Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Rozladowywanie akumulatora - konkretne informacje

Elektryka
ODPOWIEDZ
Navasin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 lip 2017, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Rozladowywanie akumulatora - konkretne informacje

Post autor: Navasin » 04 lip 2017, 21:22

Na początek chciałem sie przywitać gdyż na forum jestem nowy więc Cześć wszystkim.

Przejde do sedna, postaram sie opisac w skrocie.
Ostatnimi czasy mialem problemy z MMI (zawieszalo sie radio, plyty w sensie ze znikal dzwiek) znam temat z modulem Bluetooth ktory odlaczylem zimą bo zdechl (zapetlony swiatlowod).
Problemy zaczely sie okolo miesiac temu w czasie tych solidnych upalow gdy auto postalo na sloncu (ponad 30 na plusie).
Pozniej zauwazylem ze wlasnie temp mu szkodzi, bo rano nic sie nie dzialo z MMI. Nastepnie zauwazylem ze otwierajac auto rano (garaz podziemny - ciemno) nie odpala mi Leaving Home(nie swieci swiatlami) oraz nie pali sie wnetrze, dopiero zapalalo sie po wlozeniu kluczyka. Sadzilem ze akumulator slabszy i dlatego system nie pozwala odpalic swiatel ale nie mialem czasu zeby sie tym zajac.
Wczoraj (auto stalo od piatku do pon nie ruszane) juz nawet centralka nie zadzialala, swiecilo sie tylko 5 diod na desce (parking, ESP, ABS i dwoch wiecej nie pamietam - swiecily sie tak czy siak, przy zamknietym samochodzie jak podszedlem do niego).
Oczywiscie sprawa jasna, na akumulatorze po podlaczeniu do prostownika pokazalo szalone 7V.
Dzisiaj zabralem sie zeby posprawdzac zuzycie w spoczynku i tak wygladaja moje "badania"(mam nadzieje ze dobrze opisze ampery, nie jestem elektrykiem, wiem tylko jak ustawic miernik, mierzone na ustawieniu 10A):

-samochod odpalony, chwile popracowal, zgaszony, zamkniety - gasnie trojkac awaryjek(0.68A) po chwili wylacza sie wzmacniacz MMI (0.10A) za dwie sekundy 0.01A
-samochod otwarty, kluczyk do stacyjki, pozycja zaplon (odpala MMI, deska rozdzielcza, pare kontrolek) z powrotem pozycja 0, wyciagniety kluczyk, samochod zamkniety - sytuacja jak powyzej (finalnie 0.01A po 2-2,5 min)
-samochod otwarty i kluczyk wlozony (nie przekrecony na zapolon) odpala sie MMI, z powrotem pozycja 0, kluczyk wyciagniety auto zamkniete. Po zgaszeniu trojkata na mierniku 1.68, wylacza sie wzmacniacz MMI na mierniku 1.10 i tak trzyma jakies 2 min po czym znow wlacza sie trojkat awaryjek, odpala sie nawigacja (swieca przyciski) trwa to okolo minuty moze 1,5 i znow wszystko sie wylacza i znow spada do 1.1 a po jakims czasie znow cos sie wylacza i spada do 0.01

I tutaj pytanie, wyglada jakby to nie byla wina MMI ktora ciagnie prad tylko cos co wymaga odpalenia zaplonu bo inaczej sie zawiesza (zauwazylem ze tylko raz sie zawiesza ale czort to wie).
Ktokolwiek ma jakis pomysl co to moze byc? Jakis przekaznik?
Blagam o jakakolwiek pomoc bo jak na moja wiedze samochodowa to zrobilem dzisiaj na tym sprawdzaniu prawie studia :)

Bede wdzieczny za jakakolwiek sugestie.

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 05 lip 2017, 22:51

Czy wzmacniacz audio działa? Używałeś ostatnio spryskiwaczy tylnej szyby? Sprawdziłeś błędy w module zarządzania energią?

Awatar użytkownika
Schadow02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Schadow02 » 05 lip 2017, 23:01

pierw sprawdź sam akumulator pod obciążeniem czy go szlak nie trafił później szukaj pryszcza jak jest dobry oczywiście

Navasin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 lip 2017, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Navasin » 07 lip 2017, 21:52

@Arksi
Tak, wydaje mi sie ze wzmacniacz dziala, choc nie wiem jak to sprawdzic, ale wszystko gra normalnie(z moca), VCDS nie posiadam swojego niestety a tez nie wiem kto w mojej okolicy dysponuje konkretnie tyma nie jakas Texa bo z doswiadczenia wiem ze ona ani MMI ani polowy innych rzeczy nie widzi. Temat spryskiwacza znam, auto w limuzynie wiec element wyeliminowany, przy modulach sucho. Bledow nie sprawdzalem bo, jak wyzej, nie bardzo mam czym.

@Schadow02
Co masz na mysli apropo sprawdzenia pod obciazeniem? Generalnie sprawdzam teraz poziom V w aku gdy zostawiam samochod i gdy rano do niego przychodze. Wahania (spadek przez noc) na poziomie 12,65-12,35 przez okres okolo 16-17h. W czasie pracy silnika, przy wlaczonym MMI klimie swiatlach itd pokazywalo cos okolo 13,5. Wiek aku ciezko mi okreslic (auto posiadam od pol roku) na pewno nie jest fabryczne ale ile ma... nie wiem, sadze ze moze zblizac sie do tych 5 latek.

I jeszcze pytanie, czy to jest normalne ze po otwarciu auta i od razu jego zamknieciu w tryb uspienia wchodzi dwa razy tak jak opisywalem? W sensie po krotkim czasie znow zapala sie trojkat awaryjek itd?

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 10 lip 2017, 13:07

Navasin pisze:@Arksi
Tak, wydaje mi sie ze wzmacniacz dziala, choc nie wiem jak to sprawdzic, ale wszystko gra normalnie(z moca), VCDS nie posiadam swojego niestety a tez nie wiem kto w mojej okolicy dysponuje konkretnie tyma nie jakas Texa bo z doswiadczenia wiem ze ona ani MMI ani polowy innych rzeczy nie widzi. Temat spryskiwacza znam, auto w limuzynie wiec element wyeliminowany, przy modulach sucho. Bledow nie sprawdzalem bo, jak wyzej, nie bardzo mam czym.

@Schadow02
Co masz na mysli apropo sprawdzenia pod obciazeniem? Generalnie sprawdzam teraz poziom V w aku gdy zostawiam samochod i gdy rano do niego przychodze. Wahania (spadek przez noc) na poziomie 12,65-12,35 przez okres okolo 16-17h. W czasie pracy silnika, przy wlaczonym MMI klimie swiatlach itd pokazywalo cos okolo 13,5. Wiek aku ciezko mi okreslic (auto posiadam od pol roku) na pewno nie jest fabryczne ale ile ma... nie wiem, sadze ze moze zblizac sie do tych 5 latek.

I jeszcze pytanie, czy to jest normalne ze po otwarciu auta i od razu jego zamknieciu w tryb uspienia wchodzi dwa razy tak jak opisywalem? W sensie po krotkim czasie znow zapala sie trojkat awaryjek itd?
niestety ale musisz przeskanować auto np. VCDS żeby zobaczyć jakie są błędy głównie w sterownika zarządzania akumulatorem bo możliwe, że on padł ale by mieć pewność trzeba podpiąć się pod kompa aby zdiagnozować bo defacto do tego zostało to zaprojektowane

Awatar użytkownika
crutmik23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2011, 13:38
Lokalizacja: Huntingdon

Post autor: crutmik23 » 23 lip 2017, 08:39

Witam,
Odgrzewam temat na przykladzie swojego auta. Czy ktos spotkal sie z podobna sytuacja? Mianowicie auto po 8-12h rozladowuje aku czasami do 10% a czasami do 60%. Podejrzewam ktores z urzadzen znajdujacych sie w bagazniku (sa trzy). Oczywiscie wszystko zaczelo sie dziac od kiedy wezyk do spryskiwacza pekl w miejscu otwierania klapy (avant) i zalal owe urzadzenia. Pytanie moje jest takie, jak dojsc dokladnie do tego ktore z tych trzech urzadzen rozladowuje aku? Aktualnie mam wszystko na wierzchu i rozpinam pokolei urzadzenia i szukam winowajcy ale nie wiem czy dobrym sposobem to robie gdyz wystarczy jedno z nich rozlaczyc i nic nie dziala. Generalnie o elektryce w autach nie mam zielonego pojecia. Prosze o podpowiedzi lub sugestie. Dziekuje pozdrawiam wszystkich. Marek.

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 23 lip 2017, 09:20

Najczęściej uszkodzeniu ulegają wzmacniacze rzadziej radia - najlepiej podłączyć się pod program diagnostyczny i sprawdzić błędy

Navasin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 lip 2017, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Navasin » 25 lip 2017, 20:33

Na swoim przykladzie (powyzszy temat) odpiecie swiatlowodu nie do konca chyba musi skutkowac ze dany modul nie pobiera pradu. Zima mialem problem z MMI, znalazlem winowajce - zalany modul bluetooth pod nogami kierowcy. Odpialem wtedy modul, zapetlilem swiatlowod, troche pozbylem sie wody (a bylo jej sporo) i na razie zostawilem z mysla ze jak bedzie lato to sie tam dobiore i wysusze wszystko ladnie (kostka pozostala wpieta w modul). Oczywiscie brak czasu spowodowal ze tego nie zrobilem. Kiedy pojawil sie problem z aku dokopalem sie znow do bluetooth, wywalilem modul calkiem z auta, zabezpieczylem wtyczki etc (moze przez upaly woda tam sie gdzies znow zaczela skraplac i zrobila zwarcie w samym module?) i na razie problem aku nie pojawil sie ponownie, byc moze przypadek a byc moze to bylo to. Nie podpinalem auta pod VCDS bo nie wiem gdzie w swojej okolicy kogos z VCDS znalesc (wiem Wrocław male miasto ale coz :P)

Awatar użytkownika
crutmik23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2011, 13:38
Lokalizacja: Huntingdon

Post autor: crutmik23 » 30 lip 2017, 16:40

Po sprawdzeniu VCDS:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F2 910 402 C HW: 4F0 907 401 B
Component: 2.7L V6TDI G000SG 0010
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011322
Shop #: WSC 00097 210 90086
VCID: 1F47FB3CCE431DE68D9-804A

1 Fault Found:
005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 002 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 244935 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.20
Time: 12:03:02

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 00101000
Torque: 81.9 Nm

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
Part No SW: 4F0 910 517 K HW: 4F0 614 517 K
Component: ESP 8.0 front H04 0090
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0020871
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 2C5D1CF08FF5F67E18B-8079

1 Fault Found:
01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 244935 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.30
Time: 12:56:27

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x02A2
Hex Value: 0x0024
Hex Value: 0x0192
Hex Value: 0x00FF


Address 56: Radio Labels: 4E0-910-541.lbl
Part No SW: 4E0 910 541 F HW: 4F0 035 541 B
Component: TUNER EU/US/RDW H42 0480
Revision: 00000000 Serial number: 394IY057616174
Coding: 0000001
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 234FF7CCE22B3906A91-8076

1 Fault Found:
00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier
007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100111
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 62
Mileage: 244318 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.20
Time: 20:10:16


Prosze o odniesienie sie do tego co wyzej, dla mnie niestety to czarna magia
Dzieki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga