Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Problem z tiptonickiem audi c5 4.2 bnzyna quattro.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Hadepol87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 lip 2017, 17:41
Lokalizacja: Białystok

[ TIP+Q] Problem z tiptonickiem audi c5 4.2 bnzyna quattro.

Post autor: Hadepol87 » 02 lip 2017, 17:59

Witam , Patrzyłem szukałem ale jednoznacznej odp nie znalazłem wiec piszę i z góry przepraszam jak dubluję post . Otóż mam audi 4.2 300koni w tiptroniku . Skrzynia działa rewelacyjnie żadnych przeciągnięć , szarpnięć , ładnie redukuje ma moc . Jest tylko jeden problem ze skrzynią otóż jak jadę z predkością 60-110km/h i mam obroty jakieś w przedziale 1100-2000 to obrotomierz skacze mi góra doł o 100-200 obrotów na minutę ( gdy skrzynia jest zimna problemu nie zauważyłem ) . Problem jest tylko wtedy gdy jest górka nawet mała i chce utrzymać stałą prędkość . Gdy rozpędzę się do 120km/h i w góre problem znika strzałka obrotomierza jest wtedy lekko powyżej 2000 i stoji równo nie skacze . Auto kupiłem nie dawno nie wiem czy olej był wymieniany . Proszę pomóżcie co się dzieje . pozdrawiam .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lip 2017, 18:26

Wydaje mi się, że ślizga Ci się sprzęgło, czyli konwerter <uoee> .

Hadepol87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 lip 2017, 17:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Hadepol87 » 02 lip 2017, 18:38

Też tak mi się wdaje ale ... moc jest naprawdę ją czuć . Jak puszczam nogę z hamulca to rusza bez dodania gazu , Zna ktoś może dobrego mechanika od tiptronka woj. podlaskie ? i z jakim kosztem trzeba się liczyć ?
<mysli>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lip 2017, 22:02

dla pewności vcds/vag com można zrobić podgląd bloku pomiarowego 007 gdy się tak dzieje - będzie widać uślizg ma konwerterze - jak TC Closed powinno być 0-10

Hadepol87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 lip 2017, 17:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Hadepol87 » 02 lip 2017, 22:44

bendzji pisze:dla pewności vcds/vag com można zrobić podgląd bloku pomiarowego 007 gdy się tak dzieje - będzie widać uślizg ma konwerterze - jak TC Closed powinno być 0-10
Kolego trochę zielony jestem z tymi kompami a że nie chcę aby mechanik mnie w błąd wprowadził to jeszcze raz jaki wynik powinien być jak wszystko OK z konwerterem a jaki jak jest lipa ? JAk jest uślizg to pomiędzy 0 a 10 ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lip 2017, 23:03

nie miedzy 0-10 jest ok ( najlepiej 0 ) - w momencie kiedy TC Closed

tu masz podgląd mojego logu - http://vaglog.pl/log-001_007_Ref2Hb5.html

Hadepol87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 lip 2017, 17:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Hadepol87 » 02 lip 2017, 23:18

bendzji pisze:nie miedzy 0-10 jest ok ( najlepiej 0 ) - w momencie kiedy TC Closed

tu masz podgląd mojego logu - http://vaglog.pl/log-001_007_Ref2Hb5.html
TC closed wyszłoby np: 6 to jest tak sobie z uślizgiem konwertera - tak czy to jest po prostu w norme ?? JEszcze pytanie a co to jest TC open ?? Może wydają Ci się głupie moje pytania ale naprawdę chciałbym mieć jakaś wiedzę przed rozmową z mechanikiem . Dziękuję bardzo za pomoc .

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lip 2017, 23:22

proponuję poszukać w sieci info i filmików o zasadzie działania konwertera - wtedy się wszystko wyjaśni

Awatar użytkownika
molodecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2014, 21:52
Lokalizacja: Teratyn (Hrubieszów-Chełm)

Post autor: molodecki » 15 lip 2017, 10:21

Kolego mam podobny problem dodatkowo wymieniłem wszystkie tarczki i regenerowany konwerter.
A problem jak u ciebie wydaje mi sie ze problem lezy w sterowniki hydralicznym tylko nie wiem jak to ugryźć

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja