Na początek witam wszystkich użytkowników forum.
Trafiłem tu niestety z przykrego powodu - najprawdopodobniej czeka mnie spora naprawa i chciałbym prosić o pomoc, sugestie co do przyczyn.
Sprawa wyglądała tak - podczas jazdy, przy ok 2000rpm coś zachrobotało i silnik zgasł. Nie było żadnego uderzenia, huku więc mam nadzieje, że niczego nie urwało. Przy próbie odpalenia silnik wydobył z siebie próbe zakręcenia wałem, ale ewidentnie jest zblokowany bo obrotu nie jest w stanie wykonać. Do tego w kompie zapisały się błędy
Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction dla obu banków
Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) też dla obu banków
Friction too High; Exhaust Cam Adjustement Bank 2
Pasek rozrządu jest cały ale trochę luźny jak na mój gust (trochę siły i można go zsunąć ręką z kół). Przyszło mi do głowy, że walnął napinacz łańcuszka wałków rozrządu albo ewentualnie łańcuszek się po prostu zerwał.
Proszę o jakieś wskazówki czy moje podejrzenia są słuszne i czy tak zblokowany silnik oznacza bezwzględnie kolizję tłoka z zaworami. Może komuś się coś podobnego przydarzyło.
[ASN 3.0 2002] Silnik zgasł i się zblokował
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga