceniu zbiornika z płynem chłodniczym. nie musisz odpinać węży, spuszczać płynu.
co potrzebujesz:
1. nasadkę do odkręcania sond (klucz do sond) - rozmiar 22 mm
2. długą przedłużkę do tego klucza
3. no i klucz - grzechotkę
p.s.
klucz do sond mogę Ci wysłać kurierem / pocztą - mi nie będzie potrzebny. daj na priv wiadomość.
a co do sond - mam fajną cenę załatwioną - 225zł / szt. oryginał BOSCH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
- Lokalizacja: wawa
Dzięki Kolego za rzeczową odpowiedź:)
Sondy będę robił z kolegą a on mówił, że ma taki klucz-nasadkę jakby coś nie pasował to zgłoszę się do Ciebie:)
Sprawdzę, tak jak napisałeś w tym tyg.
Czy ewentualnie nowym sondom nie będzie szkodziło przydymianie zimnego silnika w sensie czy ich nie okopci i nie zgłupieją? Silnik spala mi ok 0,3l oleju na tysiąc i zimny ok minuty dymi lekko na niebiesko- mam wrażenie,że auto kiedyś stało i uszczelniacze zaworowe stwardniały.
Sondy będę robił z kolegą a on mówił, że ma taki klucz-nasadkę jakby coś nie pasował to zgłoszę się do Ciebie:)
Sprawdzę, tak jak napisałeś w tym tyg.
Czy ewentualnie nowym sondom nie będzie szkodziło przydymianie zimnego silnika w sensie czy ich nie okopci i nie zgłupieją? Silnik spala mi ok 0,3l oleju na tysiąc i zimny ok minuty dymi lekko na niebiesko- mam wrażenie,że auto kiedyś stało i uszczelniacze zaworowe stwardniały.
hmm ... i tak musisz sondy założyć. więc czy je okopci, czy nie - trudno, pech.
a jeśli bierze olej - to do sprawdzenia - WYMIANY - ezektor, odmy, ewentualnie uszczelnienia głowic itd.
olej również - wymiana co 10.000-12.000km - ja obecnie stosuję Shell Helix Ultra 5W40, ma bardzo dobre właściwości i specyfikację techniczną.
praktycznie każda czynność jest opisana na forum - co byś nie chciał zrobić - zrobisz sam, z pomocą poradnika lub opisu z forum
a jeśli bierze olej - to do sprawdzenia - WYMIANY - ezektor, odmy, ewentualnie uszczelnienia głowic itd.
olej również - wymiana co 10.000-12.000km - ja obecnie stosuję Shell Helix Ultra 5W40, ma bardzo dobre właściwości i specyfikację techniczną.
praktycznie każda czynność jest opisana na forum - co byś nie chciał zrobić - zrobisz sam, z pomocą poradnika lub opisu z forum
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga