Opony samochodowe Audi
części samochodowe
Kalkulator OC mfind
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

A7 3.0tfsi

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

A7 3.0tfsi

Post autor: DariuszKR » 10 cze 2017, 16:48

Witam mam problem od dłuższego czasu z całkowitym wyeliminowaniem problemów z lewej strony układu kierowniczego/napędowego.


Auto z 2016r przebieg nie całe 40k. przyjechało z niemiec delkatnie uderzone w lewa strone kola , mówiąc delikatnie mam na myśli głębokie zadarcia felgi i uszkodzenie opony oraz zderzaka , nic więcej , koło nie było zmasakrowane ani też skrzywiona felga normalnie można było jechać. koło 2mc przestało u blacharza z racji tego że nie było pośpiechu.

Po wyjeździe od blacharza

1. Bicia kół/ wibracje kierownicy powyżej 120km/h
2.wyjące łożysko
3. bicie tarcz

A więc kupiłem kompletnie nowe opony pirelli AO , następnie polecial komplet tarcz i klocków oraz wymiana łożyska , hałas znikł , ale dalej mam problem z biciem koł / wibracjami mam wrażenie że epicentrum właśnie z lewej strony jest , koła wszystkie sprawdzone pod wzgedem ich krzywości , wyważane po kilka razy idealnie w różnych warsztatach , już nie wiem co robić macie jakieś pomysły ? W dodatku coś podpukuje z tej lewej strony na nie równościach , wizualnie mechanik niema co wymienić , na szarpakach nic nie wychodzi , luzów brak , a dalej nieda się autem jeździć

Piasta ?
Wachacz , amortyzator ? może przeguby , pół oś ?


PS dodam żę czasami slychac stuki przy skretach przy parkowaniu wlasnie z lewej strony , az nie chce sie wierzyc ze z tak malej kolizji tyle elementow nadaje sie do wymiany...

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1238
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 12 cze 2017, 13:18

Pytanie: ty masz sktrzynię Tiptronic czy S-Tronik?
Jeśli auto jest z USA - masz tiptronic. Ale jeśli z EU - to masz S-tronic. Te skrzynie miewały problemy z osadzeniem łożyska lewej półosi. Wyrabiało się dość mocno i mogło powodować różne dziwne dźwięki.
Naprawa tego, to "mityczna" naprawa obudowy skrzyni biegów: poszerzają otwór, wtłaczają tuleję i na nowo osadzają łożysko.

Tu pokazany objaw:

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 12 cze 2017, 16:34

U mnie siedzi tip , ale wydaje mi sie ze to piasta bedzie krzywa bo generalnie wszystko wyliminowalem

1. nowe opony
2.felgi oddane do renowacji , malowanie , proszkowanie , prostowanie , felgi ori
3.geometria zawieszenia
4.nowe tarcze z klockami
5.wywarzenie koł
6. nowe lozysko

zostaje piasta ,przeguby , który przegub stuka na postoju zewnetrzny czy wewnetrzny ?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1238
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 12 cze 2017, 23:40

DariuszJob pisze:zostaje piasta ,przeguby , który przegub stuka na postoju zewnetrzny czy wewnetrzny ?
żaden nie stuka na postoju, bo auto wtedy stoi. Przy ruszaniu każdy może stukać, ale zewnętrzny będzie słychać bardziej przy skręcie. Wewnętrzny bez znaczenia, czy "na wprost" czy nie.

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 17 cze 2017, 11:39

no nic wymiienie piaste z przegubem zobacze czy pomoze

[ Dodano: 2017-06-17, 11:39 ]
dodam ze drgania pojawily sie po wymianie tuleji wahaczy tylko pytanie czemu

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3217
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 lip 2017, 20:41

Pojedź na Huntera 3D niech sprawdzą zbieżność i geometrię auta.
Pozdrawiam, Gosia ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
Kalkulator OC hamulce